Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Beskära en hästkastanj?, Bör jag beskära hästkastanj som står i kruka?
          Kerstin54
          Inlägg 23-07-2018, 09:24
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          23-07-2018
          Medlem nr: 87 897



          Hej!
          Jag är ny här på forumet men har hamnat här då och då när jag googlat på olika växtfrågor. Nu hoppas jag få hjälp med min hästkastanj som växt 8-9 år i en kruka på balkongen. Tanken var att den skulle planteras ut på marken men nu blir den kvar på balkongen. Bladen har varit mindre i år och i fjol och den växer inte till så mycket längre. Frågan är om det är en sund anpassning eller om trädet kommer att må sämre undan för undan? Vi har bytt upp krukstorleken allteftersom men nu kan vi inte ha mycket större. Själva kastanjen är 180 cm hög, krukan är 46 cm vid och 45 cm hög. Jag skulle vara tacksam för tips om hur jag ska göra. Beskära och i så fall hur. Vilken jord och näring? Tack på förhand! Kerstin
          Bifogad fil  kastanj4.jpg ( 863.15k ) Antal nedladdningar: 7
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 26-04-2024, 18:49
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon