Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Färgförändrad pion, Från röd till vit
          CarmelOwenmore
          Inlägg 22-07-2019, 18:30
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem sedan:
          18-07-2017
          Medlem nr: 86 071



          Jag har haft en röd bondpion i jättemånga år, den har väl blommat någon gång efter den första sommaren men inte verkat trivas.
          Så småningom grävde jag om landet där den stod och tänkte slänga eländet, men efter ett tag ångrade jag mig och plockade upp ett par rotbitar och satte ner dem på ett ställe som jag trodde dom skulle gilla, till min häpnad sköt dom upp blad senare på sommaren och året efter hade dom en riktig bladbukett med flera stänglar och i år blommar den MEN blommorna är vita!!!!
          Är det någon som kan berätta vad som har hänt och vad jag ska göra för att få tillbaka min röda pion även om den vita ju är väldigt vacker :-)
          /Carmel
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  IMG_1728.jpeg ( 619.02k ) Antal nedladdningar: 7
           
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 23-07-2019, 19:06
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 090
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          Jag vet inte vad som hänt men jag vet att en röd pion inte kan bli vit, det är helt enkelt omöjligt. Lite färgskiftningar kan förekomma och blommor bleknar i solen men absolut inte en sådan drastisk förändring.
          Har det legat pionrötter med vita blommor tillsammans med de röda, kanske utan att blomma och nu blommar de på sin nya plats.

          Det finns absolut ingen möjlighet heller att göra en vit pion röd. Om så vore fallet kan vi ju glömma all indelning i arter och sorter, det skulle inte längre vara möjligt att identifiera växterna.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 21:32
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon