Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat
Laddar varukorgen
0 kr(0 st)
  • Totalt: 0 kr
Till kassan

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
Skriv svarNytt inlägg
> Hjälp hur skulle Ni göra?, Ska man berätta hemska saker för ..
Kakaduan
Inlägg 25-01-2008, 09:32
Länk hit: #21

Medlem
Antal inlägg: 729
Medlem nr: 2 733

Jag tycker absolut att du skall kontakta henne och säga som det är. Dramatisera inte, utan ge en saklig beskrivning av vad som hänt, hur oddsen ser ut, om läkarna kan bedöma tiden, etc.

Förhoppningsvis har hon en reseförsäkring som kompenserar lite? Då kanske de kan resa dit igen vid ett annat tillfälle.

Man måste tänka på hur det skulle kännas att komma hem och få veta att pappa dött utan att någon gett en chansen att komma dit. Inte bra. Inte roligt att vara på semester och veta om det heller, men då har man i alla fall valet. När min pappa dog satt familjen hos honom hela tiden i en vecka. Om någon hade undanhållit mig det för att jag var på semester hade jag blivit galen!

Du måste kontakta henne. Lycka till och hoppas att allt ändå går bra.

Kakaduan

Citera
Magdis
Inlägg 25-01-2008, 09:33
Länk hit: #22

Medlem
Antal inlägg: 8 693
Medlem nr: 4 012

Åh vilket svårt beslut, men jag håller med de övriga här om att det nog är bäst att berätta. Då kan hon ju iallafall själv göra valet om hon vill stanna kvar där eller åka hem. Jag hoppas även att din sambo blir frisk igen.
Många styrkekramar. smiley_small_hug.gif

Citera
Betty
Inlägg 25-01-2008, 09:52
Länk hit: #23

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

CITAT
..../ Min dotter är en vuxen kvinna men med stark känsla för familjen och mister jag sambon vill jag inte göra så att hon tappar tilltron till mig /....

Jag tror att du egentligen har svaret där Ingrid. Ring och berätta och låt henne själv ta beslutet om hon ska avbryta semestern eller inte. Hoppas allt löser sig till det bästa för er alla.

--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
Flyguy
Inlägg 25-01-2008, 10:14
Länk hit: #24

Medlem
Antal inlägg: 131
Medlem nr: 6 245

Det är bara en resa, Ingrid!
I hennes situation hade jag absolut velat bli informerad direkt. Att låta bli lämnar väldigt många frågor att hantera framöver.
Hoppas verkligen att allt går bra.

Citera
Elisabeth-Västku...
Inlägg 25-01-2008, 10:34
Länk hit: #25

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

Ingrid jag tycker att du skall berätta

Håller tummarna att allt går bra

Citera
Anma
Inlägg 25-01-2008, 10:35
Länk hit: #26

Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

Vilken jobbig stituation, för er alla!
Jag tycker nog att hon har rätt att veta.
Hoppas att allt slutar väl.
Tröstekramar! trostar.gif

Citera
Citrona
Inlägg 25-01-2008, 10:42
Länk hit: #27

Medlem
Antal inlägg: 161
Medlem nr: 12 729

Stackars dig, det är en hemsk situation för dig. Inte nog med att du själv är drabbad, du skall också fundera på hur du skall göra med din dotter. Egentligen går det inte att råda, det är du som känner din dotter bäst. Jag kan bara tala om hur jag själv skulle vilja ha det om min pappa blev sjuk när jag var på semester. Jag skulle absolut vilja veta det. Förhoppningsvis har din dotter tagit en bra reseförsäkring som ersätter henne om hon måste åka hem i förtid p g a nära anhörigs sjukdom. Mina föräldrar var nyligen på semester i Kambodja. Första morgonen fick min pappa en blodpropp i hjärnan och blev förd till sjukhus, först två olika i kambodja och slutligen hamnade han i Bangkok där han blev kvar resten av semestern. Till slut kom han hem med läkareskort och mår nu bra, men läkarna här hemma säger att han hade en otrolig tur och hade lika gärna kunnat komma hem i en kista. Vi här hemma fick veta direkt att han var dålig, det är jag tacksam för. Det var mycket nära att jag åkte ner för att stötta mamma och vara med dem på sjukhuset, men eftersom vi inte fick några riktiga besked om när han kunde beräknas bli utskriven så kom jag aldrig iväg. Hoppas nu verkligen att din sambo blir frisk igen och att allt ordnar sig till det bästa.

Citera
lottapotta
Inlägg 25-01-2008, 10:51
Länk hit: #28

Medlem
Antal inlägg: 787
Medlem nr: 9 442

CITAT (Flyguy @ 25-01-2008, 10:14) *
Det är bara en resa, Ingrid!
I hennes situation hade jag absolut velat bli informerad direkt. Att låta bli lämnar väldigt många frågor att hantera framöver.
Hoppas verkligen att allt går bra.

Jag instämmer med Flyguy. Det är bara en resa. Det är nog viktigt att hon får bestämma själv, med tanke på att du skrivit att hon är så familjekär.
Skickar all kraft och styrka jag kan till er alla! trostar.gif

--------------------
"Den som sjunger skrämmer bort bekymren."

http://leo-broholmer.bloggplatsen.se/

Citera
Eva i Höga
Inlägg 25-01-2008, 11:05
Länk hit: #29

Medlem
Antal inlägg: 3 454
Medlem nr: 7 932

Ingrid, jag tycker du ska berätta, självklart vill hon veta. Sedan är det hennes beslut om hon vill åka hem eller inte. Tänker på dig och sänder en stor KRAM.

--------------------
Eva

En som inte gör dumheter som ung,
gör det som gammal!

Citera
Kajsa i Arvika
Inlägg 25-01-2008, 11:34
Länk hit: #30

Medlem
Antal inlägg: 2 351
Medlem nr: 8 660

Berätta!!! sad.gif

Hon måste själv få ta ställning, fortsätta resan eller flyga hem igen..

Stor trostar.gif till dej!!

--------------------
Före detta Morinablomman..

Citera
Myosotis
Inlägg 25-01-2008, 11:41
Länk hit: #31

Medlem
Antal inlägg: 19 745
Medlem nr: 12 674

Fy vad jobbigt. Men du måste berätta! Jag vet av egen erfarenhet att om man blir undanhållen en sån sak, kan man aldrig vara riktigt lugn igen sen. Annars litar man ju på att så länge man inte hör nåt så är allt okej, men om anhöriga väntar med att berätta för att skydda en, går man och grubblar hela tiden sen på allt som kan ha hänt, som de kanske berättar sen...
smiley_small_hug.gif

--------------------
Det ska gå.

Citera
skogstroll
Inlägg 25-01-2008, 12:09
Länk hit: #32

Medlem
Antal inlägg: 8 480
Medlem nr: 9 409

ja kan bara tänka mig själv att jag skulle vilja veta. Så får man bestämma själv. Som lottapotta skriver så är det ju bara en resa och det kan man göra igen.

--------------------
Zon 3
Malmköping

Citera
pejori
Inlägg 25-01-2008, 12:29
Länk hit: #33

Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

beklagar verkligen det du råkat ut för, och säger som resten...berätta för henne och låt henne avgöra själv hur hon vill göra.
Skickar massor av tröstekramar smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif kompiskram.gif trostar.gif trostar.gif

--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
Bor i zon 2

Citera
Snöflinga
Inlägg 25-01-2008, 17:01
Länk hit: #34

Medlem
Antal inlägg: 3 999
Medlem nr: 4 203

Det bästa är nog att du berättar, att det känns förfärligt svårt förstår jag mer än väl ... fast nog vore det ännu svårare att berätta det vid hemkomsten ... Sedan kan ni ju ha fortlöpande kontakt om hon väljer att stanna och kan stötta varandra på så sätt ... Sänder dig trostar.gif

Citera
netaave
Inlägg 25-01-2008, 17:10
Länk hit: #35

Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244

Klart hon måste få veta och vänta inte till hon skaffat simkortet utan kontakta resebyrån så hon kan ringa hem till dig, det löser dom när något sådant här händer.
Förstår att det är jobbigt nu och skickar en tröstekram jag också. smiley_small_hug.gif

--------------------

Citera
Mica548
Inlägg 25-01-2008, 19:24
Länk hit: #36

Medlem
Antal inlägg: 74
Medlem nr: 4 414

Raraste vännen! kram2.gif
Du måste ha det fruktansvärt! Inte nog med att du riskerar att förlora din livskamrat du har dessutom ett moraliskt/etiskt dilemma att ta ställning till.

Jag förlorade min särbo för 18 månader sen (han var 40 år) i en hjärtinfarkt, så jag har i alla fall ett hum om vad du går igenom. Mina råd till dig är:

1) Mor - dotter relationen är viktig och där är förtroende en stor del. Hon litar på dig (antar jag) och enligt devisen "gör mot andra så som du själv skulle vilja att de gjorde" (nej, jag vet att det inte är helt korrekt uttryckt, men kontentan är). Jag tror att du skulle vilja veta om det hände henne eller hennes sambo något oavsett var du var och vad du gjorde. Låt henne välja hur hon vill hantera situationen (beroende på försäkring, dagstatus på fadern etc) men säg det du skrev i det inledande inlägget. Risken är att hon kommer bli väldigt bitter om hon får reda på det i efterhand. Hon måste få ta sina egna beslut.

2) Försök att få tag på henne. Resebyrån måste veta var hon bor och borde kunna framföra ett meddelande. Vänta inte på att hon ska ringa.

3) Andas! Sök stöd av de du litar på/känner dig trygg med! Och låt känslorna få ta plats!

Tänker på dig! *kram*

Redigerat av Mica548: 25-01-2008, 19:26

Citera
Netha
Inlägg 25-01-2008, 19:32
Länk hit: #37

Gäster

Många varma tröstekramar till dig. smiley_small_hug.gif Hoppas att sambon är på bättringsvägen.
Tycker också att du ska försöka få kontakt med dottern fortast möjligt.

Min syster och svåger var på semesterresa på Sicilien när en yngre bror hastigt avled...
syrran kontaktades direkt och det var hon tacksam för.
De stannade ändå tiden ut.

Citera
Wilmer
Inlägg 25-01-2008, 20:14
Länk hit: #38

Medlem
Antal inlägg: 10 726
Medlem nr: 2 529

Men å, en stor smiley_small_hug.gif . Så jobbigt för dig, hoppas du slipper vara ensam genom det här! trostar.gif

Jag kan bara instämma med övriga, jag hade viljat veta. Sedan är det ju upp till henne. Tänker på dig Ingrid!

WIlma

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
MariaS
Inlägg 25-01-2008, 20:21
Länk hit: #39

Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930

kram1.gif kram2.gif trostar.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Jag har tänkt på dig hela dan idag. Hoppas att allt ordnar sig för dig.
Typiskt att det ska ske nu.

Kram igen

Citera
pejori
Inlägg 25-01-2008, 20:23
Länk hit: #40

Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

Tänker på dej och håller tummar för att det gått bra smiley_small_hug.gif kompiskram.gif

--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
Bor i zon 2

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
Skriv svarNytt inlägg
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-12-2019, 02:03

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon