Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mot äld, mot en ruggig höstdag., Rävunge i jordgubbsland, m.m.
          Ann
          Inlägg 06-11-2002, 15:20
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 145
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 37



          Nu när det är kallt blåsigt och ruggigt, får man värma sig med minnerna istället.
          En tidig sommarmorgon satt jag som vanligt på mitt favoritställe, på en trätrappa, bakom vinbärsbuskarna.Och där var det full rulle, surrande bin och fladdrande fjärillar, ingen sovmorgon där inte.
          I väggen bakom mig, höll en geting på som bäst att omvandla träet till cellulosa, den skulle väl ha det i boet ,Och som den slet , var den det väl unnat.
          I T V- antennen satt två starar och konverserade om livets realiteter.
          På tacknocken spatserade en sädesärla, fram och tillbaka och vickade med stjärten, kvidevitt kvidevitt kvidevitt. (vad livet är härligt i dag!!)
          Nere vid Frühlingsgolden, bökade en igelkott i ett fat med kattmat, smaskens det här.
          Från kryddlandet, balsampoppeln, rosorna, kaprifolerna m.m kom små doftpuffar emot mig. Mmmmmm. rolleyes.gif wub.gif

          Upp i all denna ljuvlighet och rikedom, får jag plötsligt se något som rörde sig nederst i jordgubbslandet. En rävunge Å å å å Pälsen var fortfarande fluffig och när morgonbrisen rörde vid den, glittrade det i hårstråna. Vilken näpen liten gynnare!! Den satt på bakbenen och åt jordgubbar så det stänkte om den. Lilla tusse nuss, du får gärna äta upp hela jordgubbslandet, bara du stannar så jag får njuta av dig.
          Men säg den lycka som varar. Sirenen borta vid sågen tjöt och räven for i väg som ett streck, bort mot skogen, där den säkert kände sig mera i säkerhet . Nu gjorde minnet gott i en höstruggig fryspinne.
          Ann. wub.gif wub.gif
           
          Citera
          Mariann
          Inlägg 07-11-2002, 08:35
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 733
          Medlem sedan:
          02-11-2002
          Medlem nr: 64



          Vad vackert berättat. Det var nästan som om jag var med. Tack! smile.gif


          --------------------
          Hälsningar Mariann, zon 3-4

          En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor -St. Francis of Assisi
           
          Citera
          Sylvia
          Inlägg 07-11-2002, 12:54
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 24



          Ja, det var en härlig historia. Vi behöver fler såna här sommar- och sol-historier just nu när det är som mest ruggigt ute! Kom an och berätta, alla ni andra också!


          --------------------
          Sylvia, zon 1

          Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
           
          Citera
          Berith
          Inlägg 07-11-2002, 12:57
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 18



          Håller med, mer sånt! smile.gif

          En liten fråga bara - vad betyder ordet äld i rubriken? blink.gif Äldare vet jag betyder landsstrykare, men vad betyder det här?


          --------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
           
          Citera
          Ann
          Inlägg 07-11-2002, 16:08
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 145
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 37



          CITAT (Berith @ 07-11-2002, 12:57)
          Håller med, mer sånt!  :)

          En liten fråga bara - vad betyder ordet äld i rubriken? blink.gif  Äldare vet jag betyder landsstrykare, men vad betyder det här?

          Hej Berith!

          Usch som det kan bli sad.gif
          Bråttom, bråttom var tydligen ordentlig i farten. Glömde förhandsgranska blink.gif wacko.gif
          Mmmm:en hoppade ned på fel ställe och ordet eld blev äld.
          Om jag skriver "moteld" så vet Du väl vad det betyder?


          tongue.gif rolleyes.gif Ann
           
          Citera
          Ann
          Inlägg 07-11-2002, 16:15
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 145
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 37



          CITAT (Sylvia @ 07-11-2002, 12:54)
          Ja, det var en härlig historia. Vi behöver fler såna här sommar- och sol-historier just nu när det är som mest ruggigt ute! Kom an och berätta, alla ni andra också!

          Hej Sylvia!

          Kom an och berätta, alla ni andra också! Du då?? laugh.gif tongue.gif Undrar Ann.
           
          Citera
          Sylvia
          Inlägg 07-11-2002, 18:50
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 24



          CITAT (Ann @ 07-11-2002, 16:15)
          Kom an och berätta, alla ni andra också! Du då?? laugh.gif tongue.gif Undrar Ann.

          Jag försöker ju skriva för glatta livet...kanske du kan kika på själva Odla.nu också, där finns mina alsters i långa rader... äldre finns i Arkivet. Visst, det är ju inte några solskenshistorier precis... men hoppas det är "soliga" artiklar i alla fall?


          --------------------
          Sylvia, zon 1

          Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
           
          Citera
          Berith
          Inlägg 07-11-2002, 19:38
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 18



          Ann, då förstår jag! laugh.gif Och jag som letade i ordböcker och frågade övriga familjen...


          --------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
           
          Citera
          Ann
          Inlägg 08-11-2002, 06:01
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 145
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 37



          CITAT (Berith @ 07-11-2002, 19:38)
          Ann, då förstår jag! laugh.gif Och jag som letade i ordböcker och frågade övriga familjen...

          Föörlååååt!!! Fniss tongue.gif Ann
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 26-04-2024, 22:12
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon