Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          9 sidor V  « < 6 7 8 9 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varför stryper man diskussionern, för visst har den senaste långa tråden tagits bort
          pejori
          Inlägg 04-09-2009, 14:54
          Länk hit: #141


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          CITAT (Huggorm @ 04-09-2009, 15:50) *
          Precis, och den som försöker luska ut en användares identitet där åker ut så det visslar om det. En tråd som den som låstes skulle ha resulterat i flera permanenta bannlysningar, samt ett antal varningar för personangrepp. Det är minst ett tiotal personer som bannas per dag, och på odla har det väll inte hänt tio gånger sammanlagt. Men det krävs eftersom forumet är så mycket större än odla - aktiva användare där är för tillfället 16888 stycken jämfört 168 stycken här... Av ren tillfällighet är det lätt att räkna ut att det är hundra gånger större än odla


          Men du åker inte ut, för varken svordommar eller personangrepp.
          Bara rena hot mot användare och s.k. outing.


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 04-09-2009, 14:59
          Länk hit: #142


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          CITAT (pejori @ 04-09-2009, 15:54) *
          Men du åker inte ut, för varken svordommar eller personangrepp.
          Bara rena hot mot användare och s.k. outing.

          Personangrepp renderar bannlysning om dom upprepas eller är tillräckligt grova. Se regel 1.08. För på det forumet finns det tydligt utstakade regler, liksom på de flesta forum. Men finns det några på odla?
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 04-09-2009, 15:00
          Länk hit: #143


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          jag kollade det, om man klickar på registrera sig så kommer det upp allmänna villkor. fast inget om att vara otrevlig, verkar mest va hot och sånt


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-09-2009, 15:00
          Länk hit: #144


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Fast hur stänger man av en person från ett forum? Möjligen nicket men det är hur lätt som helst att regga ett nytt, det har vi sett här. Nätet är rätt så anonymt, på gott och ont.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 04-09-2009, 15:02
          Länk hit: #145


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          CITAT (Gossen Ruda @ 04-09-2009, 16:00) *
          Fast hur stänger man av en person från ett forum? Möjligen nicket men det är hur lätt som helst att regga ett nytt, det har vi sett här. Nätet är rätt så anonymt, på gott och ont.

          Man kan blockera ett IP-nummer. Visserligen går det att komma runt, men jag tror inte det är speciellt många på ett trädgårdsforum som detta som vet hur man skall göra. Sedan byts IP-numren efter en kortare eller längre period också.
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 04-09-2009, 15:02
          Länk hit: #146


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          CITAT (Gossen Ruda @ 04-09-2009, 16:00) *
          Fast hur stänger man av en person från ett forum? Möjligen nicket men det är hur lätt som helst att regga ett nytt, det har vi sett här. Nätet är rätt så anonymt, på gott och ont.


          ja i första skedet kanske det är mer som en fingervisning att man ska förflytta sig någon annanstans, men upprepas det och de spårar IP-adressen tror jag det kan bli andra bullar


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-09-2009, 15:08
          Länk hit: #147


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          En IP-adress är inte statisk, möjligen om man har en egen domän. Uppringt modem får alltid en ny adress för varje gång, har man bredband räcker det med att stänga av modemet eller bryta förbindelsen i en halvtimme så får man en ny. Mobilt är det förmodligen likadant. Skall man definitivt stänga av nån får man gå på internetleverantören och där blir det tji.

          Redigerat av Gossen Ruda: 04-09-2009, 15:09


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 04-09-2009, 15:10
          Länk hit: #148


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          det stod nått om det i villkoren fast kommer inte ihåg vad... nåja blir man avstängd så är man nog riktigt kokkobäng om man kommer tillbaka i ny skepnad och fortsätter


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-09-2009, 15:14
          Länk hit: #149


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (skogstroll @ 04-09-2009, 16:02) *
          ja i första skedet kanske det är mer som en fingervisning att man ska förflytta sig någon annanstans, men upprepas det och de spårar IP-adressen tror jag det kan bli andra bullar


          Det har vi ju sett här hur lätt och snabbt det går att komma runt. Tog väl 2 minuter för en medlem som blev avstängd häromåret att skaffa nytt nick och vederbörande hade sedan tidigare 4 eller 5 gamla nick igång.
          Det händer rätt som det är tycker jag att någon skaffar dubbelnick bara för att slänga in en brandfackla eller liknande i en tråd.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 04-09-2009, 15:15
          Länk hit: #150


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          CITAT (Gossen Ruda @ 04-09-2009, 16:08) *
          En IP-adress är inte statisk, möjligen om man har en egen domän. Uppringt modem får alltid en ny adress för varje gång, har man bredband räcker det med att stänga av modemet eller bryta förbindelsen i en halvtimme så får man en ny. Mobilt är det förmodligen likadant. Skall man definitivt stänga av nån får man gå på internetleverantören och där blir det tji.

          Jag har haft samma IP så länge jag kan minnas, troligtvis sedan jag skaffade denna uppkoppling för två år sedan. Och förbindelsen har varit bruten i veckor i streck när jag varit bortrest. Jag har telias fiber om det har någon betydelse
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 04-09-2009, 15:16
          Länk hit: #151


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          CITAT (skogstroll @ 04-09-2009, 16:10) *
          det stod nått om det i villkoren fast kommer inte ihåg vad... nåja blir man avstängd så är man nog riktigt kokkobäng om man kommer tillbaka i ny skepnad och fortsätter


          Här finns medlemmar, som blivit avstängda både två och tre gånger, och ändå kommer tillbaka. slap.gif dunno.gif

          CITAT (*Stintan* @ 04-09-2009, 16:14) *
          Det har vi ju sett här hur lätt och snabbt det går att komma runt. Tog väl 2 minuter för en medlem som blev avstängd häromåret att skaffa nytt nick och vederbörande hade sedan tidigare 4 eller 5 gamla nick igång.
          Det händer rätt som det är tycker jag att någon skaffar dubbelnick bara för att slänga in en brandfackla eller liknande i en tråd.


          WORD bravo.gif


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-09-2009, 15:22
          Länk hit: #152


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Nu var jag inte ute efter att misstänkliggöra någon eller att spä på misstänksamheten men man måste ha klart för sig att det inte bara finns snälla ärliga medlemmar på forumet utan en hel del fula fiskar också.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 04-09-2009, 15:25
          Länk hit: #153


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          jag tycker på nåt vis att fula fiskar och spam är nåt man får bita i (surt äpple) när man är på nätet i ett öppet forum. Värre tycker jag är när vanligt folk kallar varandra grejer utan att ens ha träffats IRL utan gömmer sig bakom ett nick på ett forum. Fegt på nåt vis. Det är min åsikt.


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 04-09-2009, 15:29
          Länk hit: #154


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          CITAT (*Stintan* @ 04-09-2009, 16:22) *
          Nu var jag inte ute efter att misstänkliggöra någon eller att spä på misstänksamheten men man måste ha klart för sig att det inte bara finns snälla ärliga medlemmar på forumet utan en hel del fula fiskar också.


          tummenupp.gif

          CITAT (skogstroll @ 04-09-2009, 16:25) *
          jag tycker på nåt vis att fula fiskar och spam är nåt man får bita i (surt äpple) när man är på nätet i ett öppet forum. Värre tycker jag är när vanligt folk kallar varandra grejer utan att ens ha träffats IRL utan gömmer sig bakom ett nick på ett forum. Fegt på nåt vis. Det är min åsikt.



          tummenupp.gif


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          herkules
          Inlägg 04-09-2009, 15:36
          Länk hit: #155


          Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem sedan:
          14-03-2006
          Medlem nr: 7 219



          CITAT (Huggorm @ 04-09-2009, 16:15) *
          Jag har haft samma IP så länge jag kan minnas, troligtvis sedan jag skaffade denna uppkoppling för två år sedan. Och förbindelsen har varit bruten i veckor i streck när jag varit bortrest. Jag har telias fiber om det har någon betydelse



          jag har också haft samma ipnummer i flera år, stänger av och på modem och router flera ggr/veckan pga comhems skitbredband som ofta strular, får alltid tillbaka samma ip.


          --------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-09-2009, 15:53
          Länk hit: #156


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Då är uppenbarligen olika, jag har Telia ADSL och jag får ny adress vid längre tids avkoppling. Eller har åtminstone fått, jag har inte haft anledning att testa på nåt år.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 04-09-2009, 15:56
          Länk hit: #157


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          CITAT (Grå @ 04-09-2009, 08:21) *
          Det är märkligt vad ni har mycket att säga ibland, du , kossan Gita och så Netaave förstås som ser rött så fort mitt nick dyker upp, mest av ren reflex tror jag.
          Om vi börjar med dig Gossen så är dina antydningar och hot betydligt större anledning att sålla bort något än alla svordomar i hela världen. Även om det sitter många frikyrkonissar här inte betyder inte det att alla är det. Det händer faktiskt att jag får glada tillrop från dem som håller mest tand för tunga i debatterna, men det tror ju naturligvis inte du eftersom du inbillar dig i ditt höga ego att alla som håller käften står på din sida.

          Netaave - om någon började starta en utreding i en tråd om vem du är, var du bor och kräver bevis för vem du är i verkliga livet och till och med "tar till åtgärder" för att få dem bevisen så skulle du nog inte vara så stor i korken som du försöker vara. Kanske, kanske skulle du då någonstans i ditt mörka sinne känna ett litet uns av tacksamhet om någon tog till en svordom då.

          Lilla Gita- nu är det ju så här att du har fel och jag har rätt. Jag är inte liten, jag skulle kunna sitta ihjäl dig vilken dag som helst och du ÄR en gammal ko.

          Ta-da...

          Och det är sådana här inlägg som du försvarar Anma.?
          Gita
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 04-09-2009, 16:41
          Länk hit: #158


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Gita @ 04-09-2009, 16:56) *
          Och det är sådana här inlägg som du försvarar Anma.?
          Gita

          Ja men du läser ju som du vill. JAG HAR INTE FÖRSVARAT GRÅS INLÄGG!! Var har jag försvarat hennes inlägg? Visa mig, eller läs om och läs RÄTT!!
          Nu drar jag till stugan, eventuell respons på eventuellt svar av dig får du tidigast söndag.
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 04-09-2009, 16:44
          Länk hit: #159


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          CITAT (herkules @ 04-09-2009, 16:36) *
          jag har också haft samma ipnummer i flera år, stänger av och på modem och router flera ggr/veckan pga comhems skitbredband som ofta strular, får alltid tillbaka samma ip.



          Samma skitföretag här och samma IP sedan comhem började. ranting.gif


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-09-2009, 16:46
          Länk hit: #160


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Som TS tycker jag att denna tråd har fyllt sitt syfte i och med att "Reservtråden" återkom. Ni som vill kasta skit på varandra kan väl skapa en egen tråd.
          kompiskram.gif Anders


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera

          9 sidor V  « < 6 7 8 9 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 16-04-2024, 12:49
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon