Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

          3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Styra Nya inlägg, Förslag från en medlem
          Katarina Odla.nu
          Inlägg 07-09-2012, 11:49
          Länk hit: #1


          Gäster






          Hej!
          Jag fick fråga från en medlem om man kan välja att bara komma till Trädgårdsforumet när man klickar på Nya inlägg. En bra tanke.

          Jag har bollar frågan vidare till Staffan i tekniken som kommer titta på detta!
          /Katarina
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 07-09-2012, 12:03
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          Ett utmärkt förslag...


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          solbrud
          Inlägg 07-09-2012, 12:12
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 158
          Medlem sedan:
          21-09-2011
          Medlem nr: 74 915



          Det skulle jag också gillat, är inne på forumet främst för att läsa det som är trädgårdsinriktat.
          Det andra kan jag ju söka efter om jag vill läsa.
          Mvh Solbruden
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-09-2012, 13:27
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          Vore utmärkt!


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 07-09-2012, 14:03
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem sedan:
          13-08-2005
          Medlem nr: 6 358



          Både bra och dåligt för min del, först tyckte jag det kunde vara en jätte bra sak att ha, men sen kom jag på fast jag inte skriver så mycket i småprat så är jag ändå nyfiken och tycker det är kul att läsa igenom snabbt även på småprat. Tycker inte det är nåt jätte problem att sålla mellan trådarna.

          Är nog verken för eller emot.
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 07-09-2012, 14:31
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          Jag vill defitinitivt inte ha det så utan vill ha upp alla nya inlägg oavsett vad de handlar om. Är väl inget svårt att själv välja ut vad man vill läsa ? Det står ju angivet vilka kategorier det rör sig om .


          Varför ska man inte kunna få reda på nya inlägg på sådant som inte handlar om trädgård ? Vad är meningen med det ?

          Att stänga ner / minska intresset för icke trädgårdsrelaterat ?


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 07-09-2012, 15:22
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 45



          Bara det inte blir så att man måste öppna en ny sidan om man vill t.ex. till småprat eller från småprat till trädgårdsavdelningen.

          Varför skall en person får krångla till det för många andra?
           
          Citera
          Rosrup
          Inlägg 07-09-2012, 15:25
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 277
          Medlem sedan:
          06-10-2011
          Medlem nr: 75 127



          Valfrihet är ju alltid bra.
          Men det ska vara enkelt att byta mellan alternativen med och inget som blir spikat i profilen, om man inte vill förstås (valfriheten igen där wink.gif ).
          Alla inlägg som standard och sen möjlighet att finjustera om viljan finns.
           
          Citera
          Flemming
          Inlägg 07-09-2012, 17:52
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 775
          Medlem sedan:
          29-01-2011
          Medlem nr: 38 520



          För er som vill komma direkt till Trädgårdsforumet och slippa se husdjur,natur,småtjafs och dom andra delarna,klicka på denna länk http://forum.odla.nu/index.php?showforum=25
          Ni kommer nu endast att se delen som heter Trädgårdsforum.
          Den gröna raden där det står Trädgårdsforum är klickbar,vilket kanske inte alla vet,personligen börjar jag med Allmänt forum http://forum.odla.nu/index.php?showforum=26
          Vill man tillbaka till utgångsläget,då klickar man på den svarta texten ovanför,den där det står Trädgårdsforumet.
          Sparar ni länken i datorns Favoriter,då kommer ni "rätt" direkt...

          Vet om att det inte är exakt vad som önskades men dom som bara vill se trädgård,slipper oss andra som strider hett och vilt i småprat...


          --------------------
          Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
          Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
          Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13
           
          Citera
          jaj-51
          Inlägg 07-09-2012, 18:15
          Länk hit: #10


          Gäster






          CITAT (Katarina Odla.nu @ 07-09-2012, 12:49) *
          Hej!
          Jag fick fråga från en medlem om man kan välja att bara komma till Trädgårdsforumet när man klickar på Nya inlägg. En bra tanke.

          Jag har bollar frågan vidare till Staffan i tekniken som kommer titta på detta!
          /Katarina


          Instämmer vil också ha denna funktionen.
           
          Citera
          Kryddan03
          Inlägg 07-09-2012, 19:43
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem sedan:
          17-03-2004
          Medlem nr: 3 013



          Använder själv aldrig "Nya inlägg" så jag är inte säker på hur det ser ut egentligen. Men, jag antar att alla nya inlägg som gjorts sedan man senast var på forumet radas upp efter någon slags ordning (datum, mest aktiv el dyl). Det borde ju vara ganska enkelt att istället lägga in t ex en rullmeny där man själv kan göra sitt val: "Nya inlägg i hela forumet", "Nya inlägg i trädgårdsforumet", "Nya inlägg i allmänna forumet" etc?


          --------------------
          Odlar på taket i zon II
           
          Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 07-09-2012, 19:44
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem sedan:
          13-08-2005
          Medlem nr: 6 358



          Ja det hade kanske kunna va nåt iställket att man sjäv får välja hur man vill visa nya inlägg. Det borde väl vara den bästa lösningen för alla, dom som vill ha som innan kan ha så och dom som vill testa nytt kan testa.
           
          Citera
          Alba
          Inlägg 07-09-2012, 19:49
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem sedan:
          30-08-2006
          Medlem nr: 8 513



          CITAT (Kryddan03 @ 07-09-2012, 20:43) *
          Använder själv aldrig "Nya inlägg" så jag är inte säker på hur det ser ut egentligen. Men, jag antar att alla nya inlägg som gjorts sedan man senast var på forumet radas upp efter någon slags ordning (datum, mest aktiv el dyl). Det borde ju vara ganska enkelt att istället lägga in t ex en rullmeny där man själv kan göra sitt val: "Nya inlägg i hela forumet", "Nya inlägg i trädgårdsforumet", "Nya inlägg i allmänna forumet" etc?


          Jag har funderat på det förslag som Katarina fått av en medlem och var liite tveksam till det.
          Nu när jag ser ditt inlägg tänker jag - ja så ska det ju naturligtvis vara.
          Det var ett jättebra förslag.
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 07-09-2012, 19:53
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 07-09-2012, 16:22) *
          Bara det inte blir så att man måste öppna en ny sidan om man vill t.ex. till småprat eller från småprat till trädgårdsavdelningen.

          Varför skall en person får krångla till det för många andra?


          Det undrar jag också ! Varför måste någon absolut ha sin vilja igenom trots att omröstningen om underavdelningar visade vad folk vill?

          Det här handlar ju i princip om samma sak , varför ta upp liknande igen ?


          Varför inte ha en omröstning här också ?

          Förresten , vi kanske ska ha omröstningar tills denna person blir nöjd . Sådana omröstningar , tills det bli " rätt " resultat , har ju hållits på mycket högre nivå.


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera
          Rihane
          Inlägg 07-09-2012, 20:04
          Länk hit: #15


          Gäster






          Om man kan få som det är nu + det som Kryddan03 föreslog i inlägg #11 skulle jag exempelvis vara jättenöjd.

          Kan inte förstå hur det skulle krångla till det för någon, men det kanske det gör? Jag menar man kan få som det är nu och helt enkelt blunda för dom nya funktionerna om man inte gillar dom, precis som Kryddan03 inte brytt sig om "senaste inlägg"-funktionen.
           
          Citera
          Kryddan03
          Inlägg 07-09-2012, 20:08
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem sedan:
          17-03-2004
          Medlem nr: 3 013



          CITAT (mamamaggan @ 07-09-2012, 20:53) *
          Det undrar jag också ! Varför måste någon absolut ha sin vilja igenom trots att omröstningen om underavdelningar visade vad folk vill?

          Det här handlar ju i princip om samma sak , varför ta upp liknande igen ?
          Varför inte ha en omröstning här också ?

          Förresten , vi kanske ska ha omröstningar tills denna person blir nöjd . Sådana omröstningar , tills det bli " rätt " resultat , har ju hållits på mycket högre nivå.

          Fast den här tråden handlar väl inte om nya underavdelningar? Hur kan ni få det till det? (Genuint nyfiken g.gif )


          --------------------
          Odlar på taket i zon II
           
          Citera
          Kryddan03
          Inlägg 07-09-2012, 20:14
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem sedan:
          17-03-2004
          Medlem nr: 3 013



          CITAT (Rihane @ 07-09-2012, 21:04) *
          Om man kan få som det är nu + det som Kryddan03 föreslog i inlägg #11 skulle jag exempelvis vara jättenöjd.

          Kan inte förstå hur det skulle krångla till det för någon, men det kanske det gör? Jag menar man kan få som det är nu och helt enkelt blunda för dom nya funktionerna om man inte gillar dom, precis som Kryddan03 inte brytt sig om "senaste inlägg"-funktionen.

          Jag bryr mig visst om "senaste-inlägg-funktionen"! Vill definitivit inte åsidosätta någon... forumfunktion så att den känner sig utanför! nono.gif giggle.gif

          Skämt åsido, så tycker jag att det är skönt att läsa forumet ungefär som man läser en tidning; Ibland vill jag läsa serierna först (allmänna forumet) och ibland vill jag gå direkt in på pudelns kärna för mig d v s balkongodling. wink.gif Gillar nog att bläddra runt lite istället för att få allt presenterat på ett bräde. biggrin.gif
          Men, alla är ju olika. wink.gif


          --------------------
          Odlar på taket i zon II
           
          Citera
          pejori
          Inlägg 07-09-2012, 20:21
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem sedan:
          12-01-2004
          Medlem nr: 2 682



          CITAT (Kryddan03 @ 07-09-2012, 20:43) *
          Använder själv aldrig "Nya inlägg" så jag är inte säker på hur det ser ut egentligen. Men, jag antar att alla nya inlägg som gjorts sedan man senast var på forumet radas upp efter någon slags ordning (datum, mest aktiv el dyl). Det borde ju vara ganska enkelt att istället lägga in t ex en rullmeny där man själv kan göra sitt val: "Nya inlägg i hela forumet", "Nya inlägg i trädgårdsforumet", "Nya inlägg i allmänna forumet" etc?



          Mycket bra förslag, minus."Nya inlägg i hela forumet".
          Använder inte heller funktionen Nya inlägg men kan tänka mig att det skulle fungera för dom som gör det.


          --------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2
           
          Citera
          Kryddan03
          Inlägg 07-09-2012, 20:40
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem sedan:
          17-03-2004
          Medlem nr: 3 013



          CITAT (pejori @ 07-09-2012, 21:21) *
          Mycket bra förslag, minus."Nya inlägg i hela forumet".
          Använder inte heller funktionen Nya inlägg men kan tänka mig att det skulle fungera för dom som gör det.

          Varför minus? Det är väl så det är idag egentligen, vad jag har förstått, och det är säkert flera medlemmar som vill fortsätta att ha den valmöjligheten?


          --------------------
          Odlar på taket i zon II
           
          Citera
          mamamaggan
          Inlägg 07-09-2012, 20:53
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem sedan:
          11-11-2003
          Medlem nr: 2 558



          CITAT (Kryddan03 @ 07-09-2012, 21:08) *
          Fast den här tråden handlar väl inte om nya underavdelningar? Hur kan ni få det till det? (Genuint nyfiken g.gif )


          Har flyttat inlägget som fanns här förut , hamnade fel så nu har jag rättat till det.


          Nej det blir inte samma sak som med underavdelningar Kryddan . Inlägget kom som sagt var i fel tråd.


          Förstår fortfarande inte varför förslaget kom upp . Varför ska man inte kunna se vilka inlägg som gjorts i icke trädgårdsrelaterade avdelningar sedan jag var inne förra gången ?

          Vad är vitsen med det ?

          Behöver , som jag redan påpekat , inte ändras någonting . Är väl enklaste sak i världen att strunta i de trådar som man inte vill läsa m h a att det står i vilka avdelningar de har skapats ? !!!

          Det enda som behöver ändras är att den/de som inte vill läsa trådar i icke trädgårdsrelaterade avdelningar bara struntar i att göra det . Inte svårare än så tycker jag.



          Redigerat av mamamaggan: 08-09-2012, 21:53


          --------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

          Att känna skuld är att vara human
           
          Citera

          3 sidor V   1 2 3 >
          SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 15:03
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon