Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bilder på Ginnalalönn från din trädgård?
          chili_martin
          Inlägg 04-09-2020, 07:33
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 51
          Medlem sedan:
          03-04-2017
          Medlem nr: 85 291



          Jag har fastnat för Ginnalalönn, jag tycker trädet blir väldigt vackert. Jag skulle vilja plantera ett nästa år i trädgården om det passar in, problemet är att jag inte har sett trädet fullvuxet annat än på bild.

          På nästan alla bilder jag hittar är det antingen närbild enbart på trädet eller så är det placerat vid en offentlig byggnad eller annan plats där det är gott om utrymme och öppna ytor.

          Jag skulle vilja se bilder på fullvuxna Ginnalalönnar i ”vanliga” trädgårdar, där det får trängas med rabatter, häckar och andra planteringar.

          Så var inte blyga nu, våga visa upp era Ginnalalönnar om ni har ett planterat.
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 04-09-2020, 08:49
          Länk hit: #2


          Moderator
          Antal inlägg: 18 359
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          Min är inte mycket att se på, bara en två meter hög buske. Dessutom plågad av grävlingar, rådjur och myror. Men jag har sett en som var bortåt 6m hög och växte i ett buskage med andra buskar och småträd. Tyckte den kom bra till sin rätt där, samverkade med det andra som växte där och bildade en helhet.
           
          Citera
          EvaKlemming
          Inlägg 27-11-2020, 09:04
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 224
          Medlem sedan:
          09-07-2012
          Medlem nr: 76 562



          Hej
          Jag har än inte sett någon ginnalalönn som växer vackert eller är tät. Så det är nog sant att den kommer mer till sin rätt i ett buskage, är kanske också en aning överskattad för sina höstfärger? Men är bra för humlor och bin. Denna lönn har ju varit populär så det finns säkert fina någonstans.
          Vänligen Eva.

          Redigerat av EvaKlemming: 28-11-2020, 17:13


          --------------------
          Odlar på östkusten. Zon 3. 1300 kvm. Varje växt måste flyttas tre gånger.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 26-04-2024, 16:43
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon