Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varför får den gula blad?, Monstera Deliciosa
          Erika1
          Inlägg 05-11-2017, 17:16
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 16
          Medlem sedan:
          01-08-2017
          Medlem nr: 86 170



          Hej,

          Planterade om min Monstera Deliciosa för ca 2 veckor sen då jag upptäckt lite jordmögel ovanpå jorden.

          Jag tog bort all gammal jord runt rötterna och planterade den i ny fräsch jord i en större kruka.

          Jag vattnade med växtnäring och sen dess har jag inte vattnat växten .

          Efter kort tid så blev 1 blad gult. Det tog jag bort. Sen tog det inte lång tid förrän 2 blad till blev helt gula och började hänga.


          Vad är det som händer med plantan? Ska jag förvänta mig att hela plantan blir gul och dör?

          Är det övervattning? Näringsbrist? Har plantan gått in i chock efter omplanteringen? Står den för mörkt?

          Jag har nu köpt växtbelysning och satt över plantan, ihopp om att mer ljus ska få den glad igen.

          Redigerat av Erika1: 07-11-2017, 20:05
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  23379470_10155264461237746_397982438_o.jpg ( 224.08k ) Antal nedladdningar: 18
           
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 21:28
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon