Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jord i blomlådor
          Genfors
          Inlägg 14-05-2003, 08:54
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem sedan:
          14-05-2003
          Medlem nr: 1 408



          Hej,

          Jag är en trädgårdsamatör som försöker odla grönsaker i blomlådor på min takterass.

          Lådorna är i trä och ganska djupa ca 50cm, min fråga är vad jag bör fylla lådorna med för typ av jord. Lådorna har lite springor i botten så man bör kanske ha något material i botten för dränering så allt inte blir för fuktigt.

          Jag undrar också vad som är bäst att gödsla jorden med eftersom såjorden man köper i dagsläget ofta är näringsfattig.

          Tacksam för hjälp!

          --Mats
           
          Citera
          Ann-Christine
          Inlägg 14-05-2003, 17:20
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 243
          Medlem sedan:
          02-02-2003
          Medlem nr: 668



          Om du ska odla i lådor och grönsakerna ska växa där hela säsongen så måste du nog använda någon sorts planteringsjord skulle jag tro. Såjorden används ju bara tills plantorna har grott. När man sår grönsaker i land så används ju matjord. Men man kanske ska sattsa på lite dyrare jord än den som man kan köpa 5 för 100-lappen.

          Vet inte om jag har rätt nu utan det är väl mest en fundering rolleyes.gif


          --------------------
          Ann-Christine, zon 4
           
          Citera
          Genfors
          Inlägg 15-05-2003, 07:49
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 18
          Medlem sedan:
          14-05-2003
          Medlem nr: 1 408