Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

           
          Skriv svarNytt inlägg
          > FRAKTFRI JORD, 800 liter jord fraktfritt
          Feodahlia
          Inlägg 25-04-2021, 18:46
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem sedan:
          27-02-2021
          Medlem nr: 93 586



          Hej Odlarvänner!

          Bor i Enskede Gård och har en lott på ca 10 kvm utanför mitt fönster. Nu har jordnivån sjunkit och det ser inte så fint ut. Det verkar som om man måste beställa en hel pall med jord för att det skall vara fraktfritt. Har talat med de andra lottinnehavarna men de verkar nöja sig med det vi erhåller från vår hyresvärd denna säsong. Är det någon som har ett tips? Kan tänka mig en lägre kostnad men det enda nappet var på 675 kr och det har jag inte råd med. Behöver ganska mycket - ca 20 påsar med 40 liter - och jag saknar bil... För några år sedan fraktade jag två stycken 50-literssäckar på pirra men det var en rysare. Fastnade mellan dörrarna på T-banan... Är ju inte helt ung heller - fyller 64 år snart. Tacksam för svar ;^)
           
          Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 26-04-2021, 09:08
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 18 592
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 31



          Finns det möjlighet att kratta ihop löv, kvistar, lite halvruttna stubbar och sånt och mera göra hugelbäddar så är ju det ett alternativ ifall problemet mest är att det sjunkit. Att köpa torvjord är ju inte nån långsiktig lösning eftersom det förmultnar och sjunker ihop och då måste du fylla på nytt varje år för att hålla uppe jordnivån. Ett annat alternativ är ju att köra täckodling med nått dm lager med ex. halm, gräsklipp, löv eller vad man får tag på då ser ju även ytan högre ut


          --------------------
          Mvh Åsa


          Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 19-04-2024, 23:30
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon