Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kanalplast., Få bort alger.
          Maria_z5
          Inlägg 15-04-2016, 08:32
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 407
          Medlem sedan:
          11-12-2006
          Medlem nr: 8 881



          Jag har ett växthus i kanalplast och jag har fått alger inuti kanalerna, hur kan jag få bort dem?
          Måste jag byta ut alla rutor och sätta silikon i ramarna? Rutorna sitter jättebra och jag behöver inte silikon för att hålla dem på plats.


          --------------------
          Entusiast i zon 5
           
          Citera
          YvvanHJ57
          Inlägg 22-02-2017, 19:56
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 35
          Medlem sedan:
          22-02-2017
          Medlem nr: 85 051



          Jag har fått samma problem och jag tänker montera ned en ruta i taget i vår och rensa kanalerna med hjälp av högtryckstvätten. Jag måste nog också bli noggrannare att rensa i rännan för det är ju därifrån algerna kommer.
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 23-02-2017, 10:18
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          det skall vara omöjligt att få alger eller annat INUTI kanalerna. Betyder att tätningen i över och underkant saknas eller läcker.

          Kanalernna skall alltså vara tätade i bägge ändar så att inget kommer in,det är det som är själva vitsen med kanalplast. luften i kanalerna skall vara stillastående och bildar därmed isolering.

          efter rengörning av kanalerna skall alltså spalterna tätas,orginal görs detta med en tejp och oftast kläms en aluminiumprofil fast ovanpå tejpen. För att skydda ytterligare kan man lägga en silikonsträng längs med kanterna på profilen.
          Mitt tak har suttit i snart 30 år men problemet med något i kanalerna har jag aldrig råkat ut för.
          Ulf
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 16:22
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon