Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

          > Hjälpämne
          Här är ämnet du valt att visa
          Fyll i sökord   

          > Använda fotoalbumet
          Här är ämnet du valt att visa
          Fotoalbumet gör det möjligt för medlemmarna att ladda upp bilder och skapa egna album. Punkterna nedan är en kort genomgång av de olika funktionerna och möjligheterna som finns i albumen.

          Sortera bilderna vid visning av en kategori
          Vid visning av en kategori finns det längst ner på sidan en meny med inställningar. Du kan här välja hur du vill visa bilderna, tex. kan du ställa in visning endast av senaste veckans bilder, populäraste bilder osv. Inställningarna du gjort sparas tills du lämnar kategorin.

          Album- och bildhantering
          Gå till "Min kontrollpanel" och klicka på "Mina album" (har du redan skapat ditt första album finns det även en länk i menyn överst på alla sidor där det står "Mitt album"). När du klickat dig in på den sidan kan du skapa, redigera och radera album samt ladda upp dina bilder. När du skapar eller redigerar dina album kan du även bestämma om albumen ska vara privata eller öppna för andra besökare att titta i.

          För att ladda upp bilder till dina album, väljer du i menyn om du vill ladda upp en eller flera bilder åt gången. Maximalt kan du ladda upp 10 bilder samtidigt vilket kan förenkla arbetet men å andra sidan måste du lägga till bildtitlar och beskrivningar i efterhand. Du kan även ladda upp bilder direkt från ditt album när du tittar i det.

          Gemensamma forumalbum
          För att ladda upp bilder till kategorierna i de gemensamma forumalbumen besöker du den kategori du vill ladda upp bilder i och klickar på "Lägg till en bild". Bilder i de gemensamma albumen visas inte direkt utan granskas först av en albumadministratör innan de läggs in.

          Hantera dina favoriter
          För att lägga till en bild på listan med dina favoriter klickar du på "Lägg till som favorit" som finns vid respektive bild.

          För att ta bort en bild från dina favoriter gå till "Min kontrollpanel" och klicka på "Mina favoriter". Klicka på "Ta bort" för att ta bort bilden från listan.

          Från sidan "Mina favoriter" kan du även ladda ner alla dina favoritbilder som en Zip-fil. Observera att alla bilderna tillhör medlemmar i forumet och skyddas av copyright. Bilderna får endast användas för eget bruk.

          Visa bildspel
          I alla kategorier kan du välja att visa bilderna i ett bildspel genom att klicka på "Visa bildspel", innan bildspelet startar får du en möjlighet att göra en del inställningar som att ställa in hastighet på bildväxlingen m.m.

          Söka efter en bild
          På albumets förstasida kan du söka efter bilder. Du kan söka efter bildtitel eller beskrivning.

          Visa de populäraste bilderna
          På albumets förstasida finns längst ner en länk till de mest visade bilderna.

          Visa de senaste kommentarerna
          På albumets förstasida finns längst ner en länk till de senaste 10 kommentarena.

          Visning av de senaste bilderna
          På albumets förstasida visas längst ner de senaste 5 bilderna som lagts in i albumen.

          Forumets tidigare album
          De äldre albumen kommer att avvecklas efterhand. Vi flyttar i mån av tid över bilderna från de gamla till de nya albumen. Den som själv vill flytta sina bilder kan givetvis göra detta men om albumen är omfattande kan detta bli ett tidskrävande arbete. Vill du ha hjälp med att flytta dina bilder till ditt nya album skickar du ett PM eller mail till webmaster@odla.nu.
          Enkel version Datum och tid: 19-03-2024, 07:11
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon