Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Höga krukor 5-6 liter, helst fyrkantiga, Söker lite högre krukor, 5-6 liter, gärna fyrkantiga
          helvetesmannen
          Inlägg 06-06-2017, 12:34
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          06-06-2017
          Medlem nr: 85 765



          Hej!

          Jag surfar omkring som tusan i jakt efter krukor av det lite högre slaget, typ roskrukor, på minst fem och max sex liter (lite beroende på dess ytmått). Gärna fyrkantiga, men det verkar ännu svårare att hitta, så jag är även öppen för runda. Viktigt också att dräneringshålen i botten har kontakt med underlaget och inte "svävar på en klack". Detta då jag ska ha krukorna placerade på underbevattningsbrickor med kapillärmattor.

          Jag hittar fyraliters fyraliters (runda) roskrukor, och på marknaden finns det gott om fyrkantiga som är lite större än det jag letar efter. Jag trodde exempelvis att dessa - http://www.hydrogarden.se/odlingssystemkru.../kruka-6-l.html - skulle vara perfekta, men de är större (20,5*20,5) än Hydrogarden anger. Dessutom har de en sådan där jobbig klack undertill, som lyfter krukan från underlaget. Den skulle jag dock kunna såga boirt, om krukans storlek hade varit perfekt.

          Krukorna på den bifogade bilden är på fyra liter. De skulle ha varit helt perfekta om de bara varit lite, lite större.

          Yttermåtten upptill får maximalt vara 18*18 cm, men jag vill ändå upp i fem liter, gärna drygt det. Är det någon som känner till var man kan hitta detta?
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Fyraliters_roskrukor.jpg ( 36.05k ) Antal nedladdningar: 10
           
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 29-03-2024, 10:35
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon