Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Behöver hjälp! Vilken leverantör av växthus ska jag välja?
          annkiel
          Inlägg 05-08-2016, 09:57
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          05-08-2016
          Medlem nr: 84 267



          Hej!
          Jag går i tankar om att förverkliga en dröm om ett växthus. Älskar att odla och har odlat i många år i pallkragar. För ett par år sedan mötte jag min värsta fiende då åkerfräken bestämde sig för att invadera min odling. Har tappert försökt vinna över den men har insett att det är omöjligt. Nu har jag bestämt mig för att gjuta en platta för att sedan bygga upp ett växthus istället. Känns som den enda utvägen för att vinna över mina mardrömmars ogräs.

          Nu till den stora frågan. Jag vill ha ett växthus med kvalitet. Det ska tåla såväl höststormar som snö. Det ska vara av glas och inte plast. Storleken bör vara ca 12 kvm. Självklart vill jag ha växthuset till bästa pris utan att tulla på kvaliteten.Vad har ni för erfarenhet av olika växthusleverantörer?

          Tack på förhand!
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 05-08-2016, 13:41
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Jag kan egentligen inte hjälpa dig eftersom jag själv tittar runt efter bästa växthusköp. Även jag kommer så småningom bygga ett växthus, så jag vill gärna följa din tråd. Jag har tittat på ett växthus, Maxi Hobby proffs i T-format, hos företaget Trädgårdsteknik:

          http://www.tradgardsteknik.se/katalog/arti...vit/98452-0-11/

          4 mm säkerhetsglas på väggarna, 8 mm isolerskivor i tak och skjutdörr låter vädersäkert i mina öron, men jag vet ju inte i verkligheten. Om någon har köpt växthus från Trädgårdsteknik får ni gärna berätta om det var ett bra köp.


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Helén Eriksson
          Inlägg 18-08-2016, 16:05
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          18-08-2016
          Medlem nr: 84 353



          Hej,

          Här kommer mina erfarenheter från mitt växthusresa, den är tyvärr inte slut. Vi beställde ett Serralux från Classicum i början av maj med leverans i början av jul (åtta v leveranstid). Dte blev en lite senare leverans men det är helt ok, även om jag fick ligga på att få lev.datum. Man är tvungen att vara på plats hemma vilket betyder att man behöver ha en semesterdag. Det finns en mängd saker uppsatt för vad jag som kund ska uppfylla vilket är helt fine för mig.

          När väl leveransen kom (speditör alltid Schenker hos Classicum, ej eget val) fanns inte ett enda helt paket, glasen var borttappade. Allt var genomblött och trasigt. Hanteringen var under all kritik. Då började hela cirkusen. Det visade sig att Schenker hade knäckt förstärkningstastolen förutom det försvunna glaset. För att göra det krävs en stor kraft och ansträngning, svetsad aluminiumbalk som kräver minst två starka män att hantera.

          Kundtjänst på Schenker skällde ut mig efter noter efter att jag fick ytterligare avisering om leverans dagen efter, de hade råkat använda fel mall, stod i kö i 27 min innan jag fick denna totala utskällning att jag ska ha förståelse för att de gör fel ibland, detta efter att de ifrågasatt att jag ens fått sms, men efter koll så stämde det. De har ringt några gånger för att upplysa mig om att de letar och de har de gjort i fem veckor nu!!!

          Jag har lagt ett stort antal timmar på att ringa Classicum och fått jaga för att få information om när glas (73 rutor) och ny takstol. Det finns ingen proaktivitet uatn det är hela tiden mitt ansvar att jaga på och ställa krav på vad ämnar de göra, är glas och takstol beställd, leveransdatum osv.

          Nu är vi inne på vår 6:e vecka och vi vet ännu inte när glaset kommer. Det skulle komma denna vecka, efter att ha lovat och försäkra men icke sa nicke. Transporten är inte ens beställd för glaset. Takstolen är helt otidsatt.

          Summa summarum, Classicum är i sitt segment dyrast och har snyggast design enligt mitt tycke men leveransen och kundbemötandet har room for improvement. Om man är beredd att lägga en stor mängd timmar på att jaga så kör på! Dock läs avtalet väl, de avskriver sig allt ansvar om det skulle gå fel i leveransen, det är jag som kund som ska hantera det. Tyvärr trodde jag inte att det var så illa som det visade sig. Som jag skrev ovan så har jag som kund så mycket att leva upp till, synd att Classicum som leverantör inte gör det som åläggs dem.

          Vi kommer inte att kunna nyttja växthuset alls denna säson, det står ett stålskelett på tomten och ser ytterst sorgset ut. Jag har pratat med mina vänner och bekanskapskrets, och vi rekommenderar inte dem som leverantör pga brist på hantering och kundbemötande. Säkerligen fnns det kunder som har klockrena evernasner men denna sommar har mycket fel uppstått enl kundsupport pga Schenkers bristande hantering.

          En ytterst onöjd kund
           
          Citera
          ingmet
          Inlägg 06-11-2016, 10:49
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 514
          Medlem sedan:
          16-09-2003
          Medlem nr: 2 315



          Gjorde samma sökande för 5 år sedan.

          Valet föll på Willab och ett T Classic 18,9 kvm.

          Jag är supernöjd med leveransen och den support som sen följde. De flesta som köpt o byggt växthus har nog behövt kunskapsstöd under uppsättningen och Willab var fantastiska med hjälpen med snabb återkoppling.

          Det enda som jag skulle göra om är att köpa ett större växthus :-)


          --------------------
          Bor i zon: Stockholms inre kustområde
          "Ännu har det inte kommit en vår då knoppar glömt att brista"
           
          Citera
          drottiskalmar
          Inlägg 10-02-2017, 13:19
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          10-02-2017
          Medlem nr: 84 978



          Jag kan rekommendera Skånska byggvaror!
           
          Citera
          YvvanHJ57
          Inlägg 22-02-2017, 19:46
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 35
          Medlem sedan:
          22-02-2017
          Medlem nr: 85 051



          Jag kan verkligen rekommendera Willab! Allt fungerade perfekt! Det enda jag ångrar är att jag inte köpte ett större!
           
          Citera
          sannajansson
          Inlägg 27-02-2018, 08:51
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem sedan:
          08-07-2013
          Medlem nr: 78 570



          Kolla glashusen.se
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 19:18
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon