Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > ventilation i miniväxthus, växthus i plast ventilation
          dr__swe
          Inlägg 19-06-2016, 20:00
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          19-06-2016
          Medlem nr: 83 968



          Hej har byggt ett litet växthus i plast så man kan inte sätta ett öppningsbar ventilation i taket men efter lite sökande hittade jag detta vad tror ni om en sådan här ventilation.




          http://www.byggplast-batprylar.se/Article....?ArticleNo=2101
           
          Citera
          Bengalow
          Inlägg 19-06-2016, 21:27
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem sedan:
          21-06-2009
          Medlem nr: 24 333



          Hur är kapaciteten? Hur många kbm drar den ut per timme. Har du inte en dörr eller liknande, som kan vara öppen då det är varmare än tänkt? Jag tycker den är väldigt dyr...för vad den skall användas till.
           
          Citera
          abborrmaster
          Inlägg 02-10-2016, 15:30
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 1 594
          Medlem sedan:
          02-01-2003
          Medlem nr: 528



          CITAT (Bengalow @ 19-06-2016, 22:27) *
          Hur är kapaciteten? Hur många kbm drar den ut per timme. Har du inte en dörr eller liknande, som kan vara öppen då det är varmare än tänkt? Jag tycker den är väldigt dyr...för vad den skall användas till.


          Vad är enheten kbm?

          Är i liknande situation som TS. Min är 3mx1,5mx2m, men man kan rulla upp dörren så jag är inte överdrivet bekymrad över ventilationen.
          Däremot funderar jag om det är så jäkla viktigt att "täta" om det också är viktigt att vädra? jag har nu byggt upp en liten jordvall vid botten så att det inte drar in....

          (tänker närmaste på http://www.odla.nu/inspiration/odling-i-vaxthus som beskriver att både täta och vädra är viktigt, men det är väl en sak i billigt litet plasthus och i stort dyrt glashus kan tänka)


          --------------------
          user posted image
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 07-10-2016, 21:29
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Jag köpte ett miniväxthus på Biltema i somras. Stommen var i stålrör-plast och den täcktes av genomskinlig plast med dubbeldragkedja framtill för öppning och stängning.
          Jag har haft den på balkongen och i perioder av sol och varmt har har jag haft framsidan upprullad, annars blir det fruktansvärt varmt därinne.
          I år har jag odlat två tomatplantor en med gröna och en med gula tomater. Båda var supergoda men med liten avkastning, två gröna och 8 gula tomater.
          Till nästa år har jag tänkt använda den till att driva upp plantor för senare utplantering på kolonilotten, nu är de nermonterad och inlagd i sin förpackning i väntan på bättre tider för odling.
          Storlek: 69x49x125 cm pris: 199-

          Redigerat av Mjärden: 07-10-2016, 21:32
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 20-04-2024, 00:56
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon