Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Margot, Margot!
          Gita
          Inlägg 16-01-2016, 17:21
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          Ännu en sossestjärna på fall! Viss är det bedrövligt med en utrikesminister så korkad att hon inte lärt sig ett dugg av tidigare partikamraters fall/bostadsdebkel. Rosengren, Freivalds, Lju(g)holt och nu Margot.......som väl faller djupare än någon annan.
          Gita
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-01-2016, 19:00
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Ja tyvärr faller hon med men kan du tala om vad hon gjort för fel är du snäll. Jag har nog inte hela bilden klar för mig kanske.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 16-01-2016, 19:02
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Tror knappt hon är på fall, hon är för omtyckt för det. Däremot sitter kommunals ordförande löst. Men Odlas egen skitsnackare går på som vanligt.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 16-01-2016, 22:35
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (Gossen Ruda @ 16-01-2016, 19:02) *
          Tror knappt hon är på fall, hon är för omtyckt för det. Däremot sitter kommunals ordförande löst. Men Odlas egen skitsnackare går på som vanligt.

          tummenupp.gif


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          silos
          Inlägg 16-01-2016, 22:41
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem sedan:
          02-08-2005
          Medlem nr: 6 292



          CITAT (Gossen Ruda @ 16-01-2016, 19:02) *
          Men Odlas egen skitsnackare går på som vanligt.


          Och du Gossen Ruda går på person som vanligt!
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 16-01-2016, 23:39
          Länk hit: #6


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Det intressanta är att sossepamparna och fackföreningarna aldrig lär sig utan fortsätter ligga i gråzonen för mutbrott och bestickning. Och angående Wallström kan jag inte påstå att hon imponerat hittills, med tanke på det taffliga hanterandet av palestinafrågan och Saudiarabien. Kontrasten mot den påläste och konsekvente Bildt kunde inte vara tydligare.
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-01-2016, 09:41
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Wallström har ett problem, hon är för ärlig. Israel sysslar verkligen med tveksamma avrättningar och etnisk rensning och Saudiarabien styrs av en mordisk religiös diktatorsfamilj men dessa är inte mogna att höra sanningen.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 17-01-2016, 10:54
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          trodde facket skärpt till sig efter alla tabbar men kommunal har tydligen fortsatt med maffiametoderna.
          nu lär det bli upprensning även där.
          Inte bara med bostadspolitiken utan även att de driver en nattklubb(!) som går vansinnigt back och där medlemmarnas pengar försvinner ner.

          Wallström har ju tydligt visat att hon saknar omdöme totalt,i hennes politiska gärning har hon lyckats trampa i klaveret gång på gång och gjort sig till ovän med de flesta parter.det är fan i mig en bedrift att på lite över ett år göra sig ovän med i stort hela mellanöstern inkl den enda demokratin i området.

          avseende hennes lägenhetsaffär har hon tydligen inte heller där förstått hur det hänger ihop. hon blev erbjuden en lägenhet av en fackförening (redan där ringer varningsklockor då det kan anses vara en muta) .
          Hon försökte kolla att det var okej men ledningen i kommunal ljög tydligen för henne (om man skall tro på Wallström). I efterhand ser det faktiskt ut som att hon försöker rädda sitt eget skinn då hon inte reagerat förrän media börjar snoka.
          kommunal å sin sida säger att Wallström "missförstått" och ordföranden sparkar sin kassör för att rädda sitt skinn.Nu lär ordföranden åka ut i vilket fall då ännu fler missförhållanden börjar dyka upp och trycket från medlemmarna ökar.

          lite siffror om Wallströms ekonomi: Inkomster, pension från EU efter 10 års tjänst 80000/månad livet ut
          ministerlön 120000/mån + div ersättningar vid resor m.m

          tidigare lön i eu 1,9 milj/år i 10 år. Nog finns det väl en slant undanlagd?

          lägenheten som Wallström hyr kostar henne 32:- i månaden då hon har ersättning för den med 8000:- + extra ersättning för boende på annan ort med 4000:-.
          Ersättningarna följer gällande regelverk men det var ju även lite bråk med t.ex Juholts boende så det är inget nytt.
          varför köpte hon helt enkelt inte en lägenhet på öppna marknaden,ekonomin finns ju?
          Möjligt att hon förlorar vissa ersättningar vid eget ägande men handlar allt om pengar i sossarnas värld?
          tyvärr ser det så ut,det gäller att fylla plånboken när tillfälle ges. Ulf
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-01-2016, 11:53
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Jag tycker att det borde vara självklart att landets ministrar erbjöds tjänstebostad. Vad tusan har Margots ekonomi med Kommunals skandal att göra? Sitta här och tycka att hon kunde köpt en lägenhet för hon har tjänat en massa pengar är ju bara fånigt. Hon behövde korttidshyra en lägenhet tills hon hittat en egen lämplig bostad.
          Hade hon köpt en bostadsrätt hade hon väl fått skit för det (glöm ej Freiwald). Eller vi kanske bara ska ha politiker från Stockholm?
          Annars får ju alla ersättning för dubbelt boende om det beror på arbete så spelar ju ingen roll om man hyr eller äger.
          Att allt handlar om pengar är inte bara i sossarnas värld har vi ju sett tydligt under alliansens tid vid rodret. Vilka var det då som skodde sig på de mindre bemedlades bekostnad? Så malarmaster det du ger uttryck för osar kvinnoförakt. Tror inte för en sekund att du hade skrivit så om utrikesministern varit en man. (jmf. C. Bildts klavertramp)


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Aqvakul
          Inlägg 17-01-2016, 20:11
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 94 306
          Medlem sedan:
          07-10-2007
          Medlem nr: 12 751



          CITAT (*Stintan* @ 17-01-2016, 11:53) *
          Jag tycker att det borde vara självklart att landets ministrar erbjöds tjänstebostad. Vad tusan har Margots ekonomi med Kommunals skandal att göra? Sitta här och tycka att hon kunde köpt en lägenhet för hon har tjänat en massa pengar är ju bara fånigt. Hon behövde korttidshyra en lägenhet tills hon hittat en egen lämplig bostad.
          Hade hon köpt en bostadsrätt hade hon väl fått skit för det (glöm ej Freiwald). Eller vi kanske bara ska ha politiker från Stockholm?
          Annars får ju alla ersättning för dubbelt boende om det beror på arbete så spelar ju ingen roll om man hyr eller äger.
          Att allt handlar om pengar är inte bara i sossarnas värld har vi ju sett tydligt under alliansens tid vid rodret. Vilka var det då som skodde sig på de mindre bemedlades bekostnad? Så malarmaster det du ger uttryck för osar kvinnoförakt. Tror inte för en sekund att du hade skrivit så om utrikesministern varit en man. (jmf. C. Bildts klavertramp)

          tummenupp.gif
          BRA skrivet!


          --------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

          zon 1
           
          Citera
          Gunilla T
          Inlägg 18-01-2016, 17:10
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 2 091
          Medlem sedan:
          02-10-2015
          Medlem nr: 82 744



          Drev är en term som härstammar från jakt, det handlar om att förfölja, spåra upp, inringa, fånga eller döda ett villebråd. Som djurvän tycker jag illa om den sortens jakt eftersom oddsen är synnerligen ojämlika.

          Numera jagas även människor med drev i snabba sociala medier, inte mindre ojämlikt då allt som den jagade säger används och tolkas till den jagades nackdel. Med lite god vilja skulle man kanske kunna säga att journalister hetsar varandra och har kravet att producera, annars...hmmm, tänk själv.

          Men alla de som gärna skvätter dyngan vidare, t.o.m. på ett obetydligt trädgårdsforum, måste ha andra motiv, antagligen personliga. Människor som är tillfredsställda och nöjda med sin liv hakar aldrig på ett drev vars syfte är att krossa en annan människa.

          Det finns en del litteratur som behandlar ämnet drev - av de som blivit utsatta för jakten, läs gärna Lars Danielsons bok om tsunamikatastrofen eller varför inte Suhonens bok om Juholt. En läsning om maktkamp, mänsklig illvilja och vad människor kan nedlåta sig till när de hittar ett utlopp för egna tillkortakommanden.

          Jag är ingen supporter av vår utrikesminister men har i viss mån ändrat uppfattning, jag tycker att Ruda faktiskt sammanfattar det hela på ett bra sätt. Vill vi ha politiker som först sträcker upp fingret för att känna varifrån det blåser innan de uttalar sig eller vill vi ha företrädare som besitter mod och vågar stå för sina åsikter? Jag gissar det senare oavsett politisk färg, politik är att driva opinion, i min värld är det i alla fall så.

           
          Citera
          Lokan
          Inlägg 18-01-2016, 20:49
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 3 662
          Medlem sedan:
          06-11-2009
          Medlem nr: 26 737



          CITAT (Gunilla T @ 18-01-2016, 17:10) *
          Drev är en term som härstammar från jakt, det handlar om att förfölja, spåra upp, inringa, fånga eller döda ett villebråd. Som djurvän tycker jag illa om den sortens jakt eftersom oddsen är synnerligen ojämlika.

          Numera jagas även människor med drev i snabba sociala medier, inte mindre ojämlikt då allt som den jagade säger används och tolkas till den jagades nackdel. Med lite god vilja skulle man kanske kunna säga att journalister hetsar varandra och har kravet att producera, annars...hmmm, tänk själv.

          Men alla de som gärna skvätter dyngan vidare, t.o.m. på ett obetydligt trädgårdsforum, måste ha andra motiv, antagligen personliga. Människor som är tillfredsställda och nöjda med sin liv hakar aldrig på ett drev vars syfte är att krossa en annan människa.

          Det finns en del litteratur som behandlar ämnet drev - av de som blivit utsatta för jakten, läs gärna Lars Danielsons bok om tsunamikatastrofen eller varför inte Suhonens bok om Juholt. En läsning om maktkamp, mänsklig illvilja och vad människor kan nedlåta sig till när de hittar ett utlopp för egna tillkortakommanden.

          Jag är ingen supporter av vår utrikesminister men har i viss mån ändrat uppfattning, jag tycker att Ruda faktiskt sammanfattar det hela på ett bra sätt. Vill vi ha politiker som först sträcker upp fingret för att känna varifrån det blåser innan de uttalar sig eller vill vi ha företrädare som besitter mod och vågar stå för sina åsikter? Jag gissar det senare oavsett politisk färg, politik är att driva opinion, i min värld är det i alla fall så.


          bravo.gif


          --------------------
          " Den som väntar på svårigheter, kan få lida dem två gånger "
          Lokan i zon 3-4, mellan Norrtälje och Uppsala
           
          Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 19-01-2016, 03:16
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem sedan:
          10-01-2003
          Medlem nr: 559



          CITAT (*Stintan* @ 17-01-2016, 11:53) *
          Jag tycker att det borde vara självklart att landets ministrar erbjöds tjänstebostad. Vad tusan har Margots ekonomi med Kommunals skandal att göra? Sitta här och tycka att hon kunde köpt en lägenhet för hon har tjänat en massa pengar är ju bara fånigt. Hon behövde korttidshyra en lägenhet tills hon hittat en egen lämplig bostad.
          Hade hon köpt en bostadsrätt hade hon väl fått skit för det (glöm ej Freiwald). Eller vi kanske bara ska ha politiker från Stockholm?
          Annars får ju alla ersättning för dubbelt boende om det beror på arbete så spelar ju ingen roll om man hyr eller äger.
          Att allt handlar om pengar är inte bara i sossarnas värld har vi ju sett tydligt under alliansens tid vid rodret. Vilka var det då som skodde sig på de mindre bemedlades bekostnad? Så malarmaster det du ger uttryck för osar kvinnoförakt. Tror inte för en sekund att du hade skrivit så om utrikesministern varit en man. (jmf. C. Bildts klavertramp)



          allt annat är löjligt vi har haft detta i 30 år , ska vi ha politiker från alla län bör de bo nånstans


          --------------------
          Kerstin

          Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 20-01-2016, 17:22
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          CITAT (kerstin z5-6 @ 19-01-2016, 03:16) *
          allt annat är löjligt vi har haft detta i 30 år , ska vi ha politiker från alla län bör de bo nånstans

          Visst kan man tycka så, fast mest bekymmersamt ändå är väl att vår utrikesminister inte är tillräckligt intelligent för att avstå från ett erbjudande om lägenhet från ett fackförbund. Hon verkar inte lärt sig något alls av tidigare lägenhets- och mutskandaler. Jag hade faktiskt förväntat mig bättre av henne.
          Gita

          Redigerat av Gita: 20-01-2016, 17:23
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-01-2016, 17:48
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Gita @ 20-01-2016, 17:22) *
          Visst kan man tycka så, fast mest bekymmersamt ändå är väl att vår utrikesminister inte är tillräckligt intelligent för att avstå från ett erbjudande om lägenhet från ett fackförbund. Hon verkar inte lärt sig något alls av tidigare lägenhets- och mutskandaler. Jag hade faktiskt förväntat mig bättre av henne.
          Gita


          När det gäller intelligens så slår hon dig med hästlängder. Det bevisas inte minst genom att du startade denna urfjantiga tråd.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-01-2016, 17:54
          Länk hit: #16


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Nu pågår en förundersökning, vänta med skitsnacket tills den är klar. Varken media eller skitsnackare har kunskapen om vad som är rätt och fel i sammanhanget.

          Redigerat av Gossen Ruda: 20-01-2016, 17:54


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Gita
          Inlägg 20-01-2016, 20:24
          Länk hit: #17


          Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem sedan:
          20-11-2006
          Medlem nr: 8 833



          CITAT (*Stintan* @ 20-01-2016, 17:48) *
          När det gäller intelligens så slår hon dig med hästlängder. Det bevisas inte minst genom att du startade denna urfjantiga tråd.

          Stintan, nu är det så att utrikesministern är en offentlig person som måste tåla kritik och skall granskas. Detta gäller inte mig så det du håller på med är faktiskt ett grovt personligt på hopp.

          Kan bara kontra med att jag är glad så länge jag står långt ifrån din nivå när det gäller dummhet.
          Du är verkligen både dum, dummare och dummast, IQ fiskpinne !! Du borde verkligen skämmas över dig själv!

          Jaja, plocka på dig offerkoftan såsom du brukar när någon ger igen med samma metoder som du använder i dina s.k debattinlägg.
          Gita
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-01-2016, 20:42
          Länk hit: #18


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          CITAT (Gita @ 20-01-2016, 20:24) *
          Stintan, nu är det så att utrikesministern är en offentlig person som måste tåla kritik och skall granskas. Detta gäller inte mig så det du håller på med är faktiskt ett grovt personligt på hopp.

          Kan bara kontra med att jag är glad så länge jag står långt ifrån din nivå när det gäller dummhet.
          Du är verkligen både dum, dummare och dummast, IQ fiskpinne !! Du borde verkligen skämmas över dig själv!

          Jaja, plocka på dig offerkoftan såsom du brukar när någon ger igen med samma metoder som du använder i dina s.k debattinlägg.
          Gita


          Hahaha så förutsägbart! Vem bryr sig om dina omdömen?


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 20-01-2016, 20:53
          Länk hit: #19


          Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem sedan:
          08-11-2002
          Medlem nr: 296



          Jag skulle nog säga att kalla Wallström för "inte tillräckligt intelligent" är ett ganska grovt påhopp som inte ingår i att bli granskad. För övrigt är det bara ett "m" i dumhet.


          --------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

          Straight for ever. Cogito, ergo sum.
           
          Citera
          Jubbe063
          Inlägg 21-01-2016, 13:27
          Länk hit: #20


          Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem sedan:
          27-02-2011
          Medlem nr: 40 199



          CITAT (Gita @ 20-01-2016, 20:24) *
          Stintan, nu är det så att utrikesministern är en offentlig person som måste tåla kritik och skall granskas. Detta gäller inte mig så det du håller på med är faktiskt ett grovt personligt på hopp.

          Kan bara kontra med att jag är glad så länge jag står långt ifrån din nivå när det gäller dummhet.
          Du är verkligen både dum, dummare och dummast, IQ fiskpinne !! Du borde verkligen skämmas över dig själv!

          Jaja, plocka på dig offerkoftan såsom du brukar när någon ger igen med samma metoder som du använder i dina s.k debattinlägg.
          Gita


          Väldigt vuxet och moget. Kan du inte höja dig över dagisnivån i debatten? Ingen tar dig seriöst om du måste rättfärdiga personpåhopp med att andra också har sandlådedebatt.

          Den här tråden kan sammanfattas med:

          - du är dum.
          - du är dummare
          - nej du är så dum så du är IQ fiskmås.
          (Slagsmål med hink och spade)
           
          Citera

          3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 27-04-2024, 05:08
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon