Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varför har inte mina luktärter börjat gro?, Det var nu 10 dagar sen jag planterade dom
          Katarina70
          Inlägg 23-04-2007, 21:19
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 28
          Medlem sedan:
          16-03-2007
          Medlem nr: 9 369



          Hej!

          Är det någon som vet hur lång tid luktärterna brukar ta? De andra fröna som jag planterat har börjat växa väldigt snabbt (ovanpå på pannan i pannrummet) men med luktärterna händer det ingenting....någon som vet?

          Sen undrar jag om någon har erfarenhet av stockrosor, det var nu 5 veckor sen jag planterade dom och dom är endast kanske 8 cm höga och det andra bladet (förutom de första paret hjärtblad) har börjat komma nu. De står under extraljus i vårt förråd och jag har planterar om dom till krukór en och en.

          Hm...någon som kan hjälpa mig med lite tips?!

          Katarina
           
          Citera
          Ingela_67
          Inlägg 24-04-2007, 08:35
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 185
          Medlem sedan:
          26-02-2004
          Medlem nr: 2 888



          CITAT (Katarina70 @ 23-04-2007, 22:19) *
          Hej!

          Är det någon som vet hur lång tid luktärterna brukar ta? De andra fröna som jag planterat har börjat växa väldigt snabbt (ovanpå på pannan i pannrummet) men med luktärterna händer det ingenting....någon som vet?

          Sen undrar jag om någon har erfarenhet av stockrosor, det var nu 5 veckor sen jag planterade dom och dom är endast kanske 8 cm höga och det andra bladet (förutom de första paret hjärtblad) har börjat komma nu. De står under extraljus i vårt förråd och jag har planterar om dom till krukór en och en.

          Hm...någon som kan hjälpa mig med lite tips?!

          Katarina



          Hejsan Katarina,
          Jag planterade mina luktärter i förra veckan och de första började sticka upp efter ca 4 dagar..har några som fortfarande inte kommit upp. Har du blötlagt dina ärter innan du planterade dem? Gör att de gror lättare. Sen har jag mina i ett österfönster med värme underifrån. Hoppas de gror för dig också.
          // Ingela.


          --------------------
          " För en myra är daggen som en översvämning."
           
          Citera
          NEB
          Inlägg 24-04-2007, 11:05
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 16
          Medlem sedan:
          10-01-2007
          Medlem nr: 8 953



          Hej! Jag har också sått luktärter och det tog jääättelänge innan de började komma upp, över två veckor tror jag! Trots att jag blötlade fröna. Men nu är de på gång i alla fall...
          Så misströsta icke!
           
          Citera
          Katarina70
          Inlägg 24-04-2007, 12:29
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 28
          Medlem sedan:
          16-03-2007
          Medlem nr: 9 369



          Men tack!! Då blir jag lite lugnare....jag hade blötlagt dom och jag minns inte att det tog så här lång tid förra året.

          Tack!!
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          2 användare läser den här tråden just nu (2 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-04-2024, 14:42
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon