Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > gummiplanta
          Limeblossom
          Inlägg 16-02-2006, 21:57
          Länk hit: #21


          Medlem
          Antal inlägg: 586
          Medlem sedan:
          10-05-2003
          Medlem nr: 1 371



          Aldrig sett röda, snyggt!
          Jag fick min planta för ca 15 år sedan av några som "plockat dom på plats" och alltså tagit hem dom från utlandet. Har tagit skott och så hela tiden men i höstas fick jag nog och kastade den sista. Lite trist efter så lång tid men den ville sig inte och jag orkade inte fjäska smile.gif
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 12-06-2008, 15:39
          Länk hit: #22


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Jag har en enfärgat grönt Gummiträd som jag fick av en granne på landet och vet inte så mycket om det tex om det blommar det skulle vara trevligt att veta,i vilket fall annser jag det vara väldigt lättskött. shy.gif
          Hälsningar Motti
           
          Citera
          Winnowill
          Inlägg 12-06-2008, 21:49
          Länk hit: #23


          Medlem
          Antal inlägg: 27
          Medlem sedan:
          21-05-2008
          Medlem nr: 16 280



          Jag tycker det är lite fräckt att sälja en gummiplanta på Tradera. PM:a mig på detta forum så kan du få en stickling istället. Jag ger bort till höger och vänster, det är ju det som är kul med gummiträd. Precis som Fenja sa så måste de toppas ofta för att bli fina och då kan man ge till alla sina polare som i sin tur ger till sina mammor eller nåt. Det tar ett tag innan de blir fina om det bara är en pinne, fast om man jämför med andra krukväxter går det egentligen rätt snabbt. Blir de för tråkiga kan man klippa av varenda gren så får den "börja om". Där du klippt kommer den att börja grena sig. Otroligt lättskött växt och fin. Väldigt tacksam med andra ord.

          Den är giftig, så diska saxen ordentligt efter att ha klippt dem.
           
          Citera
          Bassam
          Inlägg 12-06-2008, 23:36
          Länk hit: #24


          Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem sedan:
          04-10-2007
          Medlem nr: 12 723



          Odlas som rumsväxt. Växten innehåller vit växtsaft som är starkt irriterande och kan ge brännande känsla i mun och svalg samt svullnad, blåsor, salivavsöndring samt magbesvär. Växtsaften kan ge kraftig ögonirritation och hudretning och gör ögon alrgi
          Vid förtäring ge genast lite dryck. Om växtsaften har hamnat i ögonen, skölj genast ögonen med vatten under minst 5 minuter. Tvätta huden med tvål och vatten.
          Obs: GIFTINFORMATIOSCENTRAL ( GIC ) de har informationen av olika giftiga plantor.
          Lycka till, H: Bassam
           
          Citera

          2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 18-04-2024, 21:22
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon