Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Sökes: andra inomhusodlare med uterum utan solljus, Söker andra hobbyodlare att utbyta idéer och tips med
          Inomhusodling
          Inlägg 06-11-2016, 11:50
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem sedan:
          06-11-2016
          Medlem nr: 84 745



          Hej,

          Jag har ett inglasat uterum som, även om det är ljust och fint, annorlunda nog inte har direkt solljus.

          Letar därför efter bra forum och bloggar för likasinnade som också odlar inomhusväxter utan solljus. Har någon av er några tips?

          Det jag letar efter rent konkret är:

          - tips på spännande växter som inte behöver direkt solljus (det vanligaste dussinet som man översköljs av kommersiella artiklar om när man googlar känner jag redan till och de är i ärlighetens namn rätt så tråkiga - tänker mer mindre inomhuspalmer och liknande tropiska växter)?
          - tips på alternativa belysningslösningar (jag har redan inomhusbelysningslampor men tycker att utmaningen är att lösa något som ser estetiskt tilltalande ut i rummet och samtidigt ger effektiv växtbelysning - det ska inte se ut som ett laboratorium)?
          - tips och tricks kring hur ett bra mikroklimat kan upprätthållas (värme, ljus, luftfuktighet, bevattning, gödsel mm)?

          Jag letar helt enkelt efter likasinnade hobbyodlare att prata med över nätet som delar samma lite udda nisch. Det kan vara allt från hur man ska få plumerian att blomma inomhus nästa år trots lite ljus till vilken placering som är bäst för den vissnande medaljongkalatean.

          Någon av er som också odlar växter inomhus i uterum utan solljus?
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 19:30
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon