Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

          3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jobbigt när trådar försvinner utan kommentar
          Jubbe063
          Inlägg 26-03-2013, 07:48
          Länk hit: #21


          Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem sedan:
          27-02-2011
          Medlem nr: 40 199



          CITAT (Anma @ 26-03-2013, 00:37) *
          Problemet är att de flesta som känner sig personligt drabbade tycker att det är antingen godtyckligt eller orättvist hur tydliga reglerna än är.


          Och vad är ditt förslag? För om nu inte tydliga regler är rätt vög, vad sks vi då sträva efter? Motsatsen kanske, en person som utifrån eget tyckande och tänkande ska bestämma enväldigt? Skulle kunna bli ett intressant experiment och se vilka kriterier en sådan skulle följa.

          Men visst har du rätt, mycket rätt... Det kommer alltid att finnas ett antal som inte känner sig nöjda. Inget vi kan göra något åt mer än att att mota bort "godtycklighet" och inte låta "personlig etik, tyckande och moral" styra sitens kontroll.
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 26-03-2013, 08:59
          Länk hit: #22


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Aqvakul @ 26-03-2013, 04:00) *
          Nej, dina kommentarer när jag nu sakligt och lugnt nu försökte föra en saklig och principiell diskussion var snarast ämnade att att förminska dem till allmänt gnällande:

          följt av



          Jag vet inte varför du är så uppgiven och lam mot överheten: Ska vi finna oss i ägarens rutiner även när de fungerar dåligt? Är det verkligen så att medlemmarna inte är kapabla att hantera regler, så därför behöver dessa inte förfinas? Vad är detta för uppifrånperspektiv du skaffat dig plötsligt?

          KLARA och TYDLIGA REGLER! KLAR OCH TYDLIG INFORMATION! Det var något vi kämpade för i åratal. När vi nu har kommit en bit på vägen, uttalar sig en fd. kritiker och numera fd. moderator att det är bäst att lägga locket på med motiveringen att den vanliga medlemmen inte klarar av vare sig diskussion eller information...

          Fyfan, här behöver vädras ut ordentligt!

          Det där med överhet mm. Det får stå för dig.
          Jag är på precis samma nivå som du.
          Jag tänker inte diskutera mitt fd uppdrag i forumet. Jag är en vanlig medlem med personliga åsikter. Vilket är otroligt skönt för nu kan jag vädra mina åsikter utan att behöva i förväg fundera på hur mina medmedlemmar reagerar som inte kan hålla isär privata åsikter från eventuella uppdrag.
          Vad jag minns har jag sällan diskuterat och/eller kritiserat forumet.Jag babblade mest politik.

          Jag har inte försökt tysta dig. Du läser in väldigt mycket i några få ord.

          Ha en bra dag, för det ska jag ha! :-)
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-03-2013, 09:20
          Länk hit: #23


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Anma @ 26-03-2013, 08:59) *
          Det där med överhet mm. Det får stå för dig.
          Jag är på precis samma nivå som du.
          Jag tänker inte diskutera mitt fd uppdrag i forumet. Jag är en vanlig medlem med personliga åsikter. Vilket är otroligt skönt för nu kan jag vädra mina åsikter utan att behöva i förväg fundera på hur mina medmedlemmar reagerar som inte kan hålla isär privata åsikter från eventuella uppdrag.
          Vad jag minns har jag sällan diskuterat och/eller kritiserat forumet.Jag babblade mest politik.

          Jag har inte försökt tysta dig. Du läser in väldigt mycket i några få ord.

          Ha en bra dag, för det ska jag ha! :-)


          Du borde bli politiker, för du för en diskussion helt vid sidan om den jag som TS initierade...

          Jag har alltid uppfattat att du har försökt se världen ur den vanliga människans perspektiv. Nu ser du de vanliga forummedlemmarna som oförmögna både att ta emot information och på ett sakligt sätt diskutera forumets inriktning. Bra, så vet jag det....


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 26-03-2013, 09:37
          Länk hit: #24


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Aqvakul @ 26-03-2013, 09:20) *
          Du borde bli politiker, för du för en diskussion helt vid sidan om den jag som TS initierade...

          Jag har alltid uppfattat att du har försökt se världen ur den vanliga människans perspektiv. Nu ser du de vanliga forummedlemmarna som oförmögna både att ta emot information och på ett sakligt sätt diskutera forumets inriktning. Bra, så vet jag det....

          Jag svarade på saker du skrev till mig. Hur kan det vara en diskussion vid sidan av? Det är väl du som är TS och du som skrev till mig?
          Som sagt, jag är en vanlig medlem och vanlig mnniska, så i såfall ser jag mig själv också som oförmögen. smile.gif

          Redigerat av Anma: 26-03-2013, 09:42
           
          Citera
          Cacki
          Inlägg 26-03-2013, 09:40
          Länk hit: #25


          Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem sedan:
          04-11-2005
          Medlem nr: 6 755



          CITAT (Aqvakul @ 26-03-2013, 09:20) *
          Du borde bli politiker, för du för en diskussion helt vid sidan om den jag som TS initierade...

          Jag har alltid uppfattat att du har försökt se världen ur den vanliga människans perspektiv. Nu ser du de vanliga forummedlemmarna som oförmögna både att ta emot information och på ett sakligt sätt diskutera forumets inriktning. Bra, så vet jag det....


          Det där borde du ha formulerat som en fråga istället och låta Anma få svara själv...


          F.ö. håller jag med om att vissa trådar nog kan kräva sin förklaring när den tas bort men inte den tråden som används som exempel här. Den var så pass...hittar inte ord...så man tycker att det borde kännas som självklarhet för alla och envar att vi inte ska hålla på med omröstningar om vem som är önskvärd här eller ej.


          --------------------
          **Cacki z 3**
           
          Citera
          silos
          Inlägg 26-03-2013, 10:42
          Länk hit: #26


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          Ja,jag blev ordentligt arg när jag såg att mitt tråd var borta och det utan att jag fick reda på det!

          Jag kontaktade själv moderatorer och skrev att jag förstod varför trådet hade tagits bort.

          Jag hade behövt tänka mig för innan jag publicerade omröstningstrådet!!!

          Men visst vore det bra om alla TS fick reda på när ett tråd tas bort och varför!

           
          Citera
          pejori
          Inlägg 26-03-2013, 12:01
          Länk hit: #27


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          CITAT (Cacki @ 26-03-2013, 09:40) *
          Det där borde du ha formulerat som en fråga istället och låta Anma få svara själv...


          F.ö. håller jag med om att vissa trådar nog kan kräva sin förklaring när den tas bort men inte den tråden som används som exempel här. Den var så pass...hittar inte ord...så man tycker att det borde kännas som självklarhet för alla och envar att vi inte ska hålla på med omröstningar om vem som är önskvärd här eller ej.

          Håller med där.
          Normalt är det väl ok att meddela TS om att tråden bör raderas, men i detta fall, var det inget att fråga om.
          Den kunde inte tas bort fort nog.


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          silos
          Inlägg 26-03-2013, 12:18
          Länk hit: #28


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (pejori @ 26-03-2013, 12:01) *
          Håller med där.
          Normalt är det väl ok att meddela TS om att tråden bör raderas, men i detta fall, var det inget att fråga om.
          Den kunde inte tas bort fort nog.


          Jag kan inte annat än hålla med här!
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 26-03-2013, 16:49
          Länk hit: #29


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Jag vill bara än en gång skriva att alla är överens om att meddelande skall skickas till trådstartare när deras trådar tas bort. Att det inte gjordes den här gången var ett misstag, anledningen var att en fönsterputsare dök upp just som vår forumvärd höll på med tråden ifråga. Så vitt jag förstår har Silos fått besked i efterhand så jag räknar med att hela saken är utagerad nu.
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-03-2013, 18:28
          Länk hit: #30


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Aqvakul @ 25-03-2013, 17:10) *
          Jag tycker att det är jobbigt när trådar försvinner utan kommentar. Man skulle kunna låsa tråden först och tala om att den kommer att tas bort och varför...


          Jag tycker fortfarande att detta bör vara det generella förfarandet. Ibland kanske det inte behövs någon omfattande förklaring, men när en tråd bara försvinner utan kommentar blir iaf jag lätt förvirrad och undrar vart den tagit vägen och kanske t.o.m. om den verkligen funnits...

          Det vore intressant om någon från admin. kunde kommentera detta....


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-03-2013, 20:52
          Länk hit: #31


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Konsten att göra berg av mullvadshögar, alla som hann läsa tråden blev knappast förvånade när den försvann.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          silos
          Inlägg 27-03-2013, 09:44
          Länk hit: #32


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (Gossen Ruda @ 26-03-2013, 20:52) *
          Konsten att göra berg av mullvadshögar, alla som hann läsa tråden blev knappast förvånade när den försvann.

          tummenupp.gif
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 23-05-2013, 11:36
          Länk hit: #33


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Jaha där försvann tråden om bråken i Husby, utan vidare kommentar.

          Är det inte bättre att rensa eller (tillfälligt) låsa?



          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 23-05-2013, 12:09
          Länk hit: #34


          Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem sedan:
          26-05-2004
          Medlem nr: 3 723



          Låsa tråden medan man rensar t.ex.


          --------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

          mitt album
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 23-05-2013, 13:33
          Länk hit: #35


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          CITAT (Huggorm @ 26-03-2013, 17:49) *
          Jag vill bara än en gång skriva att alla är överens om att meddelande skall skickas till trådstartare när deras trådar tas bort. Att det inte gjordes den här gången var ett misstag....


          Då har det skett ett misstag igen - jag har inte fått något meddelande om trådstoppet. Det måste vara väldigt rena fönster man har på Odlas redaktion - fönsterputsmani?

          Så skyller man på "rasisitiska uttryck"...jag har inte sett ett enda sådant, jo ett allvarligt, men varför inte ta bort det då?

          Nä, Forumvärd, en sämre entré kunde du inte gjort. Var god stryk mig ur medlemslistan, alternativt bannlys mig. Det är inte kul längre på Odla med östtysk censur...

          Redigerat av Bengalow: 23-05-2013, 13:43
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 23-05-2013, 13:57
          Länk hit: #36


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Forumvärden skrev två varningar i tråden innan hon till sist tog bort den, så det kom inte direkt som en blixt från en klar himmel...
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 23-05-2013, 14:02
          Länk hit: #37


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Tycker du själv att det var en "överskruvad" diskussion som fördes? Rasistisk? Var i så fall...?
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 23-05-2013, 16:34
          Länk hit: #38


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          nu får du uppleva den verklighet som råder i sverige,bengalow.
          är man kritisk till den förda invandrar/flyktingpolitiken blir man stämplad som rasist och automatiskt hamnar man i sd-fållan..
          nej,personligen tyckte jag inte att dina inlägg var rasistiska men tror inte någon tidning tagit in det som insändare.det är grym censur där också.
          och vad gäller husby triggar nog media mycket.man har dygnet runt bevakning o livesändningar från två stora redaktioner.tror fan att ungdomarna vill se sig själva i tv och hittar på nya grejor.
          hörde en journalist säga att bara polisen drar så lugnar det nog ner sig!!!! slap.gif
          de behöver kanske ingen brandkår heller,låt det brinna. det finns gott om bilar o lägenheter i sverige.
          ulf
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 23-05-2013, 19:39
          Länk hit: #39


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Jag gillade inte tonen i en del inlägg och ett var förbaskat fult, men det här är inte rätt sätt att hantera kontroversiella trådar.
          Jag är definitivt antirasist, men forumvärdens panikartade ingrepp ger bara de vatten på sin kvarn som hävdar att invandrarfrågan inte får diskuteras.
          Bengalow, jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att slåss för din rätt att uttrycka dem...


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Tapio
          Inlägg 23-05-2013, 20:28
          Länk hit: #40


          Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem sedan:
          05-10-2003
          Medlem nr: 2 402



          Halaj!

          Jag får nog hålla med malarmäster där.
          Bengalows inlägg osade av främlingsfientlighet, och var också människoföraktande.
          Men rasistiska? Njäee, inte speciellt.

          //T
           
          Citera

          3 sidor V  < 1 2 3 >
          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 29-03-2024, 01:39
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon