Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          15 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Surte växtmarknad 2010, Planeringstråd
          Solstorm
          Inlägg 10-06-2009, 12:36
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem sedan:
          03-01-2008
          Medlem nr: 13 452



          Det gäller att börja i tid. Stora och viktiga arrangemang kräver lång och noggrann planering sleep.gif

          Det blev ju inget lotteri i år som vi hade hoppats på. Härmed så anmäler jag mig som frivillig att hålla i lotteriet.

          Min tanke med lotteriet är att det inte ska ge någon vinst. Att värdet av vinsterna ska vara större än försäljningspriset på lotterna. Med ett vinstrikt lotteri så tror jag att det också kan bli ett dragplåster och något som vi kan ta med när vi annonserar.

          Såg att på Uddevalla växtmarknad kostar det 100 kr och 3 skänkta växter att vara med. Jag tänkte att alla säljare kan skänka en lagom stor växt + en större växt. Se det som en marknadsföringskostnad. Vi var ju lovade vinster från Odla, hoppas att det gäller nästa år också. Jag tänkte jag kunde tigga lite priser hos några företag, men jag vet ju inte hur framgångsrikt det blir. Självklart är det välkommet om säljarna har saker att skänka också. Jag köper in lite vinster också, måste nog kalkylera med en liten vinst så jag inte riskerar att lotteriet går back, det är ju svårt att förutsäga hur många lotter som säljs. I vilket fall som helst så kommer värdet av vinsterna vara större än försäljningsvärdet av lotterna.

          Eventuellt överskott från lotteriet tänkte jag kunde gå till en enkel fika till försäljarna efter marknaden och resten till marknadsföringskostnader till 2011 års marknad. Här tänker vi långsiktigt. Fast tanken är att det inte ska bli något överskott, men om det blir några tjugor över så är det till detta de ska gå.

          För att kunna beräkna hur många vinster det blir och hur många lotter som ska säljas så vill jag veta vilka priser som skänks ett par veckor innan marknaden är, jag vill inte bli överraskad på marknadsdagen. Det är ju enkelt at PM:a mig.

          Jag grejar allt som behöver göras före marknadsdagen men önskar att någon vill hjälpa mig på själva marknadsdagen. Det vore ju bra om jag och den som hjälper mig har våra bord på varsin sida om lotteribordet så vi kan hjälpas åt.

          Jag vill gärna ha synpunkter på mitt förslag. Är det någon annan som vill hålla i lotteriet istället för att jag gör det så säg till!

          Så nu mina kära vänner är det dags att plantera något fint i några rejäla krukor som ni kan skänka till lotteriet flirting.gif

           
          Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 10-06-2009, 14:43
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem sedan:
          11-07-2007
          Medlem nr: 11 481



          Solstorm wub.gif
          Ditt lotteri låter jättebra! Jag skänker gärna några växter och krukor till lotteriet. Om du vill skulle jag kunna fråga Simon ifall han skulle vilja hjälpa dej att sälja lotter.

          Jag funderar mycket starkt på att inte sälja växter nästa år, utan istället dra upp plantor till mej själv och shoppa av er andra istället! Däremot skulle jag, utifrån mina nuvarande erfarenheter kunna tänka mej att ta på mej följande:

          ¤ Sitta med i en planerings/arbetsgrupp.
          ¤ Uppdatera och utveckla hemsidan. Dock ej ta emot anmälningar via mail, de skulle jag vilja vidarebefordra.
          ¤ Göra original till affisch om det går bra med ungefär samma som i år. Dock ej kopiera upp och distribuera förutom att sätta upp den i Älvängen och Skepplanda.
          ¤ Göra original till annons om det går bra med ungefär samma som i år. Jag kan även skicka in den.
          ¤ Hålla i avspärrningen av försäljningsområdet och se till att köparna hålls utanför tills det är dags för insläpp.
          ¤ Planera parkeringslösningar tillsammans med Bruksongar, de kan nog ställa upp med parkeringsvärdar.

          Dessutom har jag ju tillgång till mailadresser till årets säljare samt till alla föreningar och liknande som jag har skickat ut inbjudningar till, som den eller de personer som ska bjuda in säljare och köpare nästa år kan få. Jag tycker också att vi ska hitta någon mer riktig samarbetspartner. Trädgårdsälskare i Ale hjälpte ju egentligen inte till med arrangemanget men vi skulle kunna fråga dem eller någon annan trädgårdsförening om de skulle vilja vara mer aktiva nästa år. Kungälvs Trädgårdsförening som också var med som medarrangörer i år hade inte ens med marknaden i sitt program och hade dessutom en annan aktivitet inplanerad den dagen.

          Min mamma har pratat om att hon kan tänka sig att hålla i någon aktivitet för barn under nästa marknad, typ "så ett frö" eller liknande.
           
          Citera
          Dito Verde
          Inlägg 12-06-2009, 21:10
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem sedan:
          20-07-2007
          Medlem nr: 11 610



          Det ska böjas i tid....

          Jag ska börja med att tacka för marknaden 2009. Jag tyckte att det var så roligt. Jag har redan börjat planera för nästa år.

          (Jag har arbetat dygnet runt sedan i våras med att få färdig en uppsats. Därför har jag inte varit så aktiv. Idag var det examination. Nu känns det som jag har all tid i världen för vad som helst.)

          Jag lovar att vara mer aktiv nästa år. Jag kan tänka mig att ta emot anmälningar och annat som behövs.

          Ska det samplaneras med Bruksongar?

          /p
           
          Citera
          Solstorm
          Inlägg 13-06-2009, 11:47
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem sedan:
          03-01-2008
          Medlem nr: 13 452



          Grattis till den färdiga uppsatsen! Vilket ämne?
           
          Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 15-06-2009, 16:04
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem sedan:
          11-07-2007
          Medlem nr: 11 481



          CITAT (Dito Verde @ 12-06-2009, 22:10) *
          Ska det samplaneras med Bruksongar?
          Japp! Vi behöver någon som kan vara kontaktperson med dem. Jag kan vara deras kontakt när det gäller parkering men inte resten av planeringen. Jag har lovat att vi hör av oss till dem när deras hösttermin börjar. Vi måste bestämma datum tidigt för att komma med i kommunens tryckta kulturkalender för nästa år.
           
          Citera
          Dito Verde
          Inlägg 23-06-2009, 14:42
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem sedan:
          20-07-2007
          Medlem nr: 11 610



          CITAT (Solstorm @ 13-06-2009, 12:47) *
          Grattis till den färdiga uppsatsen! Vilket ämne?


          Tackar. Ämnet är Hälsoekonomi. Jag har gjort en kostnadsanalys av ett projekt vi har på jobbet.



          CITAT (*Ulrica* @ 15-06-2009, 17:04) *
          Japp! Vi behöver någon som kan vara kontaktperson med dem. Jag kan vara deras kontakt när det gäller parkering men inte resten av planeringen. Jag har lovat att vi hör av oss till dem när deras hösttermin börjar. Vi måste bestämma datum tidigt för att komma med i kommunens tryckta kulturkalender för nästa år.



          Fint, då hörs vi mer om detta till hösten.
          /p
           
          Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 17-09-2009, 12:44
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem sedan:
          11-07-2007
          Medlem nr: 11 481



          Jag har pratat lite med Bruksongar nu. Den 8 maj är det Lisebergs Trädgårdsdagar, den 15 maj är det långhelg och många är kanske bortresta så förslaget är just nu den 22 maj. Bruksongar har godkänt detta datum. Själv tycker jag att 1 maj är alldeles för tidigt och att 29 maj kanske är lite väl sent.

          Jag inser att inte alla kan såklart och att det kan komma att krocka med något annat. Men vi borde vara ganska först med att paxa den dagen... :-D

          Vad säger ni?
           
          Citera
          MariaS
          Inlägg 17-09-2009, 15:53
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem sedan:
          05-03-2004
          Medlem nr: 2 930



          Bockar av den 22:a i almanackan! tummenupp.gif
           
          Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 17-09-2009, 18:24
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem sedan:
          11-07-2007
          Medlem nr: 11 481



          Bra! Så du inte får för dej att åka raggarbil eller nåt annat dumt... flirting.gif



          Edit: såg just att detta var mitt 2222:a inlägg! biggrin.gif

          Redigerat av *Ulrica*: 17-09-2009, 18:25
           
          Citera
          MariaS
          Inlägg 17-09-2009, 18:57
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem sedan:
          05-03-2004
          Medlem nr: 2 930



          Snygg sifferkombination tummenupp.gif

          Annars ligger nog tentor mer i tiden för att komma i vägen de närmaste 1½ åren!
           
          Citera
          CillaM
          Inlägg 17-09-2009, 19:49
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem sedan:
          21-01-2005
          Medlem nr: 4 901



          Ju senare i månaden desto bättre plantor säger jag. 22/5 låster himla bra!


          Och Maria, vad för något har du gett dig in i nu?
           
          Citera
          MariaS
          Inlägg 17-09-2009, 20:45
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem sedan:
          05-03-2004
          Medlem nr: 2 930



          KY-utbildning står det på schemat. Ytterligare kött på benen i odlingssammanhang alltså...
           
          Citera
          CillaM
          Inlägg 17-09-2009, 20:57
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem sedan:
          21-01-2005
          Medlem nr: 4 901



          CITAT (MariaS @ 17-09-2009, 21:45) *
          KY-utbildning står det på schemat. Ytterligare kött på benen i odlingssammanhang alltså...

          tummenupp.gif
           
          Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 18-09-2009, 06:27
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem sedan:
          11-07-2007
          Medlem nr: 11 481



          Grattis Maria! Jag är avis! kompiskram.gif
           
          Citera
          ninnisky
          Inlägg 20-09-2009, 12:09
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem sedan:
          29-06-2004
          Medlem nr: 3 958



          22 maj låter väldigt bra - men återigen råkar det vara samma dag som Göteborgsvarvet.
          Men, nu är det min tur - förra året servade jag familjen på varvet - nästa gång får någon annan göra det!

          Jag kommer till Surte - och har, om ni önskar, med mig lite vinster till ett ev lotteri! Det kan vi prata om senare kompiskram.gif


          --------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
           
          Citera
          Solstorm
          Inlägg 21-09-2009, 14:36
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem sedan:
          03-01-2008
          Medlem nr: 13 452



          22 maj 000.gif
           
          Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 22-09-2009, 15:20
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem sedan:
          11-07-2007
          Medlem nr: 11 481



          Då kommer nästa fråga: Vad ska arrangemanget heta?

          Förra året hette hela arrangemanget "Bruksongars Dag och Surte Trädgårdsmarknad". Det är ju ett väldigt långt och krångligt namn, särskilt i annonser och på affischer. Samtidigt vill både vi och Bruksongar på något sätt vara med i namnet eftersom vi arrangerar detta tillsammans.

          Jag tycker att det är svårt men jag har krystat fram några spontana förslag; Surte Trädgårdsdag, Bruksongars Trädgårdsdag, Bruksongars Trädgårdsmarknad, Bruksongars Växtmarknad...

          Gör det oss något egentligen ifall det skulle heta något med "Bruksongars..."???

          Har ni några förslag?
           
          Citera
          Solstorm
          Inlägg 22-09-2009, 15:59
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem sedan:
          03-01-2008
          Medlem nr: 13 452



          Nu petar jag lite. Jag tycker att bruksongarnas låter bättre än bruksongars. Fast det kanske är så som de själva tycker att det ska vara.
          Det är ju inte fel om Surte är med, då vet man ju direkt var det är någonstans.
          Du har rätt, det är inte enkelt att få till det utan att det blir långt.

          BRUKSONGARNAS VÄXTMARKNAD
          ....................i Surte...................

          Ös på med förslag nu allihop!

          Fast med mitt förslag fattar man ju ine att museét är öppet
           
          Citera
          *Ulrica*
          Inlägg 22-09-2009, 17:44
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 2 292
          Medlem sedan:
          11-07-2007
          Medlem nr: 11 481



          Underrubriken kan ju vara längre och där kan man ju ha med Surte tillexempel..

          Jo, Kulturföreningen Bruksongar kallar det själva Bruksongars... om du säger/skriver ut hela Kulturföreningen Bruksongars Dag så låter det bättre än Kulturföreningen Bruksongarnas dag. Det är kanske så de har tänkt...

          Att museet är öppet är ju mer en bonus som kan nämnas på affisch och i annons.
           
          Citera
          Dito Verde
          Inlägg 22-09-2009, 19:04
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 696
          Medlem sedan:
          20-07-2007
          Medlem nr: 11 610



          Jag gillade förra årets formulering även om det var långt. Kan man pröva att ta bort Surte i rubriken:

          Bruksongars dag
          och
          Trädgårdsmarknad

          på nåt sätt....... Surte kan ju komma med lite längre ned..men ändå tydligt....

          svårt att spåna så här...
           
          Citera

          15 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-04-2024, 11:10
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon