Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Inomhusträd med flätade stammar kan de bli högre?, Undrar om de har en fast höjd eller hur de växer uppåt
          Lillakrokus
          Inlägg 05-11-2017, 17:33
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          05-11-2017
          Medlem nr: 86 603



          Hej alla glada med jord på fingrarna!

          Min fråga är kanske konstig och kanske inte heller så lätt att besvara men jag ska försöka vara så tydlig jag kan. När jag har tittat efter träd att ha inomhus så ser jag ofta träd som är flätade i stammen. Vi vill ha ett högt och stort träd. De som vi sett på plantskolorna häromkring är inte så stora, kanske runt 1m höga. Vi vill ha högre och med frodig krona som ett mindre uteträd inomhus.

          Nu till min fråga/frågor...
          Kommer dessa mindre träd växa uppåt och bli högre?
          Eller blir de bara större i kronan men behåller den höjden som den flätade stammen är på?
          Om de växer uppåt hur gör de det då? Stammen eller kronan? Ska den fortsätta flätas? Ska man ta bort blad från stammen för att den ska få höjd?
          Vissa säger att flätad stam förkortar livslängden. Är det så för alla? Är en tjock stam att föredra?

          Jag tänker på benjaminfikus, paraplyaralia, strandkastanj.

          Har ni andra förslag på stora inomhusträd som blir rumshöga och frodiga i bladverket men som samtidigt är hyfsat lättskötta?

          Tack så jättemycket på förhand!


          Paraplyaralian
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Screenshot_20171105_172617.png ( 455.26k ) Antal nedladdningar: 79
          Bifogad fil  Screenshot_20171105_172552.png ( 515.68k ) Antal nedladdningar: 43
          Bifogad fil  Screenshot_20171105_172754.png ( 558.92k ) Antal nedladdningar: 34
           
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-04-2024, 23:50
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon