Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Alla växter dör
          karl862345BBB
          Inlägg 19-02-2024, 09:34
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem sedan:
          19-02-2024
          Medlem nr: 98 477



          Hej!

          jag har odlat mycket genom åren, framförallt inomhus, och har haft många växter som trivts bra under lång tid. Bland annat två stora hibiskusar, nerium och klockmalva.

          För ett och ett halv år sedan flyttade jag tillbaka till mitt barndomshem och sedan dess har alla växter utom en dött. Det har funnits problem i det hus jag flyttat till redan innan. Pelargonerna tappade sina rötter och tynade sakta bort. Nu har även detta drabbat mina växter. När jag kontrollerade mina pelargonar hade de i princip inga rötter kvar. Klockmalva och nerium har tappat blad och dött. Den ena av de stora hibiskusarna likaså. Den andra hade bara de kraftigaste rötterna kvar, allt annat var mull.

          Nu har jag helt tömt huset på växter och tänker att om jag inte har några växter en tid, borde eventuella skadeinsekter försvinna . Den kvarvarande hibiskusen fösöker jag rädda, men den står i ett annat hus nu.

          Vad kan det vara som orsakar detta problem? Jag brukar inte vattna för mycket så jag tror inte på den orsaken. Jag är dessutom generellt sett bra på att sköta växter. Jag tycker ine att jag ser några kryp i jorden, men har tyvärr ganska dålig syn.

           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-04-2024, 12:14
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon