Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

          3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag behöver lust och ork!
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 05-10-2012, 09:12
          Länk hit: #21


          Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 45



          Jag fick min B 12 Spruta igår men märker ingenting...
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 05-10-2012, 09:34
          Länk hit: #22


          Gäster






          Jag tror att D-vitaminet är inte precis i topp efter denna sommar, och regnandet kan göra nästan vem som helst lite nere. Jag kollade mina blodprover i augusti o då var allt ok, men då hade jag ännu inte så ont som nu.
          När vädret är så regnigt så påverkar det även värken om man har de beskymmer. vintern har varit jobbig för mina fingrar, men brukar inte ha ont alls på den ljusare årstiden, så att nog har vi alla fått lite släng av detta regnandet.
          Förra hösten kom jag hem ung. denna tid fr. förra operationen och det var mycket varmare och soligare, och innan jag fick komma hem, gav personalen en rullstol till min make när han kom på besök med förmaning att ta mig ut i solen.

          Kanske ide att göra en koll på sina blodvärden så man utesluter bristerna där och ingen dum ide alls att ladda med lite extra fr. hälsokost/apotek för orken.

          Jag får/fick knappt inget gjort, men när jag blev för trött att se på oredan så "tvingade" jag mig att börja i någon ände och sen blev det gjort lite i taget, men nu finns endast en normal städning, men den får maken ta när han anser det nödvändigt, säkert under tiden jag är borta.
          Hann dock gå igenom mina garderober, växter och det dagliga med gojan, men har även dålig samvete att det finns mer som han inte kan ta, utan mig........

          Att sätta upp delmål, funkade inte, blev bara mer deppig, men nu känns det jag gjort bra och just nu är jag mest sängliggande så vad gör man?
          Jag delar fullt er allas frustration, men jag tror även att man bör väl inte vara lik sina föregående anhöriga med städ och sånt. Nog var det nörvändigt kanske då med småbarn+hemma mamma, men nu har man inte samma krav ........... till slut sätter man bara igång med något o är nöjd med det ......... kompiskram.gif
           
          Citera
          gnon49
          Inlägg 05-10-2012, 11:09
          Länk hit: #23


          Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem sedan:
          19-07-2008
          Medlem nr: 17 660



          För mig är städning en så tråkig uppgift att det går per automatik. Gör det ofta men det får inte ta för lång tid. Ibland dammsuger jag i en reklampaus. Bara jag får det gjort för det är ju så träligt. Men ett stort hus kräver ju mer tid än mitt lilla. Skall det vara en dammråtta. tongue.gif


          --------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

          Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 05-10-2012, 11:10
          Länk hit: #24


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          Några behöver lust och ork. Jag behöver ett jobb. smile.gif
          Städlust saknar jag också i för sig.
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 05-10-2012, 13:20
          Länk hit: #25


          Gäster






          Städlusten är den som vill halka efter, men till slut gör man det i rena ilskan, inte bra det heller.
          Det är länge sedan som jag slutade med storstädningar, har gjort det som behövs och i samma veva fixa till det som behövs, men när man inte klarar ens damsugningen så blir man frustrerad, även att det finns både central och mindre damsugare......
          men har en liten till hands kring Gojan som gillar att skräpa ner hur mycket som helst.....och det kan man inte ha liggande för numera är fröer inte behandlade utan man kan få lite objudna gäster med dem angry.gif.....
          Dock märks det att det är mycket mindre nu när hunden gick bort, hon ville ju släpa ut sin mat lite överallt och mot slutet hade hon inte så många tänder heller, utan det blev en rad av mat efter henne rotfl.gif.....

          Hoppas att du Anma får snart det du vill ha när du har fått din energi tillbaka. Vet att smärtan suger ut väldigt mycket av den dagliga energin ...... kompiskram.gif .

           
          Citera
          Anma
          Inlägg 05-10-2012, 13:34
          Länk hit: #26


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          Energi har jag så det räcker och blir över. smile.gif Värken är ju väck!
           
          Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 05-10-2012, 13:46
          Länk hit: #27


          Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 45



          CITAT (Anma @ 05-10-2012, 14:34) *
          Energi har jag så det räcker och blir över. smile.gif Värken är ju väck!


          Kan du inte dela ut då lite här smile.gif
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 05-10-2012, 13:50
          Länk hit: #28


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-10-2012, 14:46) *
          Kan du inte dela ut då lite här smile.gif

          O jag kunde skulle jag gärna göra det -även smärtfrihet skulle jag dela med mig av hur mycket som helst!
           
          Citera
          gunsta
          Inlägg 05-10-2012, 15:45
          Länk hit: #29


          Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem sedan:
          21-05-2011
          Medlem nr: 48 334



          CITAT (Anki på Öland @ 05-10-2012, 08:57) *
          Låter som mig smile.gif det är när solen skiner man får den där spontana städlusten - ibland....


          Exakt så - när solen och värmen känns i kroppen då kommer min lilla energi igång. Städa är urtrist och bara ett 'måste' - ingen lust längre med det. När jag var yngre städade jag alltid till operan Elektra smile.gif - Numera brukar jag ställa äggklockan på en kvart och städa så mycket jag hinner och när klockan ringer får jag sluta om jag vill - men konstigt nog brukar jag fortsätta en stund till. Det var längesedan man var energisk.


          --------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 05-10-2012, 17:06
          Länk hit: #30


          Gäster






          Gunsta,

          Är även du fast i klassisk musik? Det har jag både lyssnat och spelat själv under årtionden, även att med spelandet har halkat efter när maken tyckte att pianot borde ut........
          Fick ett bra keyboard när han fick lov att skicka iväg pianot..... därifrån kommer också den klassiska baletten som funnits i mitt liv.
          Nu när jag ligger vaken, kopplar jag på hörlurar och lyssnar på det, men har tyvärr tappat en hel del av mina kunskaper av den musiken.

          städa är trist, men om jag får hjälp med damsugningen, kan jag ta de fria ytorna med en trasa så att det luktar nytvättad. Sen finns det ju all småpyssel som inte syns så, men måste fixas till innan det växer över huvudet på en.......

          Jag tror att denna sensommar och höstens mörka dagar gör att det inte finns ork på samma sätt som om det hade varit en fin höst. Värken gör ju sitt till och inte till någon fördel......samt att vi hann inte få tillräckligt med sol i sommar ...... lyckliga de som kan resa bort till värmen .......skulle det, men det är inte läge för det just nu för min del........ smiley_small_hug.gif man får ta upp annat positivt sedan när man kan .....
           
          Citera
          omk
          Inlägg 05-10-2012, 19:17
          Länk hit: #31


          Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem sedan:
          25-07-2010
          Medlem nr: 32 435



          CITAT (gunsta @ 05-10-2012, 16:45) *
          Numera brukar jag ställa äggklockan på en kvart och städa så mycket jag hinner och när klockan ringer får jag sluta om jag vill - men konstigt nog brukar jag fortsätta en stund till.


          DET var ett bra tips, Gunsta ! tummenupp.gif
          Då vet man, mentalt, att man "får" sluta städa, även om det inte är klart !! Förmodligen gör man som du, fortsätter lite till ...


          --------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
           
          Citera
          Tapio
          Inlägg 05-10-2012, 19:55
          Länk hit: #32


          Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem sedan:
          05-10-2003
          Medlem nr: 2 402



          CITAT (Biggan_ @ 04-10-2012, 23:01) *
          Precis! Jag behöver lust och ork för att komma igång! Dagarna går och jag får inte gjort ett dugg! Jag bara skjuter upp saker hela tiden.
          Jag brukar höststäda för att slippa någon större städning till jul men i år är det lögn att komma igång! Fler som har det så här?....och vad sparkar igång er?


          Halaj!

          Jag antar att du menar höststäda i trädgården?
          Det har jag aldrig nån lust till, så det gör jag alltid på våren! whistling.gif

          //T


          CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-10-2012, 10:12) *
          Jag fick min B 12 Spruta igår men märker ingenting...


          Halaj!

          B12 får man väl i sig när man dricker öl?
          Jag märker massor när jag fyller på!
          Fast det kanske är nåt annat än vitaminer i ölet som gör det? crazy.gif

          //T
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 05-10-2012, 21:32
          Länk hit: #33


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Oj Biggan vad jag känner igen mig i det du skrev dunno.gif Jag vill mycket men verkar ha tappat all energi att ta mig för saker nu mer allt bli så jäkla omständigt och jobbigt .Vet inte om det är en slags uppgivenhet eller någon slags depplägge som drabbar en ?kanske man har för lite social kontakt och går för mycket ensam ,är ju lite skillnad när man jobbade och hade folk omkring sig hela dagarna !helst plötsligt så ska man göra dagarna själv !Även jag tycker att Trädgården har varit ett påhäng i år kanske är det bristen på sol och för mycket regn och grådagar .
           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 05-10-2012, 22:44
          Länk hit: #34


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          Tack för alla svar! ...och vilket gensvar jag fick! Skönt att inte känna sig ensam om att känna så här.
          Jag tror att det är vädret och de allt kortare dagarna som gör det. Jag har nyligen varit på en sol- och badsemesterresa, och det var ju inte så kul att komma hem till regn och kyla.
          Någon vitaminbrist tror jag inte på eftersom jag äter kalcium+D-vitamin mot min benskörhet. Motion får jag tillräckligt eftersom jag promenerar och springer ca 1 mil om dagen + att jag styrketränar.
          Jag har faktiskt bjudit hit mina syskon nästa söndag och då måste jag helt enkelt se till att få fart på speleverket.
          Trädgårdsmöblerna har jag tagit in, men jag har en massa växter som skall in och en del plantor som måste i jorden. Jag har börjat putsa mina fönster men det regnar ju för sjutton vareviga dag. ranting.gif Sedan får jag ta rum för rum allteftersom.
          I helgen skall jag jobba för första gången på en månad och det känns ganska skönt att sticka hemifrån ett tag. Jag tror att det är som du Motti skrev, att man går för mycket ensam hemma och blir lite smådeppig. Då är det så lätt att skjuta upp saker man borde ta itu med och tänka att det kan man göra en annan dag, och så samlar man på sej en massa jobb som till slut blir övermäktigt.
          Tack för att ni lyssnar på mitt gnäll, det känns redan bättre! smile.gif

          CITAT (Rosrup @ 05-10-2012, 06:07) *
          Hör väl till att inte ha nån ork mellan semestrarna?
          Hade man sluppit den tiden så hade livet varit värt att leva.

          tummenupp.gif

          CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-10-2012, 07:47) *
          Jag frågade på apoteket om dom säljer lust och ork på burk..........
          Men eftersom dom inte hade det så sitter jag fortfarande här utan

          trostar.gif

          CITAT (Anma @ 05-10-2012, 14:34) *
          Energi har jag så det räcker och blir över. smile.gif

          Jatack, skicka gärna hit lite!

          CITAT (gunsta @ 05-10-2012, 16:45) *
          - Numera brukar jag ställa äggklockan på en kvart och städa så mycket jag hinner och när klockan ringer får jag sluta om jag vill - men konstigt nog brukar jag fortsätta en stund till. Det var längesedan man var energisk.

          Vilken strålande idé! tummenupp.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-10-2012, 23:01
          Länk hit: #35


          Moderator
          Antal inlägg: 18 361
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Att städa och få en massa gjort hemma efter jobbet känns som en utopi just nu. Det gäller att vara försiktig och bara låta dagarna flyta på, försöker man med något stort utöver det är det risk att allting stoppar upp helt. Men överlever man bara de kommande sex månaderna av kyla, mörker och blöta så kommer ett nytt sommarhalvår med nya möjligheter och ny energi
           
          Citera
          Wilmer
          Inlägg 05-10-2012, 23:05
          Länk hit: #36


          Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem sedan:
          04-11-2003
          Medlem nr: 2 529



          Annars får vi väl hota med en Odlaitträff hos dig så du får fart på städningen naughty.gif Eller ännu bättre HJÄLP med städningen tummenupp.gif

          Orken och lusten för trädgården, det är ju helt omöjligt i det här regnandet. Jag nästan grät häromdagen när jag kollade gamla trädgårdsbilder, ska nog aldrig mer göra det, nolla och starta om nu. Gamla tider kommer aldrig igen så varför sörja.

          Vi får tro att lite julstämning snart (HU) kanske får lite ork tillbaka, då är det ju snart ljusare tider också!


          --------------------

          Killerq Mini Wrigg.jpg

           
          Citera
          Biggan_
          Inlägg 05-10-2012, 23:08
          Länk hit: #37


          Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem sedan:
          15-04-2005
          Medlem nr: 5 447



          CITAT (Wilmer @ 06-10-2012, 00:05) *
          Annars får vi väl hota med en Odlaitträff hos dig så du får fart på städningen naughty.gif Eller ännu bättre HJÄLP med städningen tummenupp.gif

          Orken och lusten för trädgården, det är ju helt omöjligt i det här regnandet. Jag nästan grät häromdagen när jag kollade gamla trädgårdsbilder, ska nog aldrig mer göra det, nolla och starta om nu. Gamla tider kommer aldrig igen så varför sörja.

          Vi får tro att lite julstämning snart (HU) kanske får lite ork tillbaka, då är det ju snart ljusare tider också!

          Du är så välkommen! kompiskram.gif


          --------------------
          Biggan
          *****************
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

           
          Citera
          Wilmer
          Inlägg 05-10-2012, 23:38
          Länk hit: #38


          Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem sedan:
          04-11-2003
          Medlem nr: 2 529



          Du kanske kände likadant, men nu med spädbarn är det underbar egentid att få städa badrummet tex. utan att bli avbruten giggle.gif Underbart! Så du kanske kan passa skrottan så städar jag ninja.gif

          Tyvärr måste jag ta mig an mammas lägenhet först, så det hinner nog tyvärr bli jul till din tur. trostar.gif


          --------------------

          Killerq Mini Wrigg.jpg

           
          Citera
          Motti
          Inlägg 06-10-2012, 00:08
          Länk hit: #39


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          När barna bodde hemma så var det ju alltid full rulle med deras kompisar som skulle äta och sova över man var yngre och orkade hur mycket som helst !ja det kändes så i alla fall man var full av energi då plus att jag hade min Frisörsalong och många härliga kunder som förgyllde min tillvaro .Sedan helst plötsligt var barnen vuxna och flyttade hemifrån jag lade ner salongen och blev då arbetslös på två sätt inga barn ingen salong där bröts ju den sociala biten mycket .Nu helt plötsligt har vi förflyttat oss ut på landet som åretruntboende med 13 åretruntboende och det kan gå dagar innan jag ens träffar någon ,ja förutom min man då men han har eget företag åker kl:6 oo på morgonen och kommer hem vid 1800-2100 och är dessutom bortrest en hel del .Klart att livet förändrats för en från att ha varit världens socialaste till att vara "nästan"världens minst sociala ;)Jag stortrivs att bo här ute och känner mig sällan ensam det är som jag sjäv valt det men ibland saknar man den sociala ruschen som man hade för stoj och stim med i gång oss ,de älsta går i skolan .Verkar som att livet blir lite för stillsamt när man närmar sig 60 ,igentligen vill man ha mer bus och stoj omkring sig tror att det piggar upp en och ger en mer energi !jag tycker också att det här var en intressant tråd man tror ju alltid man är ensam om sådant här confused.gif
           
          Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 06-10-2012, 11:30
          Länk hit: #40


          Gäster






          Motti,

          Det är lätt att känna sig ensam om man blir begränsad med sin rörelsefrihet och att det inte springer barn o deras kompissar runt hos en.
          Känner man sig också yngre än man är i kroppen så har man inte så lätt att få ihop det........ tummenupp.gif

          Hamnade på akuten och sedan till infektionsklin. med en influenssa som blev till lunginflam. men höll på att få spader när den unge läkaren kom in och påminde mig att man ska tänka på åldern ...... unsure.gif då blev jag rätt så sur och sade att ska jag tänka på min ålder så lika bra att ge något också för en depression..... snopet bad han om ursäkt .......... giggle.gif
           
          Citera

          3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 26-05-2024, 07:55
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon