Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Lagerhägg, Några frågor om Lagerhägg Genolia
          öland2
          Inlägg 28-05-2018, 22:50
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem sedan:
          27-05-2018
          Medlem nr: 87 509



          Jag skulle vilja plantera lagerhägg Genolia eftersom den har ett högt växtsätt och verkar växa snabbt. Jag har läst om den hos en leverantör online. Men en sak oroar mig. Det står att den inte är det bästa valet på mycket kalkrika jordar. Jag bor på Öland vilket är en stor kalkstensklippa. På tomten har jag dessutom bara ca: 40 cm ner till kalkstensberget. Första frågan är ju om en planteringsgrop på 40 cm räcker. Kommer den att överleva då den mer eller mindre står på kalkstensberget?

          Kan jag få den att trivas genom plantera i t.ex. Rhodondenronjord? Eller har ni något bättre tips?


          Jag skulle gärna vilja få det att se ut som på den bifogade bilden. Men sedan undrar jag om jag får ha Genolian ifred för rådjuren? Jag läste någonstans att all lagerhägg har giftiga blad. Men jag har en låg lagerhägg i en rabatt som blir hårt nerbetad av rådjuren då det är snö och de inte finner något annat. Tacksam för tips.

          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  lagerh_gg_Genolia.jpg ( 258.74k ) Antal nedladdningar: 12
           
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-04-2024, 21:09
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon