Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Våren är väl på väg..., .men f*n va jag hatar trädgården nu...
          tiagirl
          Inlägg 02-03-2007, 11:20
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 168
          Medlem sedan:
          25-04-2006
          Medlem nr: 7 508



          Varje år så fort jag packat ner julkartongerna börjar jag längta och sätta dom första fröerna. Lagom till snön kommer. Efter jul.
          Nu är det Mars och det är ju en vårmånad. Det syns. I trädgården. Det droppar överallt, trädgården består av 10 cm mjuklera med några dekorativa gröna strån här å var.
          Och mkt mkt spår överallt av skor i stl 26-34. Halva trädgården befinner sig också i hallen. Flera meter in då det tydligen är väldigt besvärligt att stå vid dörrmattan och ta av sig skorna.
          Som det är nu känns det som om trädgården inte kommer återhämta sig, bara lervälling. Dessutom dyker det upp högar av spår av hunden överallt så fort snön smälter undan. Usch, det är så äckligt överallt.

          Jag är så less idag. När man får gå ut på vägen och gå runt för att hämta posten för det går inte att gå genom trädgården, när fågelmaten ruttnar för det är så fuktigt, för dom där dyra lökarna inte har visat sig medans dom gamla vanliga tittar upp tio cm redan, för vi har byns största snöhög i trädgården som kommer ligga kvar till midsommar(så kan det bli när man vill göra barn glada och har vänner med lastmaskin), ideerna sprutar för blomrummet men det är för kallt för att göra nåt... Allt bara står å stampar(i leran)och man kommer ingenstans!!!! Det är så TRÅKIGT!!!!

          /GnällEfva sad.gif


          --------------------
           
          Citera
          karjo
          Inlägg 02-03-2007, 11:32
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 140
          Medlem sedan:
          21-05-2005
          Medlem nr: 5 846



          Hav förtröstan! Det kommer att torka upp och bli precis så där fint som du vill! Jag längtar också! :-)


          --------------------
          Hälsningar Karin, Zon 3 (4)
           
          Citera
          tiagirl
          Inlägg 02-03-2007, 11:37
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 168
          Medlem sedan:
          25-04-2006
          Medlem nr: 7 508



          CITAT (karjo @ 02-03-2007, 11:32) *
          Hav förtröstan! Det kommer att torka upp och bli precis så där fint som du vill! Jag längtar också! :-)


          *muttrar* Ja och i Juli är den ev återställda gräsmattan GUL av torka så då kan inte ungarna gå där för det är för torrt och sticksigt! wink.gif Men jag hoppas att rabatterna står i full blom!!!!
          Åhå, det är ju det, man planterar och sår och planerar och full utdelning är ju om nästan ett halvt år!!!!


          --------------------
           
          Citera
          mulle
          Inlägg 02-03-2007, 12:26
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 2 629
          Medlem sedan:
          13-07-2004
          Medlem nr: 4 069



          Jag vet... Men det gäller att låta de andra sinnena få större plats än ögonen så är det inte så farligt.
          Det doftar igen och fåglarna har börjat med sina vårläten!
          Mulle
           
          Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 02-03-2007, 16:46
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem sedan:
          10-01-2003
          Medlem nr: 559



          men du ser i alla fall det som ska bli gräsmatta ... laugh.gif

          Här ett foto från april , lär se likadant ut i år om en månad


          --------------------
          Kerstin

          Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)
           
          Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 02-03-2007, 19:16
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem sedan:
          13-08-2005
          Medlem nr: 6 358



          här smälter snön vårblomman lökar här å var +8c +6c i skuggan solen värmde i da , krukväxterna börjar få komma ut och lufta sig och jag längtar som bara den till att få börja med allt .

          jag gillar när gräsmattan blir gul och vissen och torr då får jag sånna äkta sommar känslor som om man befann sig i medelhavet . blommande nerium och hibiskus med svajande palmer och brunt gräs och +35c i skuggan då är det härligt
           
          Citera
          MB1965
          Inlägg 03-03-2007, 15:52
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 1 067
          Medlem sedan:
          19-12-2004
          Medlem nr: 4 792



          Jag gjorde en rundtur i min trädgård här i stan idag.

          Snön nästan borta, lijlor och tulpaner på väg upp, saftiga feta knoppar på olika Rhododendron, magoliorna ser ut att må toppen - merril, susan, kobus och lillieflora nigra. Två olika Galanthus blommer. Undrar när snästjärnorna kommer upp ? Rosorna ser bra ut utom 3 peer gynt som verkar ha kolat. Undrar hur det går för de nyaste buskarna: Viburnum "Aurora" och Enkiantus ?

          Undrar om jag skall göra den den där nya uteplatsen på långsidan i år, vore inte så dumt... nej nu är det skönt med trädgård igen biggrin.gif
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 29-04-2024, 12:48
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon