Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Skadedjur på Krukväxter - Hur effektivt är bekämpningspinnar, Provado / Provanto / Substral Celaflor
          phattrance
          Inlägg 01-10-2021, 13:43
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 24
          Medlem sedan:
          03-07-2013
          Medlem nr: 78 543



          Jag har på senare tid haft stora problem med Trips och andra skadeinsekter på mina inomhusväxter. Har försökt med en hel del olika kurer som jag läst om på nätet (typ som såpblandning etc), men inget verkar funka.
          Googlade lite och och hittade info om Provado / provanto pinnar som man trycker ner i jorden och sedan blir växten giftig för dessa skadeinsekter och sedan dör de när de äter på bladen.

          Dessvärre får dessa inte säljas längre i EU pga nya regler för bekämpningsmedel, men jag lyckades hitta en liknande produkt som heter Substral Celaflor på blocket, som verkar funka likadant som Provado / provanto pinnarna ( https://www.blocket.se/annons/stockholm/sub..._ohyra/97741364 )-. Även dess verkar inte få säljas i butik längre, men de verkar fortfarande gå o beställa från blocket.

          Är det någon som vet om dessa Substral Celaflor pinnar funkar bra mot skadeinsekter på krukväxter? Tänkte isåfall ta och beställa några paket och testa (har 30 tal växter hemma så det kommer bli en del pinnar).
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-04-2024, 08:05
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon