Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Har någon testat Weba maskindiskmedel, Dyrt men lovar mycket, nästan för mycket...
          Ally
          Inlägg 06-09-2014, 09:08
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 423
          Medlem sedan:
          29-03-2004
          Medlem nr: 3 099



          Reklam för Weba maskindiskmedel kommer i Allt om Trädgård tidningen, och den låter väldigt bra enligt reklam och webbsidan, men jag hittar ingenting på nätet skriven om Weba som inte kommer från själva producenten.

          Vår diskmaskin är nu 10 år gammal, och det finns ofta beläggning på glasen fast jag har använd såna rengöringstabletter och provat olika märke.... Enligt Webas reklam ska deras diskmedel vara effektiv, och man behöver inte rengöra maskinen som ett separat steg.

          Men det kostar flera gånger mer än de flesta man kan köpa i vanlig handel, dessutom måste man beställa om man bor i Stockholms område, återförsäljare finns bara i vissa kommun.

          Någon som har testat?
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 06-09-2014, 10:36
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          CITAT (Ally @ 06-09-2014, 10:08) *
          Reklam för Weba maskindiskmedel kommer i Allt om Trädgård tidningen, och den låter väldigt bra enligt reklam och webbsidan, men jag hittar ingenting på nätet skriven om Weba som inte kommer från själva producenten.

          Vår diskmaskin är nu 10 år gammal, och det finns ofta beläggning på glasen fast jag har använd såna rengöringstabletter och provat olika märke.... Enligt Webas reklam ska deras diskmedel vara effektiv, och man behöver inte rengöra maskinen som ett separat steg.

          Men det kostar flera gånger mer än de flesta man kan köpa i vanlig handel, dessutom måste man beställa om man bor i Stockholms område, återförsäljare finns bara i vissa kommun.

          Någon som har testat?

          Nej,har aldrig hört talas om men upplägget med att det inte finns i butik är ju en varningssignal.
          Oftast är det något hemmarört som man sedan har återförsäljare typ pyramidspel att sälja,oftast dyrt.
          Men därmed inte sagt att det gäller i detta fallet,men då jag ofta får påringningar från försäljare (har företag) som vill sälja allt mellan himmel o jord,tvättmedel,schampoo,kläder mm. Tvättmedel har jag köpt och det var skit likaså schampoo ,det gav eksem så jag är oerhört skeptisk till varor som inte finns i butik.
          tilläggas kan att jag förr kände en kille som rörde ihop diverse disk o tvättmedel i garaget,tappade upp på exklusiva flaskor med flashiga etiketter och sålde just med ett återförsäljarnät. Jättebillig tillverkning,troligen rätt dåliga produkter men jättehög förtjänst. Ulf
           
          Citera
          malarmaster
          Inlägg 06-09-2014, 12:32
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem sedan:
          26-02-2010
          Medlem nr: 28 186



          kollade deras hemsida,verkar vara en seriös firma men de funkar mera som producent/grossist till storkonsumenter och andra företag. Att slå sig in på konsumentsidan är inte lätt om man inte kommer in på någon av de stora,ICA,bergendahlsgruppen, m.fl.
          ulf
           
          Citera
          *Stintan*
          Inlägg 06-09-2014, 17:43
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Använder du salt och spolglansmedel i diskmaskinen? Jag har på sistone använt Finish all in one. Det är flytande och har funkat tillfredsställande hittills.

          Weba har jag inte hört talas om men det verkar bökigt med något man inte kan köpa i vanlig butik.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          xanefu
          Inlägg 16-02-2015, 23:08
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          10-05-2011
          Medlem nr: 45 004



          Fungerar inte på rostfria bestick eller kastruller eller där där äggvita sitter kvar på en tallrik.
          Liten köpvarning...
           
          Citera
          MatSu
          Inlägg 04-04-2017, 18:50
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem sedan:
          04-04-2017
          Medlem nr: 85 301



          CITAT (xanefu @ 17-02-2015, 00:08) *
          Fungerar inte på rostfria bestick eller kastruller eller där där äggvita sitter kvar på en tallrik.
          Liten köpvarning...

          Hur menar du?
          Har du provat WEBA på rostfritt och vad händer i så fall?
          Eller har de någon varning om detta när man väl får produkten?
          Låter lite konstigt om de säljer till restauranger och det sedan inte fungerar på rostfritt.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 20-04-2024, 07:23
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon