Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          12 sidor V  « < 8 9 10 11 12 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Förslag på förbättringar
          Myosotis
          Inlägg 13-04-2011, 16:25
          Länk hit: #181


          Medlem
          Antal inlägg: 19 794
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Ända sedan forumet gjordes om kan jag inte komma åt de andra rubrikerna längst upp, alltså Startsidan, köp&sälj, kontakt... Därför kan jag inte heller kontakta admin om det. Trodde att det skulle gå över, men nu har det ju gått ganska lång tid. Det som jag egentligen ville kontakta admin om när jag kom på att det inte gick var att man fortfarande inte kan välja "anpassad upplösning" som gör sidan lika bred som förr. Man vill ju att den ska täcka hela skärmen!!
          Jag har mätt med linjal. Skärmen på min laptop är 34,5 cm bred.
          Bredden på tråden är
          24,5 cm (980)
          17,5 cm (Standard)
          18 cm (100%)
          Snälla, fixa så man får välja som förr!!!


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          ronja
          Inlägg 14-04-2011, 18:18
          Länk hit: #182


          Medlem
          Antal inlägg: 38
          Medlem sedan:
          29-03-2003
          Medlem nr: 1 004



          Kan man inte ha en egen underavdelning för frökedjor och busfrön? Just nu handlar nästan hälften av trådarna på första sidan under Förkultivering och förökning om detta.
           
          Citera
          Anki V
          Inlägg 14-04-2011, 18:37
          Länk hit: #183


          Medlem
          Antal inlägg: 3 767
          Medlem sedan:
          08-05-2005
          Medlem nr: 5 714



          CITAT (ronja @ 14-04-2011, 19:18) *
          Kan man inte ha en egen underavdelning för frökedjor och busfrön? Just nu handlar nästan hälften av trådarna på första sidan under Förkultivering och förökning om detta.


          Ja, visst är det hemskt att det ska få förekomma på ett trädgårdsforum (sarkasm).

          Allvarligt, du får väl skapa egna intressanta trådar som ”knuffar” ner det du inte vill se.

          För…..det är väl så att det som många är intresserad av blir aktiva trådar och de hamnar högst upp.

          /Anki



          --------------------
          Rosor är alltid rosor om än i spruckna krus
          Zon 4-5
          Stolt odlare av Blå bergvallmo! ;)

          "Vem har sagt att man måste äta hemma i sitt kök?"/Lady Hamilton
           
          Citera
          ronja
          Inlägg 14-04-2011, 19:00
          Länk hit: #184


          Medlem
          Antal inlägg: 38
          Medlem sedan:
          29-03-2003
          Medlem nr: 1 004



          CITAT (Anki V @ 14-04-2011, 19:37) *
          Ja, visst är det hemskt att det ska få förekomma på ett trädgårdsforum (sarkasm).

          Allvarligt, du får väl skapa egna intressanta trådar som ”knuffar” ner det du inte vill se.

          För…..det är väl så att det som många är intresserad av blir aktiva trådar och de hamnar högst upp.

          /Anki



          Ja, varför ha underavdelningar över huvud taget? Tänk att det får förekomma? (Också sarkasm).

          Sa jag att jag inte ville se sådana trådar? Min tanke var att få det lite mer överskådligt.
           
          Citera
          MissLeia
          Inlägg 14-04-2011, 21:30
          Länk hit: #185


          Medlem
          Antal inlägg: 170
          Medlem sedan:
          22-03-2011
          Medlem nr: 41 318



          Ni och familjeliv.se tillhör väl samma Stampen "familj"? Varför applicerar ni inte samma modell hit? Den på fl är helt klart mer lättmanövererad och överskådlig.
           
          Citera
          Kryddan03
          Inlägg 14-04-2011, 21:55
          Länk hit: #186


          Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem sedan:
          17-03-2004
          Medlem nr: 3 013



          CITAT (MissLeia @ 14-04-2011, 22:30) *
          Ni och familjeliv.se tillhör väl samma Stampen "familj"? Varför applicerar ni inte samma modell hit? Den på fl är helt klart mer lättmanövererad och överskådlig.

          Det handlar nog mer om vana tror jag. Jag har besökt familjeliv några gånger tidigare och tycker att det är en väldigt rörig, oöverskådlig och smått irriterande sida till sin design. Det här forumet, och numera även hela Odla.nu, är rena drömmen jämfört med familjeliv i mina ögon.


          --------------------
          Odlar på taket i zon II
           
          Citera
          Gåsis
          Inlägg 27-04-2011, 07:53
          Länk hit: #187


          Medlem
          Antal inlägg: 2 524
          Medlem sedan:
          22-02-2005
          Medlem nr: 5 050



          En odlaapp skulle jag önska.
          /Åsa
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 27-04-2011, 19:27
          Länk hit: #188


          Medlem
          Antal inlägg: 19 794
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Hallå? Admin? Är det någon som läser här?


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          mojan
          Inlägg 27-04-2011, 20:16
          Länk hit: #189


          Medlem
          Antal inlägg: 1 785
          Medlem sedan:
          18-03-2007
          Medlem nr: 9 395



          CITAT (Myosotis @ 27-04-2011, 20:27) *
          Hallå? Admin? Är det någon som läser här?

          Jag tror att medlemmarna skulle uppskatta att få kommentarer på seriösa förslag till förbättringar, information om förändringar eller tips när det strular.
          Att de ansvariga "syns till" tror jag skulle ha en positiv inverkan på hela forumet. Det kan lätt bli en båt utan styrman annars.
          Så tycker lilla jag i alla fall. shy.gif


          --------------------
          Zon 3
           
          Citera
          netha
          Inlägg 27-04-2011, 22:30
          Länk hit: #190


          Gäster






          CITAT (mojan @ 27-04-2011, 21:16) *
          Jag tror att medlemmarna skulle uppskatta att få kommentarer på seriösa förslag till förbättringar, information om förändringar eller tips när det strular.
          Att de ansvariga "syns till" tror jag skulle ha en positiv inverkan på hela forumet. Det kan lätt bli en båt utan styrman annars.
          Så tycker lilla jag i alla fall. shy.gif

          När forumet var ungt och pengarna ännu inte börjat trilla in i okontrollerbar mängd ... då var både Ingemar & Göran ganska aktiva och hjälpsamnma i frågor som forumister hade, de deltog också i viss mån i diskusionerna.
          Sedan ... när miljonerna var nådda och Stampen visade intresse ... då försvann det familjära i forumet.
          Helt förståeligt tycker jag.
          Att styrningen i forumet inte fungerar ... det är nog noga uträknat = ska locka fler läsare. *asg*
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 28-04-2011, 11:26
          Länk hit: #191


          Medlem
          Antal inlägg: 19 794
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Är det något viktigt kan man ju annars klicka på "Kontakt" längst upp, men eftersom mitt problem är just att rubrikerna däruppe inte längre går att nå vet jag inte hur jag ska kunna kontakta admin annat än att skriva i denna tråden och hoppas att detta fortfarande gäller:

          CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 19-01-2010, 12:07) *
          Tack för alla kommentarer! Jag får alla svar via mail så jag har läst dem löpande...


          dunno.gif


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          mojan
          Inlägg 28-04-2011, 20:24
          Länk hit: #192


          Medlem
          Antal inlägg: 1 785
          Medlem sedan:
          18-03-2007
          Medlem nr: 9 395



          Jag är medveten att odla.nu INTE drivs som hobby/ideellt men man anställde nyligen en kvinna som skulle ansvara för webbsidan.
          Vi som hänger här är ju presumtiva kunder, som antingen handlar direkt från odla.nu eller gynnar alla sajtens annonsörer.
          Det kan vara bra att vara rädd om sina kunder. flirting.gif


          --------------------
          Zon 3
           
          Citera
          Göran Carlsson, ...
          Inlägg 29-04-2011, 15:26
          Länk hit: #193


          Medlem
          Antal inlägg: 154
          Medlem sedan:
          30-10-2002
          Medlem nr: 6



          Jag håller med om att vi ägnar för lite tid åt forumet och till största delen beror det på tidsbrist. När vi började var sajten litet och även forumet. Nu är det så mycket annat som tar tid. Vi har en del planer för forumet men det är bara planer än så länge.

          Katarina som började i November arbetar med innehållet på hemsidan och gör att det händer mycket mer på den än tidigare med nya artiklar, tävlingar, nya experter m.m. Forumet har inte varit så prioriterat tyvärr men vi får försöka ändra på det.

          Mvh
          Göran


          --------------------
          <span style='font-family:Arial'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='color:red'>
          Göran Carlsson
          gc@odla.nu
          </span></span></span>
           
          Citera
          mojan
          Inlägg 29-04-2011, 15:28
          Länk hit: #194


          Medlem
          Antal inlägg: 1 785
          Medlem sedan:
          18-03-2007
          Medlem nr: 9 395



          Tack för svar! thanks.gif


          --------------------
          Zon 3
           
          Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-05-2011, 10:15
          Länk hit: #195


          Medlem
          Antal inlägg: 19 794
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Kopia av vad jag just skrev i denna tråden:

          CITAT (Ingemar @ 04-05-2011, 12:20) *
          Om du är inloggad i forumet kommer du direkt till rätt inlägg vid en sökning på Google.

          NEJ! Fel. Jag är inloggad, gör en sökning på google, klickar på odlalänken som kommer upp och möts av "du måste logga in".

          Och, ännu värre:

          Läste en gammal tråd om mistelsådd som jag hade hittat med sökfunktionen. I den tråden fanns en länk till en annan tråd i forumet. När jag klickar på den krävs också inloggning!! duh.gif duh.gif duh.gif Klickar jag däremot på inloggningssidan som kommer upp på "Trädgårdsforumet", kommer jag till forumets startsida och - hokuspokus - är fortfarande inloggad! Och hur ska jag nu hitta den där tråden det länkades till i den andra gamla tråden när jag inte ens vet vad den heter, kan ni tala om det för mig?! ranting.gif

          Om jag googlar på sparris och kommer till en odlalänk (dvs inte forumet utan odlingsråd) leder det bara till en tom vit sida. Jag kan sedan forumet gjordes om inte komma åt startsidan, kontakt&info osv. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt det, men får jag någon hjälp? ranting.gif

          Eftersom jag inte tror att admin läser denna tråden längre, kopierar jag in allt i "Förslag om förbättringar" under Support också, inte för att det gör någon nytta men...

          thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
          ryss_борис
          Inlägg 05-05-2011, 11:25
          Länk hit: #196


          Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem sedan:
          26-04-2010
          Medlem nr: 29 572



          Förslag på förbättring: Ändra tillbaka så man ej behöver logga in för att läsa och avsätt samtliga av de snillen som ligger bakom denna idé..

          Tillsätt moderatorer till forumet som faktiskt är intresserad av det, så ska du se att det kommer funka mycket bättre, samtidigt som du slipper engagera dig. Alla blir nöjda!
           
          Citera
          Lokan
          Inlägg 06-05-2011, 20:11
          Länk hit: #197


          Medlem
          Antal inlägg: 3 662
          Medlem sedan:
          06-11-2009
          Medlem nr: 26 737



          Varför är det så svårt att ta bort bilder som man laddat upp??? Kommer inte åt dom gamla trådarna där jag vill ta bort bilder!
          Kan ni inte göra om så det går att ta bort dom direkt i kontrollpanelen??? Nu är det ju komplett hopplöst...


          --------------------
          " Den som väntar på svårigheter, kan få lida dem två gånger "
          Lokan i zon 3-4, mellan Norrtälje och Uppsala
           
          Citera
          Suz
          Inlägg 07-05-2011, 09:32
          Länk hit: #198


          Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem sedan:
          01-05-2007
          Medlem nr: 10 095



          CITAT (Myosotis @ 05-05-2011, 11:15) *
          Kopia av vad jag just skrev i denna tråden:
          NEJ! Fel. Jag är inloggad, gör en sökning på google, klickar på odlalänken som kommer upp och möts av "du måste logga in".

          Och, ännu värre:

          Läste en gammal tråd om mistelsådd som jag hade hittat med sökfunktionen. I den tråden fanns en länk till en annan tråd i forumet. När jag klickar på den krävs också inloggning!! duh.gif duh.gif duh.gif Klickar jag däremot på inloggningssidan som kommer upp på "Trädgårdsforumet", kommer jag till forumets startsida och - hokuspokus - är fortfarande inloggad! Och hur ska jag nu hitta den där tråden det länkades till i den andra gamla tråden när jag inte ens vet vad den heter, kan ni tala om det för mig?! ranting.gif

          Om jag googlar på sparris och kommer till en odlalänk (dvs inte forumet utan odlingsråd) leder det bara till en tom vit sida. Jag kan sedan forumet gjordes om inte komma åt startsidan, kontakt&info osv. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt det, men får jag någon hjälp? ranting.gif

          Eftersom jag inte tror att admin läser denna tråden längre, kopierar jag in allt i "Förslag om förbättringar" under Support också, inte för att det gör någon nytta men...

          thumbdown.gif thumbdown.gif thumbdown.gif



          PRECIS så är det för mig med!
          Vilket, tyvärr, innebär att jag nu hoppar över de länkar som går till Odla i mina sökningar.


          --------------------
          Zon II
           
          Citera
          herkules
          Inlägg 20-07-2011, 20:32
          Länk hit: #199


          Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem sedan:
          14-03-2006
          Medlem nr: 7 219



          Numera kan jag bara skicka snabbsvar med iphonen/ipaden, alltså inte svara som vanligt, citera mm. Lite trist och om det kan fixas (om det öht har m foruminställningar att göra?) så skulle iaf jag bli glad, surfar ju mest med dessa apparater.


          --------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺
           
          Citera
          mojan
          Inlägg 05-08-2011, 21:28
          Länk hit: #200


          Medlem
          Antal inlägg: 1 785
          Medlem sedan:
          18-03-2007
          Medlem nr: 9 395



          Jag vill ha en app till Odla.nu för min smartphone (Android)! tongue.gif


          --------------------
          Zon 3
           
          Citera

          12 sidor V  « < 8 9 10 11 12 >
          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 24-04-2024, 04:57
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon