Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bygga odlingslådor av hyllplan?, Funkar det att skruva ihop hyllplan till en odlingslåda?
          Söttok06
          Inlägg 15-07-2015, 23:21
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem sedan:
          18-05-2007
          Medlem nr: 10 494



          På jobbet ska de slänga hyllplan av trä som varit i en bokhylla. De har måtten 870 mm x 300 mm. Eventuellt ställer jag två hyllplan på varandra så någon av lådorna blir djupare 600 mm för grönsaker med djupare rötter. De är lackade på ena sidan. Det tänker jag slipa lätt och måla med gråsvart typ Falu rödfärg. Sedan skruva mot en trekantslist. De får ju lite fyrkantig form, men det är ok. Tror ni att detta är någon bra idé? Det är väl inte giftigt? Tror att det är furuhyllor. Träet har en gulaktig ton.

          Måste man göra någon slags ribbornas att de inte ligger direkt mot marken. Läste någonstans att det skulle bli mer luftigt om man gjorde så.

          Sen undrar jag pm jag kan placera ut på ett grusunderlag eller om jag bara ska ställa direkt på marken med grus runt om? Ska bottna lådan med markduk

          Är 870 mm x 870 mm för litet att odla i?
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-03-2024, 11:57
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon