Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Skällande hundar
          Gossen Ruda
          Inlägg 06-07-2018, 12:11
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Jag har fått nya grannar på landet sen några år. Sk djurvänner, dvs vad gäller hundar och katter. Närmsta grannen har både hund och katt. Katterna får springa fritt och förra året var det en del problem med dödade kopparödlor och spring på min tomt, trots staketet. Till slut hittade jag var den kom in och sen jag fixat det hålet har det varit lugnt på tomten och mina kopparödlor har fått vara. Faktiskt så har jag bara sett den svarta mördaren ett par gånger i år. Det är väl inte roligt längre när min tomt är stängd plus att det kommer stenar flygande ibland.

          Men hunden! En Leonberger. Inget problem med hunden i sig, den är snäll och klappbar men ibland håller den inte tyst. Skallet är ganska högt på en sån best. Sen kommer det hit en syster till ägarinnan ibland, medförande en hund till. Sorten vet jag inte, en svartvit bjäbbande långhårig sak. Sen har det nu kommit någon till ett hus längre bort, samma familjegrupp, medförande ett oljud till. Något åt spetshållet. Dessa 3 oljud håller låda titt som tätt nu, tror de eggar varandra. Varför kan inte ägarna försöka få tyst på oljudet? Blir de avtrubbade? Jag är inte så störd av oljudet så jag går bort och säger till, jag kan stänga av men en rent allmän fråga. Dessutom håller de inte igång ständigt.

          Det gör dock hundar på badplatserna tvärs över sjön ibland. Husse/matte går ut i vattnet och hunden står kvar på stranden och skäller i ett i ett. Dränk hunddjäveln. Det är nästan värre än vattenskotrarna.

          Hälsningar från sura gubben. rolleyes.gif


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Gröna mormor
          Inlägg 06-07-2018, 16:03
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 652
          Medlem sedan:
          10-06-2011
          Medlem nr: 54 122



          Vi bor i ett villaområde med rätt så många hundar. Det har aldrig varit något problem med skällande hundar, tills det flyttade hit ett par med två terrier varav den ena skäller på allt som rör sig, framförallt cyklar. Har talat med ägarinnan och hon lovade att försöka få ordning på saken. Det hände inte mycket på den fronten, utan blev allt värre när dom andra hundarna i kvarteret svarade. Dom som aldrig gett ifrån sig ett skall tidigare! Nu har mannen tröttnat och skriker över häcken om terrierna håller på för länge. Det är ingen njutning att sitta ute i trädgården Så du är inte ensam om att vara "sur gubbe" .
           
          Citera
          vanjalarsa
          Inlägg 07-07-2018, 13:10
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 1 373
          Medlem sedan:
          02-04-2008
          Medlem nr: 14 996



          skällande hundar är inte kul ,men vi har en grannhund som kommer springande emot en så fort den /jag är ute. Snäll är den men det är inte trevligt. Är inte hundrädd men det finns ju många som är det
          mvh vanjalarsa rolleyes.gif
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 15:31
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon