Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          12 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Förslag på förbättringar
          Alba
          Inlägg 06-01-2010, 20:07
          Länk hit: #41


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          Jag tycker att det skulle vara mer lättillgängligt att ha " bokmärken" längre upp vid mina album/min kontrollpanel/
           
          Citera
          Överbölingen
          Inlägg 10-01-2010, 21:05
          Länk hit: #42


          Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem sedan:
          09-02-2003
          Medlem nr: 707



          Hej!
          Jag tycker att det tar längre tid att läsa och söka svar med systemet att få alla svar i trådar listade. Det var bättre med att läsa sidorna upp och ner. Eller har jag råkat trycka oavsiktligt på någon fånig knapp?
           
          Citera
          Anki V
          Inlägg 10-01-2010, 21:16
          Länk hit: #43


          Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem sedan:
          08-05-2005
          Medlem nr: 5 714



          Välj alternativ och sedan standars så får du odla som du vill igen (Uppe till höger).
          Bifogad fil  Namnl_s__Large_.jpg ( 83.22k ) Antal nedladdningar: 59

          Förmodligen har du varit ute och Googlat och fått träff på odla. Nästa gång man går in är Odla trådad.

          /Anki

          Redigerat av Anki V: 10-01-2010, 21:20


          --------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

          "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-01-2010, 21:28
          Länk hit: #44


          Medlem
          Antal inlägg: 19 793
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          CITAT (Myosotis @ 16-12-2009, 14:30) *
          Nolltolerans mot personangrepp. Hur kan det vara okej att kalla folk för din gamla kossa och liknande gång på gång på gång?! Om inte personen bättrar sig efter några varningar är det dags för avstängning.

          Jag tycker fortfarande illa om personangrepp och orättvisa generaliseringar. Det skulle vara intressant att få en inblick i hur det fungerar när en medlem varnas och stängs av.


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          vitavargen
          Inlägg 11-01-2010, 21:34
          Länk hit: #45


          Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem sedan:
          13-11-2009
          Medlem nr: 26 792



          Ja, exakt!

          När du svara något inlägg med att bara skriva ordet"trams" borde du veta att du inleder ett personangrepp.
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 13-01-2010, 21:54
          Länk hit: #46


          Gäster






          CITAT (Myosotis @ 11-01-2010, 21:28) *
          Jag tycker fortfarande illa om personangrepp och orättvisa generaliseringar. Det skulle vara intressant att få en inblick i hur det fungerar när en medlem varnas och stängs av.


          Jag håller med till 110%.
          Kan man inte behandla andra med respekt har man inte på ett forum att göra. Det är diskussion som är syftet med ett forum, inte att såra andra. Svordomar, könsord och liknande ord på den låga nivån kan man hålla på med hemma i sandlådan. Man måste inte ha samma åsikt för att kunna argumentera i en civiliserad form. Man ska inte behöva undvika trådar för att folk bär sig illa åt, stäng av dem rätt upp och ner om de inte kan uppföra sig.
           
          Citera
          smuleborg
          Inlägg 14-01-2010, 20:40
          Länk hit: #47


          Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem sedan:
          31-05-2007
          Medlem nr: 10 799



          Admin kastade ut en fråga för en månad sedan. Flera har svarat. Ingen respons från Admin. Det känns märkligt. Så gör man bara inte.


          --------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 16-01-2010, 21:59
          Länk hit: #48


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (smuleborg @ 14-01-2010, 20:40) *
          Admin kastade ut en fråga för en månad sedan. Flera har svarat. Ingen respons från Admin. Det känns märkligt. Så gör man bara inte.


          Instämmer!

          Kom igen, Göran!


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Göran Carlsson, ...
          Inlägg 19-01-2010, 11:07
          Länk hit: #49


          Medlem
          Antal inlägg: 154
          Medlem sedan:
          30-10-2002
          Medlem nr: 6



          Tack för alla kommentarer! Jag får alla svar via mail så jag har läst dem löpande. Här kommer lite svar till de olika kommentarerna.

          anti-spamfilter

          Spam är ett stort problem och de hittar hela tiden på nya sätt att ta sig förbi olika spärrar. När det kommer in spam försöker vi ta bort dem så snabbt som möjligt.

          Vi behöver tydligare, konkretare regler om vad som gäller vid personangrepp

          Jag tycker fortfarande illa om personangrepp och orättvisa generaliseringar. Det skulle vara intressant att få en inblick i hur det fungerar när en medlem varnas och stängs av.

          Jag håller med till 110%.
          Kan man inte behandla andra med respekt har man inte på ett forum att göra. Det är diskussion som är syftet med ett forum, inte att såra andra. Svordomar, könsord och liknande ord på den låga nivån kan man hålla på med hemma i sandlådan. Man måste inte ha samma åsikt för att kunna argumentera i en civiliserad form. Man ska inte behöva undvika trådar för att folk bär sig illa åt, stäng av dem rätt upp och ner om de inte kan uppföra sig.

          Personangrepp är väldigt knepigt eftersom de som är inblandade oftast har väldigt olika syn på saken och ofta skickas PM också som vi inte kan se. Vi försöker så långt det är möjligt låta bli att stänga av någon om det inte är uppenbart att de är ute efter att förstöra.

          Att avgöra om ett ord är personangrepp är väldigt svårt att avgöra då vissa personer känner varandra bra och kan skriva för att skoja medan någon annan skulle uppfatta det som personangrepp.

          Det viktigaste är att var och en tänker på hur man uppför sig och behandlar varandra med respekt även om man har olika åsikter.

          Vi behöver tydligare, konkretare regler om vad som gäller vid hänvisning till försäljning av varor och tjänster

          När det gäller marknadsföring är vi inte så hårda såvida man inte skapar en användare bara för att marknadsföra sina produkter utan att skriva något annat. Är man med i forumet blir det naturligt att man någon gång nämner vad man jobbar med eller säljer såvida man gör det där det är relevant och det inte sker i varje inlägg. Precis som man gärna gör när man har någon hobby.

          Mer närvaro av admin. Det finns för- och nackdelar med aktiva moderatorer bland oss. Risken är väl att de är partiska. Så beslutet att inte ha det är förståeligt och helt okej, men någon skulle kanske kunna hjälpa till att ta bort spam? Inte radera trådar helt, bara ta bort spamtrådar tils vidare och sista beslutet kan väl ligga hos admin. Någon hade erbjudit sig att hjälpa till med det och inte fått svar, varför inte det? Ett litet "tack, men nej tack därför att..."-pm hade varit på sin plats. Personen menade väl och blev besviken över att inte få svar.

          Tyvärr har vi svårt att hinna vara aktiva i forumet även om det skulle underlätta om man regelbundet följer med i alla diskussioner. Vi har flera gånger fått förfrågan av medlemmar som vill bli moderatorer. Jag ber om ursäkt ifall någon som visat intresse inte fått svar.

          Så länge det sköts på rätt sätt är det jättebra med moderatorer men det kan också skapa problem. Som ett test och för att få bort spam snabbare har vi utsett Aqvakul till moderator för att kunna ta bort spam. Aqvakul brukar alltid skicka info om spam till mig så jag tar bort dem men nu kan Aqvakul själv ta bort dem direkt. Vi får se hur det fungerar.


          --------------------
          <span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:red'>
          Göran Carlsson
          gc@odla.nu
          </span></span></span>
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 19-01-2010, 11:23
          Länk hit: #50


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Jag vill bara göra ett förtydligande. I dag på förmiddagen fick jag ett PM från Göran om att man på försök har utsett mig till moderator med uppgift att ta bort spam. Det är inget jag anmält mitt intresse för, men jag har accepterat att tillsvidare försöka ta på mig den rollen.


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-01-2010, 12:51
          Länk hit: #51


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Aqvakul @ 19-01-2010, 11:23) *
          Jag vill bara göra ett förtydligande. I dag på förmiddagen fick jag ett PM från Göran om att man på försök har utsett mig till moderator med uppgift att ta bort spam. Det är inget jag anmält mitt intresse för, men jag har accepterat att tillsvidare försöka ta på mig den rollen.


          bravo.gif rose.gif


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 19-01-2010, 15:31
          Länk hit: #52


          Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem sedan:
          24-05-2004
          Medlem nr: 3 702



          Å, va skönt om spammen försvinner i samma takt som den kommer in! biggrin.gif




          --------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

           
          Citera
          mojan
          Inlägg 19-01-2010, 16:40
          Länk hit: #53


          Medlem
          Antal inlägg: 1 785
          Medlem sedan:
          18-03-2007
          Medlem nr: 9 395



          Jättebra! blomma.gif


          --------------------
          Zon 3
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 19-01-2010, 16:52
          Länk hit: #54


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          ja jag tycker fortfarande att en egen schysst blogg och slut på att medlemmar kallar folk för nedlåtande saker. Jag förstår det kan vara svårt att stänga av folk men det måste ju finnas gränser ändå när man läser rätt upp och ner det folk kallar andra för. I många andra forum hade man tagit bort det direkt.


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          skånepåg
          Inlägg 19-01-2010, 17:13
          Länk hit: #55


          Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem sedan:
          18-02-2009
          Medlem nr: 21 199



          CITAT (skogstroll @ 19-01-2010, 16:52) *
          ja jag tycker fortfarande att en egen schysst blogg och slut på att medlemmar kallar folk för nedlåtande saker. Jag förstår det kan vara svårt att stänga av folk men det måste ju finnas gränser ändå när man läser rätt upp och ner det folk kallar andra för. I många andra forum hade man tagit bort det direkt.

          Håller med, person påhoppningar och om man driver förmycket ifrån ämnet så låses trådar och andra blir spärrade i andra forum, men det e ju nästan en moral fråga...

          Men bra att Aqua blev spambortagare, kanske det blir förbättring i andra områden sen med lite fler moderatorer ^^


          --------------------
          Pjater-Zon 1-2
           
          Citera
          Meriona
          Inlägg 19-01-2010, 21:29
          Länk hit: #56


          Gäster






          Bra att AQ blir spamsugare. På tiden!

          Men jag tycker fortfarande det är lågt att inte våga sätta en acceptans-spärr! Inte fasen ska man behöva bli kallad gammal kossa eller att man borde gå hem och sätta på grannens hund, bara för att man har en annan åsikt än nån annan? NÄÄ våga sätta stopp för sånt språkbruk, hur svårt kan det vara? Såna ord kallar inte nån en kompis genom att skoja, Göran, glöm den bortförklaringen! angry.gif
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-01-2010, 09:31
          Länk hit: #57


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Meriona @ 19-01-2010, 21:29) *
          Bra att AQ blir spamsugare. På tiden!

          Men jag tycker fortfarande det är lågt att inte våga sätta en acceptans-spärr! Inte fasen ska man behöva bli kallad gammal kossa eller att man borde gå hem och sätta på grannens hund, bara för att man har en annan åsikt än nån annan? NÄÄ våga sätta stopp för sånt språkbruk, hur svårt kan det vara? Såna ord kallar inte nån en kompis genom att skoja, Göran, glöm den bortförklaringen! angry.gif


          Varför vara så lånsint? Personligen tycker jag det är tråkigt att gamla oförrätter ska dras upp ideligen istället för att man går vidare. Alla har vi säkert både bra och dåliga sidor och kan även ha en dålig dag och som tur är så är det ju inte speciellt ofta det förekommer såna otrevliga tillmälen.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 20-01-2010, 10:28
          Länk hit: #58


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          CITAT (*Stintan* @ 20-01-2010, 09:31) *
          Varför vara så lånsint? Personligen tycker jag det är tråkigt att gamla oförrätter ska dras upp ideligen istället för att man går vidare. Alla har vi säkert både bra och dåliga sidor och kan även ha en dålig dag och som tur är så är det ju inte speciellt ofta det förekommer såna otrevliga tillmälen.


          fast det upprepar sig ju på vissa håll. Tycker det är lite som på jobbet, man kan tycka att nån är en jäkla apa men man kan ju behärska sig... annars kanske man får gå.... varför ska det vara fritt fram på ett forum att kalla folk saker bara för att man gömmer sig bakom en anonym profil och en skärm? Finns ju folk som mår psykiskt dåligt redan innan... sad.gif


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-01-2010, 11:04
          Länk hit: #59


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (skogstroll @ 20-01-2010, 10:28) *
          fast det upprepar sig ju på vissa håll. Tycker det är lite som på jobbet, man kan tycka att nån är en jäkla apa men man kan ju behärska sig... annars kanske man får gå.... varför ska det vara fritt fram på ett forum att kalla folk saker bara för att man gömmer sig bakom en anonym profil och en skärm? Finns ju folk som mår psykiskt dåligt redan innan... sad.gif


          Såklart det inte ska vara fritt fram och när någon inte kan behärska sig så blir ju också protesterna rätt högljudda men tror du det blir bättre för att man ältar gamla oförrätter?


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          skogstroll
          Inlägg 20-01-2010, 11:06
          Länk hit: #60


          Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem sedan:
          19-03-2007
          Medlem nr: 9 409



          CITAT (*Stintan* @ 20-01-2010, 11:04) *
          Såklart det inte ska vara fritt fram och när någon inte kan behärska sig så blir ju också protesterna rätt högljudda men tror du det blir bättre för att man ältar gamla oförrätter?


          nä, älta behöver man ju inte smile.gif


          --------------------
          Zon 1
          Simrishamn
           
          Citera

          12 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 20:59
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon