Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          36 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Moderaterna fortfarande störst!
          Gossen Ruda
          Inlägg 16-03-2016, 22:00
          Länk hit: #61


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Jag tror nog mer på vad som händer i verkligheten, exempelvis i Riksdagen där alliansen nu börjar spricka. Batra och Björklund i ordväxling.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 16-03-2016, 23:19
          Länk hit: #62


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          det är fyra partier som ska samsas,givetvis finns det skillnader mellan dem som man får kompromissa om.
          det gick innan i 8 år,det kommer att gå igen.
          regeringen består bara av två partier men de grälar rätt friskt ändå.Ena ministern säger så,den andra säger motsatsen. Fridolin vill ha fri invandring,Löfven som är realist gick med på alliansens förslag och införde begränsningar.
          Jag tror nog att regeringen spricker innan alliansen gör det.Det fanns motsättningar även under de 8 åren men de löstes bakom kulisserna. Ulf
           
          Citera
          sparvuggla
          Inlägg 17-03-2016, 07:19
          Länk hit: #63


          Medlem
          Antal inlägg: 1 402
          Medlem sedan:
          18-05-2009
          Medlem nr: 23 407



          CITAT (malarmaster @ 16-03-2016, 23:19) *
          det är fyra partier som ska samsas,givetvis finns det skillnader mellan dem som man får kompromissa om.
          det gick innan i 8 år,det kommer att gå igen.
          regeringen består bara av två partier men de grälar rätt friskt ändå.Ena ministern säger så,den andra säger motsatsen. Fridolin vill ha fri invandring,Löfven som är realist gick med på alliansens förslag och införde begränsningar.
          Jag tror nog att regeringen spricker innan alliansen gör det.Det fanns motsättningar även under de 8 åren men de löstes bakom kulisserna. Ulf


          Fel igen. Alliansen har redan spruckit. :-)

          Ingen gemensam budget hade dom om jag minns rätt..........
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 17-03-2016, 08:01
          Länk hit: #64


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          senaste gemensamma budget las ju fram efter valet,det var den som ledde fram till kris och att regeringen fick regera på alliansens budget.
          sedan dess har man överenskommit att gå fram med egna budgetar då en gemensam budget troligen skulle fälla regeringen.
          Dock finns en beredskap om att lägga fram en sådan om man vill,troligen leder ett sådant drag till nyval.
          ett nyval som alliansledningen troligen inte vill ha i dagsläget.min egen åsikt är att ett nyval hade varit bättre än nuvarande situation där politiken i stort är låst och beslut inte kan fattas.
          Nej,alliansen har inte spruckit.Att man har olika ståndpunkter är inget förvånande,hade alla partier varit överens i alla frågor så betyder det ju att tre av partierna inte behövs,då kunde man enas om ett parti.
          Så ser det inte ut,det finns skillnader men som historien visar de kan överbryggas.
          Kallas för kompromisser,något svenska politiker är bra på. Ulf
           
          Citera
          sparvuggla
          Inlägg 17-03-2016, 12:39
          Länk hit: #65


          Medlem
          Antal inlägg: 1 402
          Medlem sedan:
          18-05-2009
          Medlem nr: 23 407



          CITAT (malarmaster @ 17-03-2016, 08:01) *
          senaste gemensamma budget las ju fram efter valet,det var den som ledde fram till kris och att regeringen fick regera på alliansens budget.
          sedan dess har man överenskommit att gå fram med egna budgetar då en gemensam budget troligen skulle fälla regeringen.
          Dock finns en beredskap om att lägga fram en sådan om man vill,troligen leder ett sådant drag till nyval.
          ett nyval som alliansledningen troligen inte vill ha i dagsläget.min egen åsikt är att ett nyval hade varit bättre än nuvarande situation där politiken i stort är låst och beslut inte kan fattas.
          Nej,alliansen har inte spruckit.Att man har olika ståndpunkter är inget förvånande,hade alla partier varit överens i alla frågor så betyder det ju att tre av partierna inte behövs,då kunde man enas om ett parti.
          Så ser det inte ut,det finns skillnader men som historien visar de kan överbryggas.
          Kallas för kompromisser,något svenska politiker är bra på. Ulf


          Fast det är storbråk mellan Batra och Björklund.... Är det bara skoj kanske.....
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 17-03-2016, 14:39
          Länk hit: #66


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Det är så, att 2 partier i "Alliansen" står och balanserar på ett ben, och behöver att profilera sig. Moderaterna behöver deras stöd, för att inte till slut acceptera SD, vilket jag tror dom gör när som helst. Det finns ingen skillnad idag mellan moderater och Sverigedemokrater - det är samma skrot och korn, men samhällsställning gör att man röstar med M. Det är ju "finare". När väl småsakerna är undanröjda, så lär alliansen småpartier se att all deras strävan att regera, har varit förgäves. Kastade på soptippen av M - vem behöver dessa? Dom har bara fått vara ifred för att vara stöttor till M. Vakna upp och se sanningen - eller byt parti!
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-03-2016, 15:02
          Länk hit: #67


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Betvivlar att M kommer att samarbeta med SD, priset blir för högt. M kommer att angripas både från höger och vänster och beskyllas för att vara nazister och förmodligen kommer de att tappa en stor del väljare.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 17-03-2016, 16:03
          Länk hit: #68


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          CITAT (Bengalow @ 17-03-2016, 14:39) *
          Det är så, att 2 partier i "Alliansen" står och balanserar på ett ben, och behöver att profilera sig. Moderaterna behöver deras stöd, för att inte till slut acceptera SD, vilket jag tror dom gör när som helst. Det finns ingen skillnad idag mellan moderater och Sverigedemokrater - det är samma skrot och korn, men samhällsställning gör att man röstar med M. Det är ju "finare". När väl småsakerna är undanröjda, så lär alliansen småpartier se att all deras strävan att regera, har varit förgäves. Kastade på soptippen av M - vem behöver dessa? Dom har bara fått vara ifred för att vara stöttor till M. Vakna upp och se sanningen - eller byt parti!

          givetvis behöver ett parti profilera sig och då måste man säga sin mening. att batra o Björklund har olika synpunkter på ingångslöner (egentligen inte då moderaterna också vill se nybörjarlöner) är ju bara en lek med ord. Batra sa i riksdagen att en moderatledd regering inte kommer att lagstifta om sänkta löner.
          det är ju inte detsamma som att inte vilja ha en förändring på arbetsmarknaden. L o C vill se en lagstiftning om INTE parterna själva ser över nivåerna.
          Jag ser absolut inte detta som någon stor fråga och innan nästa val har man kommit överens om en gemensam ståndpunkt.
          jag tror inte heller att m o sd skulle slå sig ihop,då har man inte läst resp. partis program (vilket jag tvivlar på att någon i denna tråd gjort) de är rätt skilda både på ekonomisk och mål basis.
          vill m ha en regering så har man de övriga borgerliga partierna att samarbeta med. värdegrunden är gemensam,likaså målet.
          Men bengalow hade väl mått bra av att se alliansen gå upp i rök. Ett hot mindre mot bakåtsträvarna i s.
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 17-03-2016, 16:17
          Länk hit: #69


          Medlem
          Antal inlägg: 2 091
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          CITAT (malarmaster @ 17-03-2016, 16:03) *
          givetvis behöver ett parti profilera sig och då måste man säga sin mening. att batra o Björklund har olika synpunkter på ingångslöner (egentligen inte då moderaterna också vill se nybörjarlöner) är ju bara en lek med ord. Batra sa i riksdagen att en moderatledd regering inte kommer att lagstifta om sänkta löner.
          det är ju inte detsamma som att inte vilja ha en förändring på arbetsmarknaden. L o C vill se en lagstiftning om INTE parterna själva ser över nivåerna.
          Jag ser absolut inte detta som någon stor fråga och innan nästa val har man kommit överens om en gemensam ståndpunkt.
          jag tror inte heller att m o sd skulle slå sig ihop,då har man inte läst resp. partis program (vilket jag tvivlar på att någon i denna tråd gjort) de är rätt skilda både på ekonomisk och mål basis.
          vill m ha en regering så har man de övriga borgerliga partierna att samarbeta med. värdegrunden är gemensam,likaså målet.
          Men bengalow hade väl mått bra av att se alliansen gå upp i rök. Ett hot mindre mot bakåtsträvarna i s.


          Du kan väl beskriva hur den gemensamma värdegrunden ser ut och vilket är målet?
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 19-03-2016, 22:44
          Länk hit: #70


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          CITAT (Gunilla T @ 04-03-2016, 07:50) *
          Källkritik bästa Gita smile.gif du har lyckats hämta din information från en privat blogg som drivs av en rättshaverist som ägnat de sista 10 åren med att försöka bevisa den stora konspirationen. Han bombarderar tidningarnas insändarsidor, ibland flera gånger i veckan, med sina fantasier, han är fullständigt besatt av klimatfrågan.

          Här får du en länk till NASA och den fakta du efterfrågar.

          http://climate.nasa.gov/

          Härskarteknik, bästa Gunilla, härskarteknik! Vad annat får dig att påstå att jag hänvisar till källor som jag inte ens känner till.
          Det finns hundratals länkar som stöder mitt påstaende, men jag orkar inte bemöta ditt i grunden oseriösa inlägg.
          Gita
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 20-03-2016, 09:45
          Länk hit: #71


          Medlem
          Antal inlägg: 2 091
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          CITAT (Gita @ 19-03-2016, 22:44) *
          Härskarteknik, bästa Gunilla, härskarteknik! Vad annat får dig att påstå att jag hänvisar till källor som jag inte ens känner till.
          Det finns hundratals länkar som stöder mitt påstaende, men jag orkar inte bemöta ditt i grunden oseriösa inlägg.
          Gita


          God morgon Gita!

          Det var enkelt att se var du inhämtat din information, du nämnde året - 97 och det har varit ett ständigt återkommande påstående från hattefnattarna och virrpannorna. 1998 var nämligen ett El Nino år och temperaturen var varmare än normalt pga speciella väderförhållanden i Stilla havet. Att ta 1998 som startår och påstå att temperaturen inte ökat sedan dess är en medveten vilseledande strategi.

          Det andra argumentet du framförde var städernas uppvärming, att det skulle vara svårt att räkna bort störande värmekällor som städer. Ett lika vanligt argument från virrpannorna som det förra.

          Urban warming är ett välkänt fenomen, även av seriös forskning yes.gif och naturligtvis har metodik utarbetats som gör det möjligt att kompensera för detta i samband med att genomsnittstemperaturen för världen räknas fram.

          Sååå...nu vet du varför jag påstår att din information är hämtad från konspiratörernas hemsidor, välkända argument alltså.

          Åter till ordningen då, du frågade efter fakta som jag grundar mina påståenden på och du anser att NASA är en tillförlitlig källa. Bra där Gita, det gör jag också. Du fick en länk till din efterfrågade seriösa information och här blev jag faktiskt besviken, jag hade förväntat mig en underbyggd kritik till den forskning som NASA redovisar men av det blev ingenting... confused.gif

          Redigerat av Gunilla T: 20-03-2016, 09:50
           
          Citera
          sparvuggla
          Inlägg 20-03-2016, 11:07
          Länk hit: #72


          Medlem
          Antal inlägg: 1 402
          Medlem sedan:
          18-05-2009
          Medlem nr: 23 407



          Även februari i år slog nytt värmerekord. Verkar som om uppvärmningstakten bara ökar.

          http://www.smhi.se/klimat/manadens-vader-o...vadret-1.100016
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 20-03-2016, 12:36
          Länk hit: #73


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Naturen verkar nog att kunna anpassa sig. Tänk om vi till slut är på väg mot en ny istid? En liten förflyttning i rymden, en meteornedslag, en kraftig soleruption m.m. Vem kan spå rätt? Var inte så oroliga! Vi ser så många "tecken" på uppvärmning, och tolkar det som statistiker - alltid det värsta...Hade inte "OM" funnits så hade det varit kärringen som stångat tjuren...
          Hade folk vetat i förväg vad Hitler eller Stalin skulle komma att göra, hade dom reagerat annorlunda? Jag tvivlar. För 50 år sedan experimenterade man med att strö silvernitrat på molnen från flygplan, för att få regn. Det var ingen god idé.
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 20-03-2016, 17:12
          Länk hit: #74


          Medlem
          Antal inlägg: 2 091
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          CITAT (Bengalow @ 20-03-2016, 12:36) *
          Naturen verkar nog att kunna anpassa sig. Tänk om vi till slut är på väg mot en ny istid? En liten förflyttning i rymden, en meteornedslag, en kraftig soleruption m.m. Vem kan spå rätt? Var inte så oroliga! Vi ser så många "tecken" på uppvärmning, och tolkar det som statistiker - alltid det värsta...Hade inte "OM" funnits så hade det varit kärringen som stångat tjuren...
          Hade folk vetat i förväg vad Hitler eller Stalin skulle komma att göra, hade dom reagerat annorlunda? Jag tvivlar. För 50 år sedan experimenterade man med att strö silvernitrat på molnen från flygplan, för att få regn. Det var ingen god idé.


          Oja, visst kan det inträffa katastrofer - Trump kan ju bli president i världens stormakt ohmy.gif

          Sibyllor och spådomar fyller säkert en funktion för en del men jag tillhör nog inte deras supporterklubb. Vetenskap och forskning är vad denna vår värld kan erbjuda av kunskap, inte alltid fulländad men det är den bästa, möjliga beskrivningen av sanningen utifrån vad vi vet idag.

          Jag blir inte riktigt klok på varför en del så envetet ifrågasätter klimatforskningen men aldrig skulle komma på tanken att ifrågasätta cancer- eller hjärnforskning? Eller Stephen Hawkings teorier där han hävdar att svarta hål i rymden strålar ut energi!

          Och nej, naturen verkar inte kunna anpassa sig, det är konstaterat. Klimatet har alltid genomgått stora förändringar men den temparaturförhöjning vi haft de senaste 150 åren har gått rasande snabbt. Om man jämför med den uppvärmning som inträffade efter förra istiden på sammanlagt 4 - 5 grader var det en förhållandevis snabb process som pågick i mer än femtusen år.

          Beträffande eventuell oro så är nog vi människor mer än benägna att förneka det som skapar olust, vi väljer säkert något trevligare i stället, kanske lite shopping till tröst whist.gif

           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 20-03-2016, 17:38
          Länk hit: #75


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          CITAT (Gunilla T @ 20-03-2016, 17:12) *
          Oja, visst kan det inträffa katastrofer - Trump kan ju bli president i världens stormakt ohmy.gif

          Sibyllor och spådomar fyller säkert en funktion för en del men jag tillhör nog inte deras supporterklubb. Vetenskap och forskning är vad denna vår värld kan erbjuda av kunskap, inte alltid fulländad men det är den bästa, möjliga beskrivningen av sanningen utifrån vad vi vet idag.

          Jag blir inte riktigt klok på varför en del så envetet ifrågasätter klimatforskningen men aldrig skulle komma på tanken att ifrågasätta cancer- eller hjärnforskning? Eller Stephen Hawkings teorier där han hävdar att svarta hål i rymden strålar ut energi!

          Och nej, naturen verkar inte kunna anpassa sig, det är konstaterat. Klimatet har alltid genomgått stora förändringar men den temparaturförhöjning vi haft de senaste 150 åren har gått rasande snabbt. Om man jämför med den uppvärmning som inträffade efter förra istiden på sammanlagt 4 - 5 grader var det en förhållandevis snabb process som pågick i mer än femtusen år.

          Beträffande eventuell oro så är nog vi människor mer än benägna att förneka det som skapar olust, vi väljer säkert något trevligare i stället, kanske lite shopping till tröst whist.gif

          de som förnekar forskningen om global temperaturökning och dess orsaker oroar sig nog mer för sin egen livsföring än framtiden.
          samhället måste ställa om sig,det kommer att kosta och omställningen blir säkert svårt för en del.
          Vi måste få ett totalt fossilbränslefritt samhälle på alla nivåer,den största utmaningen blir fordonstrafiken.
          Nu kommer ny teknik,bränslecellsbilar o för all del även rena elbilar men de lär bli utkonkurrerade av det första alternativet.
          men möjligheterna är egentligen enorma med bränslecellsteknik. lokalt producerad el utan stora elnät.
          Vi kommer troligen tillbaks till den tid då det fanns lokala elproducenter i varje kommun,nu kan det komma ner till kvartersnivå.Man kommer att bygga passivhus istället för nuvarande föråldrade byggteknik,med egna avloppslösningar och egen el.
          man har börjat så smått men från samhällets sida måste man skärpa energi och miljökraven på nybyggnation.
          på transportsidan måste man så fort som möjligt fasa ut fossilbränslen. äldre bilar kan byggas om till gas eller etanoldrift (förutsätter att man åter startar tillverkning). biogasverk måste byggas ut i större omfattning och infrastruktur för den byggas ut.
          Gör vi inte detta för att få bort co2 belastningen kommer vår framtid att se dyster ut med stora miljöförändringar och än större flyktingkatastrofer när hela länder blir obeboliga.
          Men att förneka att miljöförändringen redan startat är verkligen enögt,nästan mer enögt än den värld som Trump ser.
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 20-03-2016, 19:07
          Länk hit: #76


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Jösses, Mäster! Har du redan bytt parti? Det du skriver är en ren och skär agitation för MP - inget ont menat.

          Redigerat av Bengalow: 20-03-2016, 19:08
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 20-03-2016, 19:10
          Länk hit: #77


          Medlem
          Antal inlägg: 2 091
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          CITAT (malarmaster @ 20-03-2016, 17:38) *
          de som förnekar forskningen om global temperaturökning och dess orsaker oroar sig nog mer för sin egen livsföring än framtiden.
          samhället måste ställa om sig,det kommer att kosta och omställningen blir säkert svårt för en del.
          Vi måste få ett totalt fossilbränslefritt samhälle på alla nivåer,den största utmaningen blir fordonstrafiken.
          Nu kommer ny teknik,bränslecellsbilar o för all del även rena elbilar men de lär bli utkonkurrerade av det första alternativet.
          men möjligheterna är egentligen enorma med bränslecellsteknik. lokalt producerad el utan stora elnät.
          Vi kommer troligen tillbaks till den tid då det fanns lokala elproducenter i varje kommun,nu kan det komma ner till kvartersnivå.Man kommer att bygga passivhus istället för nuvarande föråldrade byggteknik,med egna avloppslösningar och egen el.
          man har börjat så smått men från samhällets sida måste man skärpa energi och miljökraven på nybyggnation.
          på transportsidan måste man så fort som möjligt fasa ut fossilbränslen. äldre bilar kan byggas om till gas eller etanoldrift (förutsätter att man åter startar tillverkning). biogasverk måste byggas ut i större omfattning och infrastruktur för den byggas ut.
          Gör vi inte detta för att få bort co2 belastningen kommer vår framtid att se dyster ut med stora miljöförändringar och än större flyktingkatastrofer när hela länder blir obeboliga.
          Men att förneka att miljöförändringen redan startat är verkligen enögt,nästan mer enögt än den värld som Trump ser.


          Japp - när det vi vet står i konflikt med det vi gör så vill vi gärna tona ner betydelsen av det vi egentligen vet.

          Det finns mer än tillräcklig kunskap om global uppvärmning men om den kunskapen står i konflikt med våra levnadsvanor så är människor som påminner oss om detta synnerligen irriterande.
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 20-03-2016, 21:17
          Länk hit: #78


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          CITAT (Bengalow @ 20-03-2016, 19:07) *
          Jösses, Mäster! Har du redan bytt parti? Det du skriver är en ren och skär agitation för MP - inget ont menat.

          Jäpp,du har alltså inte heller läst liberalernas partiprogram.
          naturvårdsföreningen gav L.s program bättre betyg än MP:s.
          men varför blir jag inte förvånad? Är man enögd så läser man ju inte andras program,eller hur bengalow.

          Redigerat av malarmaster: 20-03-2016, 21:18
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 24-03-2016, 22:07
          Länk hit: #79


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          [quote name='sparvuggla' date='20-03-2016, 11:07' post='1725368']
          Även februari i år slog nytt värmerekord. Verkar som om uppvärmningstakten bara ökar.

          "Opium för folket" Dvs. religion enl. Karl Marx. Har du hört talas om det. Rädsla för gud, djävulen och helvetet höll folk på plats, samma funktion fyller idag klimatpaniken. Lika illa som det en gång var att tvivla på guds och djävulens existens, lika illa är det enligt etablissemanget dvs. de politiskt korrekta att tvivla på att det är människan som åstadkommer några klimatförändringar.
          För min del tror jag att naturen är starkare än vi människor och att ev klimatförändringar står utom vårkontroll.
          Därmed inte sagt att vi skall vara vårdslösa med vår jord.
          Gita
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 25-03-2016, 07:29
          Länk hit: #80


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          att människan genom att använda fossilt bränsle (kol o olja) i massor sedan slutet på 1800-talet ändrat atmosfärens sammansättning (dvs ökat CO2 halten) är ju bevisat,en markant ökning har ju dessutom skett efter andra världskriget då massbilismen slog igenom.
          Det finns massor av fakta om detta. Att ökad CO2 halt ger en temperaturhöjning är också fakta och det är precis detta som mätningarna visar.
          Haven o luften värms upp och kommer att orsaka att världen på olika vis förändras.
          Det oroande med detta är att vissa delar av världen kommer att bli torrare o varmare och andra blötare ,andra delar riskerar att bli kallare däribland Skandinavien.givetvis orsakar detta problem samtidigt som befolkningen ökar. Djur o växtliv påverkas och vissa arter kommer troligen att dö ut,haven blir fattigare och t.ex korallreven hotas av massdöd pga temperaturhöjning samt ökad försurning av havet . detta är ju redan i full process,australiensarna ser ju sitt barriärrev dö och utvecklingen är samma i hela stilla havet.

          Nej,Gita,att inte se detta och inse att människan har påverkat betyder att man inte läst på.
          Ungefär som många ledande amerikaner (oftast på högersidan) vägrar se sambandet.
          De ser ju att oljeindustrin hotas och att samhället måste förändras,samtidigt som att de också vägrar se torkkatastroferna i södra USA som slår ut tusentals jordbruk och öknarna brer ut sig.
          deras paroll är buisness as usual och det är ju Gud som bestämmer.
          De är lika trångsynta som islamister och i viss mening lika farliga.

          Vill vi ha kvar en värld som liknar den vi har idag måste vi agera mer kraftfullt men troligen är det redan för sent,förändringen är i full process.Att backa lär inte gå... ulf
           
          Citera

          36 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-04-2024, 16:04
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon