Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Brinntid kogödsel?
          Kvilla
          Inlägg 25-04-2018, 19:39
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem sedan:
          30-04-2016
          Medlem nr: 83 579



          Hur länge måste kogödsel ligga innan man kan lägga det i rabatten? Fick en skopa idag av bonden som han trodde var en månad gammal.
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 26-04-2018, 09:33
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 090
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          Gödsel brukar anses vara nedbruten då man inte längre kan identifiera från vilket djurslag gödseln kommer ifrån. När den inte längre luktar gödsel utan enbart jord är den klar, detta kan ta något år.
           
          Citera
          andersen
          Inlägg 30-04-2018, 17:49
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 4 125
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 51



          Fast man kan lägga mindre mängd under bärbuskar fast den inte är brunnen.


          --------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.


          Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

          Att inte cykla är att gå för långt.

          Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 06-05-2018, 23:40
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          När jag var på Granngården för att köpa kogödsel fick jag se en mindre påse med torkad och granulerad kogödsel. Jag köpte den och det stod att den skulle räcka till 50-150 m2 gödsling. Den luktar som torkad hönsgödsel och den borde vara brunnen.(pris 149:-)

          Jag har börjat använda den och den var mycket lätt att strö ut och jag antar att det inte behövs så mycket jfr med den torvutblandade gödseln.

          Sen måste jag erkänna att jag har "syndat" även i år, då jag brutit mot rekommendationerna och gödslat bara i såfåran. (nu får jag väl "damerna" på mig) flirting.gif
           
          Citera
          andersen
          Inlägg 07-05-2018, 15:08
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 4 125
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 51



          CITAT (Mjärden @ 07-05-2018, 00:40) *
          När jag var på Granngården för att köpa kogödsel fick jag se en mindre påse med torkad och granulerad kogödsel. Jag köpte den och det stod att den skulle räcka till 50-150 m2 gödsling. Den luktar som torkad hönsgödsel och den borde vara brunnen.(pris 149:-)

          Jag har börjat använda den och den var mycket lätt att strö ut och jag antar att det inte behövs så mycket jfr med den torvutblandade gödseln.

          Sen måste jag erkänna att jag har "syndat" även i år, då jag brutit mot rekommendationerna och gödslat bara i såfåran. (nu får jag väl "damerna" på mig) flirting.gif


          Jag gör tvärt om,gödslar ej i så raden,utan vid sidan om.Det gör jag för att inte bränna dom späda växterna,sedan ger jag en giva till runt midsommar.


          --------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.


          Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

          Att inte cykla är att gå för långt.

          Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 09-05-2018, 22:03
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          CITAT (andersen @ 07-05-2018, 16:08) *
          Jag gör tvärt om,gödslar ej i så raden,utan vid sidan om.Det gör jag för att inte bränna dom späda växterna,sedan ger jag en giva till runt midsommar.

          Det är ju givetvis en risk, ifall torkan håller i sig under maj månad, speciellt som denna gödsel är koncentrerad, men det är något som jag får utvärdera efteråt. När det gäller morötter, palsternackor borde jag nog använda samma som förra året, då jag grävde ner gödseln med tanke på att de utvecklas neråt. Jag har en liten rad kvar för morötter i blandade färger och där skall jag använda denna metod.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 20:45
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon