Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          12 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Förslag på förbättringar
          Göran Carlsson, ...
          Inlägg 16-12-2009, 10:52
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 154
          Medlem sedan:
          30-10-2002
          Medlem nr: 6



          Det finns en hel massa inlägg med klagomål och sånt som inte fungerar bra. Här kan ni i stället komma med förslag hur vi kan göra så att forumet fungerar bättre.


          --------------------
          <span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:red'>
          Göran Carlsson
          gc@odla.nu
          </span></span></span>
           
          Citera
          Nauti
          Inlägg 16-12-2009, 10:55
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem sedan:
          06-06-2008
          Medlem nr: 16 626



          Fixa ett fungerande anti-spamfilter som så många andra sidor och forum har.

          Jag skulle gärna vilja se att man kan citera flera inlägg på en och samma gång utan att behöva öppna olika flikar. Det hade även varit bekvämt att kunna markera en del av ett inlägg att citera utan att slippa få med hela texten.

          Redigerat av Nauti: 16-12-2009, 10:58


          --------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 16-12-2009, 11:33
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Vi behöver ett bättre anti-spamfilter

          Vi behöver tydligare, konkretare regler om vad som gäller vid personangrepp

          Vi behöver tydligare, konkretare regler om vad som gäller vid hänvisning till försäljning av varor och tjänster

          Vi behöver väsentligt större närvaro/kommunikation med admin




          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          officinalis
          Inlägg 16-12-2009, 11:40
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 1 097
          Medlem sedan:
          14-02-2009
          Medlem nr: 21 126



          Ett vettigt anti-spam-filter som andra sagt och fler moderatorer som kan hjälpa till att hålla forumet på en bra nivå.


          --------------------
          Odlar i zon 3 och skriver om grönsaksodling, trädgård och natur med förhållandevis jämna mellanrum.
           
          Citera
          Rosmarin
          Inlägg 16-12-2009, 12:03
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 2 099
          Medlem sedan:
          07-02-2008
          Medlem nr: 13 936



          CITAT (Aqvakul @ 16-12-2009, 11:33) *
          Vi behöver ett bättre anti-spamfilter

          Vi behöver tydligare, konkretare regler om vad som gäller vid personangrepp

          Vi behöver tydligare, konkretare regler om vad som gäller vid hänvisning till försäljning av varor och tjänster

          Vi behöver väsentligt större närvaro/kommunikation med admin


          Bra skrivet Aquakul!!! tummenupp.gif


          --------------------

          Vänliga Hälsningar:
          Rosmarin
          Klimat: Bourgogne Min hemsida


           
          Citera
          Peztis
          Inlägg 16-12-2009, 12:12
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem sedan:
          18-01-2009
          Medlem nr: 20 608



          Åh, vad skönt med respons från redaktionen! Det var efterlängtat - tack!

          Jag kan bara hålla med Aquakul, ska jag fundera lite mer på om det är något annat också...

          Jo! I trådar jag läst verkar det som att många eftersöker blockering på presentationen, att man själv får välja vilka man vill/inte vill ska se ens presentation.
          Kanske presentationen kan finnas i "två steg": en för allmänheten och en lite djupare med mer information som man själv bestämmer över.



          --------------------


          * ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
           
          Citera
          KRT
          Inlägg 16-12-2009, 12:34
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem sedan:
          17-09-2009
          Medlem nr: 26 121



          Jag skulle gärna se en liten "stoppskyltsikon" vid varje inlägg, med funktionen att om man trycker på den rapporteras inlägget till moderator. På så vis är det enkelt att rapportera inlägg man anser vara olämpliga, antingen pga språk, innehåll eller liknande. Skulle tro att det förenklar för moderatorerna att hålla en bra nivå på forumet.

          I övrigt håller jag med Aqvakul i hans förslag...


          --------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)
           
          Citera
          Monaxe
          Inlägg 16-12-2009, 12:49
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem sedan:
          23-10-2007
          Medlem nr: 12 962



          CITAT (Aqvakul @ 16-12-2009, 11:33) *
          Vi behöver ett bättre anti-spamfilter

          Vi behöver tydligare, konkretare regler om vad som gäller vid personangrepp

          Vi behöver tydligare, konkretare regler om vad som gäller vid hänvisning till försäljning av varor och tjänster

          Vi behöver väsentligt större närvaro/kommunikation med admin



          Helt enig!


          --------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten
           
          Citera
          Knytt
          Inlägg 16-12-2009, 14:03
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 649
          Medlem sedan:
          10-03-2008
          Medlem nr: 14 539



          Tydligare regler och moderatorer är det jag tänker på först! (jag också wink.gif )


          --------------------

          Lever och odlar i zon 1, norra Halland

          Våra trädgårdsstrapatser kan man följa i bloggen
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 16-12-2009, 14:30
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 19 793
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Bra initiativ! bravo.gif Det blir mycket gnäll men i det stora hela är odla ett jättebra forum, jag är glad att det finns!!


          CITAT (KRT @ 16-12-2009, 12:34) *
          Jag skulle gärna se en liten "stoppskyltsikon" vid varje inlägg, med funktionen att om man trycker på den rapporteras inlägget till moderator. På så vis är det enkelt att rapportera inlägg man anser vara olämpliga, antingen pga språk, innehåll eller liknande. Skulle tro att det förenklar för moderatorerna att hålla en bra nivå på forumet.

          Smart funktion som har föreslagits tidigare. Skulle vara bra att kunna anmäla spam bara genom att trycka på en knapp.

          När man registrerar sig skulle det kunna vara en sån ruta med krokiga bokstäver och siffror som bara människor kan läsa, det skulle stoppa många spam.

          Mer närvaro av admin. Det finns för- och nackdelar med aktiva moderatorer bland oss. Risken är väl att de är partiska. Så beslutet att inte ha det är förståeligt och helt okej, men någon skulle kanske kunna hjälpa till att ta bort spam? Inte radera trådar helt, bara ta bort spamtrådar tils vidare och sista beslutet kan väl ligga hos admin. Någon hade erbjudit sig att hjälpa till med det och inte fått svar, varför inte det? Ett litet "tack, men nej tack därför att..."-pm hade varit på sin plats. Personen menade väl och blev besviken över att inte få svar.

          Nolltolerans mot personangrepp. Hur kan det vara okej att kalla folk för din gamla kossa och liknande gång på gång på gång?! Om inte personen bättrar sig efter några varningar är det dags för avstängning.

          Är det fortfarande folk som känner av segheten? I så fall bör den åtgärdas.


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 16-12-2009, 15:05
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          tack för "initivet".

          - Håller med om att det är bra med en knapp för att anmäla spam när man ser det. Personangrepp kanske kan vara lite svårt att greppa med nuvarande villkor då man i princip måste hota något allvarligt, tyvärr kan det ju bli tråkigt nog ändå och medlemmar lämnar forumet. Och det vill vi ju inte!

          - Det där med trögheten kanske kan vara värt att reda ut vad det kan bero på även om inte alla haft de problemen.

          - Sen tycker jag det vore topp att kunna ha en egen snygg blogg på Odla som det finns möjlighet till på andra trädgårdssajter!!


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 16-12-2009, 15:30
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem sedan:
          13-08-2005
          Medlem nr: 6 358



          CITAT (Peztis @ 16-12-2009, 12:12) *
          Jo! I trådar jag läst verkar det som att många eftersöker blockering på presentationen, att man själv får välja vilka man vill/inte vill ska se ens presentation.
          Kanske presentationen kan finnas i "två steg": en för allmänheten och en lite djupare med mer information som man själv bestämmer över.


          jag tycker att blockerar man en person så ska den blockering även gälla för profilsidan.

          annars så tycker jag allt ska vara öppet då det är en profilsida och man själv får tänka på vad man skriver där.

          CITAT (Myosotis @ 16-12-2009, 14:30) *
          Det finns för- och nackdelar med aktiva moderatorer bland oss. Risken är väl att de är partiska. Så beslutet att inte ha det är förståeligt och helt okej, men någon skulle kanske kunna hjälpa till att ta bort spam? Inte radera trådar helt, bara ta bort spamtrådar tils vidare och sista beslutet kan väl ligga hos admin. Någon hade erbjudit sig att hjälpa till med det och inte fått svar, varför inte det? Ett litet "tack, men nej tack därför att..."-pm hade varit på sin plats. Personen menade väl och blev besviken över att inte få svar.


          så tycker jag med att det nog är bättre att ha någon/några fler personer som kan ta veck spam-trådar och ev uppenbarliga ''försäljningstrådar-inlägg''. men att det finns medlemmar som kan hantera inlägg och trådar tror jag bara kan bli mer problem, det är admins jobb att sköta trådar och hålla koll och säga till om personangrepp och låsa trådar m.m. och rensa.
           
          Citera
          smuleborg
          Inlägg 16-12-2009, 20:01
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem sedan:
          31-05-2007
          Medlem nr: 10 799



          CITAT (Aqvakul @ 16-12-2009, 11:33) *
          Vi behöver ett bättre anti-spamfilter

          Vi behöver tydligare, konkretare regler om vad som gäller vid personangrepp

          Vi behöver tydligare, konkretare regler om vad som gäller vid hänvisning till försäljning av varor och tjänster

          Vi behöver väsentligt större närvaro/kommunikation med admin


          Håller helt med.


          --------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

           
          Citera
          smuleborg
          Inlägg 16-12-2009, 20:08
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem sedan:
          31-05-2007
          Medlem nr: 10 799



          CITAT (skogstroll @ 16-12-2009, 15:05) *
          - Det där med trögheten kanske kan vara värt att reda ut vad det kan bero på även om inte alla haft de problemen.


          Håller med här också. Forumet ska ges förutsättningar att vara öppen för alla medlemmar och besökare.




          CITAT (flaxss @ 16-12-2009, 15:30) *
          jag tycker att blockerar man en person så ska den blockering även gälla för profilsidan.

          annars så tycker jag allt ska vara öppet då det är en profilsida och man själv får tänka på vad man skriver där.


          Håller även med här.


          --------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

           
          Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 16-12-2009, 23:07
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem sedan:
          24-05-2004
          Medlem nr: 3 702



          CITAT (officinalis @ 16-12-2009, 11:40) *
          Ett vettigt anti-spam-filter som andra sagt och fler moderatorer som kan hjälpa till att hålla forumet på en bra nivå.


          Instämmer helt!




          --------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 17-12-2009, 10:31
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 19 793
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Jag saknar en sökfunktion att kunna leta efter en viss persons alla inlägg i en tråd samt att kunna söka i en viss persons alla inlägg. (Eller det kanske finns och jag har missat det?)


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          Alba
          Inlägg 17-12-2009, 10:50
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          CITAT (Myosotis @ 17-12-2009, 10:31) *
          Jag saknar en sökfunktion att kunna leta efter en viss persons alla inlägg i en tråd samt att kunna söka i en viss persons alla inlägg. (Eller det kanske finns och jag har missat det?)



          Klicka på namnet:
          alla mina trådar
          alla trådar jag startat.
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 17-12-2009, 11:01
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 19 793
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Tack, men det är inte det jag menar. Jag menar alla inlägg av en viss person i en viss tråd / söka bara i en viss persons alla inlägg.


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          Rosmarin
          Inlägg 17-12-2009, 11:21
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 2 099
          Medlem sedan:
          07-02-2008
          Medlem nr: 13 936



          CITAT (Myosotis @ 17-12-2009, 11:01) *
          Tack, men det är inte det jag menar. Jag menar alla inlägg av en viss person i en viss tråd / söka bara i en viss persons alla inlägg.


          Alla inlägg skrivna av en och samma person får du fram om du går in på personens profilsida. Det finns en rubrik under personens namn som heter "Välj" Klickar du där så kan du välja på "trådar startade av den här medlemmen" och "medlemmens alla inlägg".

          För en medlems inlägg i en viss tråd vet jag inte om det finns någon funktion.


          --------------------

          Vänliga Hälsningar:
          Rosmarin
          Klimat: Bourgogne Min hemsida


           
          Citera
          Alba
          Inlägg 17-12-2009, 14:33
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          CITAT (KRT @ 16-12-2009, 12:34) *
          Jag skulle gärna se en liten "stoppskyltsikon" vid varje inlägg, med funktionen att om man trycker på den rapporteras inlägget till moderator. På så vis är det enkelt att rapportera inlägg man anser vara olämpliga, antingen pga språk, innehåll eller liknande. Skulle tro att det förenklar för moderatorerna att hålla en bra nivå på forumet.

          I övrigt håller jag med Aqvakul i hans förslag...

          Bra förslag. De vore även bra om man kan se på ikonen om en anmälan redan är gjorts Det är ju onödigt om tex 10 st anmäler samma sak vilket förmodligen sker idag.
           
          Citera

          12 sidor V   1 2 3 > » 
          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 10:15
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon