Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rödhake
          Berit
          Inlägg 09-11-2002, 18:52
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 863
          Medlem sedan:
          09-11-2002
          Medlem nr: 305



          Finns det fler som har rödhake kvar ännu? Bor i Svärdsjö, Dalarna zon 5.
          Hur skall det gå för den stackars sötnosen?


          --------------------


           
          Citera
          Sylvia
          Inlägg 09-11-2002, 19:49
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 24



          Jag har, har haft varje vinter så länge jag kan minnas. De försöker klara sig på de mindre smulorna som större fåglarna tappar, de stackarna klarar ju inte att hacka på solrosfrön t.ex. med sin tunna insektätarnäbb. Har försökt lägga fram pannkaka och liknande till dem, men de kommer så sällan att andra oftast har ätit upp deras mat innan de kommer...suck!


          --------------------
          Sylvia, zon 1

          Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)
           
          Citera
          Ann
          Inlägg 09-11-2002, 19:59
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 145
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 37



          Ge rödhaken hampfrön, hirs och jordnötstång, då klarar den sig,
          Jag blandar solrosfrön,hampa ,hirs,fågelnötter och havre, då kan dom olika fåglar välja mat som passar dom bäst. Här går det åt 2 l fågelmat , varje dag plus jordnötsstänger,kokosnöt, fläsksvål(osaltad), talgbollar och äpplen.
          Som tack får jag massor av olika fåglar. smile.gif Ann.
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 09-11-2002, 20:30
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Än har jag inte sett rödhaken, men den kommer säkert för den är här varje år. Jag har inte hängt ut fågelbordet förrän nu i veckan, så den dyker säkert upp. Andra småfåglar har här varit ett överflöd av. Jag har fyllt på en liter solrosfrön om dagen, det brukar räcka en vecka annars, men jag tror inte så många här i sydskåne börjat mata dem än och då kommer det förstås extra många dit där maten finns. När någon kommer gående utanför far det iväg en svärm med säkert 50 fåglar.
          Jag har bara solrosfrön i fågelbordet numera. Förr köpte jag färdigblandat, men jag tyckte allt utom solrosfröna bara sprättes ut och sen hade jag så gott om ogräs på våren. Talgbollar, jordnötter och äpplen har jag också. Koltrastarna verkar älska äpplen. Jag har inte tänkt på vad rödhaken äter, men något måste den hitta här eftersom den återkommer.
           
          Citera
          Ina
          Inlägg 09-11-2002, 23:35
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 2 225
          Medlem sedan:
          31-10-2002
          Medlem nr: 12



          Mina katter skrämmer iväg fåglarna. Det är synd för det är underbart med mycket småfåglar. Får väl trösta mig med att jag slipper både sork och mullvad helt och hållet, det är inte kul att få sina odlingar demolerade av någon man inte ens kan se. Undrar bara när katterna egentligen fångar de där "underjordiska"? blink.gif
           
          Citera
          Jörgen
          Inlägg 13-11-2002, 22:46
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 100
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 111



          Hej igen alla Rödhaketokiga.
          Jag vet faktiskt inte vad dom egentligen äter, men när gråsparvarna har ätit färdigt av det bröd vi har slängt ut till dem på vår altan, så brukar där alltid komma fram en och annan rödhake och picka i sig av dom små smulorna som har blivit kvar lite försynt.
          Jörgen i skåne.


          --------------------
          Lerzon 1.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 21:28
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon