Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Kokosfiber - till vad?
          strandskatan
          Inlägg 07-01-2013, 22:30
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1 039
          Medlem sedan:
          01-02-2009
          Medlem nr: 20 928



          Hamnade på Ikea och inköpte där 4 block med kokosfiber. Vill gärna höra lite om era erfarenheter, vad passar det till mer än som krukjord? Sådd, sticklingar? Är det bra öht? Är det miljövänligt jämfört med vanlig köpjord? Inte mycket information på förpackningen, vill gärna veta mer!
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Kompostkvarn
          Inlägg 04-03-2016, 08:17
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem sedan:
          04-03-2016
          Medlem nr: 83 145



          Jag hörde av mig till både IKEA och Clas Ohlsson (som har liknande coir) och frågade om coiren var godkänd för ekologisk odling... Ingen i respektive kundservice-chatt kunde svara på det, så väntar på svar via mail. Vore jättepraktiskt om de var godkända för ekologisk odling (jag är faktiskt rätt förvånad över att de inte visste själva), då jag har dålig rygg, inte kör bil och har svårt att hitta ekologisk såjord som inte är i stora 18-20 l säckar (som iofs kan gå att ta på en pirra på bussen, men tar enorm plats i lägenheten och jag behöver inte så mycket)...
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 29-04-2024, 12:53
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon