Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träd, insektstejp och svamp!
          ettavgudsbarn
          Inlägg 23-11-2021, 20:31
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 51
          Medlem sedan:
          18-08-2021
          Medlem nr: 95 227



          såg väl nån youtubefilm som gjorde gällande att det är en bra id'e med nån tejp, som de inte omöjligen sålde, runt stammarna på sina träd, för att bli av med viss ohyra som kryper upp under vinterhalvåret.

          visst, tänkte jag och testade med vanlig bred genomskinlig tejp som finns i mataffärerna, bakvänt liksom, men nu efter några veckor såg jag att det på äppelträdsstammen där jag satt tejpen, 1.5m upp drygt, så hade det börjat växa nån svampliknande grejj och som om det vore en orm som var i mitten på den, eller kanske mer som den "levande grejj" man ser på fröna ibland.

          jag ryckte bort tejpen med en gång, men frågan är vad det kan vara och om det kan vara tecken på att trädet är sjukt? det är väl minst 50 år gammalt och senaste året, enligt ägaren, så fick det större frukter än han sett att det nånsin haft. vilket kanske har att göra med att jag grävde ned bredvid den till dess rötter och slängde ner kompost och skit i början på sommaren, men även att växter och sånt kan få för sig att spendera massor av extra energi då den känner att nu är tiden kommen, typ?

          edit, päronträd ska det vara. gråpäron tror jag

          edit2, en annan sak jag gjorde i våras var att förstöra en massa enbuskar, då de hade såna där äckliga orange ormliknade gegga grejjer på sig - äppelrost eller vad det heter

          Redigerat av ettavgudsbarn: 24-11-2021, 18:55
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 23-04-2024, 12:55
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon