Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Röd gammal hibiskus
          inghag
          Inlägg 03-01-2018, 18:30
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem sedan:
          31-12-2017
          Medlem nr: 86 690



          Har just blivit medlem i forumet och noterar att några har haft vita flugor på sina hibiskusar. Det har jag också och det är inte kul. Dessutom smittsamt.
          Mina hibiskusar kommer från samma moderplanta som fanns hos min mormor, kanske för 70-80 år sedan. De har dubbla röda blommor och jag är omåttligt stolt över dem.
          Nåväl, vita flugor: sist jag drabbades fick det bära eller brista. Jag klippte bort alla blad och den repade sig faktiskt. För att förbygga ohyra köper jag aldrig en hibiskus i affär. Åtminstone blir det lång karantän för "oknu" växter.
          Har någon provat att fläta ihop fyra stammar och få en blommande topp? Jag har tittat på youtubefilm, men det går så fort så man hinner inte se. Just nu har jag ett antal smala skott av ungefär samma längd och tänker prova framåt våren när de har blivit lite starkare. Ska bli spännande!
           
          Citera
          strandskatan
          Inlägg 04-01-2018, 22:54
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 039
          Medlem sedan:
          01-02-2009
          Medlem nr: 20 928



          Roligt med en ny medlem! Det här är ett trevligt forum men många har nog "gått i ide" under vintern. Har ingen erfarenhet av krukväxt-hibiskus (bara frilands-) ville bara hälsa dig välkommen!
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 20-04-2024, 00:46
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon