Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Min clemais vaknar till liv
          icca
          Inlägg 19-03-2009, 16:34
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem sedan:
          19-02-2009
          Medlem nr: 21 244



          Köpte en Clematis ("Duchess of Albany") härom veckan. Den skulle klippas och planteras om. Men innan jag hann göra något så har små gröna skott börjat synas på den. Så vad gör jag nu? Hon som sålde mig den sa ju att jag skulle plantera den lite djupare än den står nu. Och att jag skulle lägga sand p den del som jag lägger ner i jorden som tidigare stod ovanför. Det var för att det var viktigt att den delen inte stod vått.
          Men ska jag plantera den djupare med risk att skotten då hamnar under jord(sand)

          Och när kan jag ställa ut min Clematis? Får jag vänta till alla frostnätter är förbi och sommaren står för dörren? Det gör mig inget, men det är viktigt att veta så att jag gör rätt.

          Lägger en bild på raringen - dock med gräsligt dåligt fokus. Mobilkamera är inte så jäkla bra ibland smile.gif

          Bifogad fil  clematis_vaknar.jpg ( 50.29k ) Antal nedladdningar: 35
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 20-03-2009, 15:31
          Länk hit: #2


          Gäster






          Jag utgåt från att din Clematis är härdig och då skall den leva utomhus. Problemet kanske just nu är att du behöver avhärda den om du haft den inomhus.

          Clematis skall du plantera ca 1 dm djupare än den stått i krukan just för att den skall slå nya och fler skott nerifrån. Bättre om du sätter grus runt rothalsen.

          Clematis bör få en rejäl grop med bra jord att växa i och glöm inte vattna om det blir torrt! Är den storblommig bör den klippas ner iaf det första året så den får sätta energi på att utveckla rotsystemet och inte på blomningen.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-04-2024, 18:48
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon