Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Funderar på att skaffa gåband
          Monarda
          Inlägg 02-11-2013, 16:59
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem sedan:
          06-03-2005
          Medlem nr: 5 125



          Nu blir det snart vinter och halt och det skulle kännas tryggare att promenera inomhus. Undrar om det är någon i församlingen som har testat själv och har ett bra band att rekommendera?
           
          Citera
          Peztis
          Inlägg 03-11-2013, 19:38
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem sedan:
          18-01-2009
          Medlem nr: 20 608



          Nä, men jag har en motionscykel - den dyraste herrbetjänten man kan införskaffa...
          biggrin.gif

          Är du inte rädd för att du kommer använda den en eller två gånger och sedan står den där?


          --------------------


          * ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
           
          Citera
          Monarda
          Inlägg 03-11-2013, 21:30
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem sedan:
          06-03-2005
          Medlem nr: 5 125



          Man har ju dom bästa intentioner.....Men roddapparaten som inköptes för ett par år sedan har nog maken använt mest. whistling.gif
          Men får jag bara ett gåband så ska det nog bli fart på tanten. laugh.gif
           
          Citera
          Bee
          Inlägg 06-11-2013, 12:14
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem sedan:
          27-01-2006
          Medlem nr: 7 002



          Ett gåband är jättebra. Vi hade ett och faktiskt, både maken och jag använde det rätt flitigt. Mycket mer än "herrbetjänten" - bra ord för den - som numera bara används av barnbarnet.
          Vi gjorde oss av med det när vi köpte hunden. Då måste man ju gå ut i alla väder så gåbandet blev bara stående.
          Nu har dom kommit ner i pris så jag tycker absolut att det är en bra grej att testa. Kom bara ihåg att ha skor på dig när du står på bandet. Det blir stadigare så.


          --------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
           
          Citera
          Peztis
          Inlägg 06-11-2013, 22:25
          Länk hit: #5


          Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem sedan:
          18-01-2009
          Medlem nr: 20 608



          Bee, har du inte sett Americas Funniest Home Videos där de låter hunden gå på gåbandet? Då slipper man ju gå ut på promenad med den! biggrin.gif


          --------------------


          * ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
           
          Citera
          Natur liv
          Inlägg 07-11-2013, 07:16
          Länk hit: #6


          Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem sedan:
          08-05-2011
          Medlem nr: 43 937



          Visst är det lätt att motionsredskap blir stående, men man kan väl inte vara säker förrän man har provat. Själv har jag en motionscykel som jag använder för att komma igång med kroppen på morgonen. Jag hoppades när jag skaffade den att jag snabbt skulle vilja utöka till att cykla en halvtimme om dagen. Det får bli så småningom. Men som uppvärmning fungerar den kanonbra!

          Sambon har upptäckt att cykeln är så stabil att han kan sätta fast sina träningsgummiband i, så behöver inte de hänga på dörrar här och där. Jag ska tipsa honom om att den även fungerar bra som herrbetjänt, så slipper hans kläder ligga i soffan.

          Tänk vad träningsredskap kan underlätta vardagen!


          --------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.
           
          Citera
          Monarda
          Inlägg 07-11-2013, 08:59
          Länk hit: #7


          Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem sedan:
          06-03-2005
          Medlem nr: 5 125



          Och så bra med multifunktion på grejorna giggle.gif .
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 07-11-2013, 10:04
          Länk hit: #8


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Min ena son är på väg att köpa en sån här maskin istället
          Han säger att den är nyttigare, tränar hela kroppen, men belastar inte leder som knä, höfter, anklar lika hårt som gåband eller träningscykel.
          Jag har inga egna erfarenheter eller kunskaper. Vill bara visa på ett alternativ.

          Crosstrainer från Jula
           
          Citera
          Monarda
          Inlägg 07-11-2013, 11:02
          Länk hit: #9


          Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem sedan:
          06-03-2005
          Medlem nr: 5 125



          Köpte en sådan mackapär för några år sedan men den gav jag bort till slut. Mina knän pallade faktiskt inte för den.
           
          Citera
          Bee
          Inlägg 08-11-2013, 18:38
          Länk hit: #10


          Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem sedan:
          27-01-2006
          Medlem nr: 7 002



          Vår herrbetjänt, förlåt, motionscykel fungerar som en crosstrainer med den skillnaden att man kan sitta ner på sadeln och bara träna armarna när man blir trött. Det är faktiskt en bra apparat. Om man använder den till annat än hänga saker på smile.gif
          Jag har testat crosstrainer när jag hade gymkort. Gillade det skarpt!


          --------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
           
          Citera
          veram
          Inlägg 11-11-2013, 09:44
          Länk hit: #11


          Medlem
          Antal inlägg: 85
          Medlem sedan:
          20-10-2009
          Medlem nr: 26 581



          Vi hade en motionscykel som sparsamt användes och köpte i stället en crosstrainer. Väldigt bra jämfört med motionscykeln. Vi använder den varje dag.
          Om man har dålig balans är gåbandet lite svårare, är det många som säger och då är crosstrainern bättre. Dessutom får du träna armarna samtidigt och det gör du inte på samma sätt på gåbandet. Jag skulle aldrig välja gåbandet, för det blir för enformigt och dessutom har vi hunden som ändå ska ut. Då är crosstrainern bättre med olika program och olika tunga belastningar som du kan variera efter dagsform mm.
           
          Citera
          Peztis
          Inlägg 19-11-2013, 21:17
          Länk hit: #12


          Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem sedan:
          18-01-2009
          Medlem nr: 20 608



          Haha, det där är en sådan som sonen (8 år) tycker är så hysteriskt rolig att prova när vi går in i sportaffärer. Numer sitter det skyltar om att dessa inte får provas utan att be om lov ifrån personalen. biggrin.gif

          Den har bra piggar uppåt, det fastnar nog kläder rätt bra på den med! giggle.gif


          --------------------


          * ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
           
          Citera
          Stjärnsnäs
          Inlägg 23-11-2013, 18:40
          Länk hit: #13


          Medlem
          Antal inlägg: 27
          Medlem sedan:
          23-07-2012
          Medlem nr: 76 663



          Köpte den billiga från Rusta för ett par år sedan och använder den i stort sett varje morgon före frukost. Går i 30 minuter i ökande fart, men springer inte. Har astma och klarar inte ansträngningar, lagom fort en längre tid går bättre. Motion är bra för astman och det märks. Använder den regelbundet höst och vinter och det gör skillnad. På vår och sommar rör man sig ju mer i och med allt trädgårdsarbete.
          Har ställt den så det går att se på TV samtidigt, blir för enformigt annars.
           
          Citera
          Sörgårdsnissen
          Inlägg 15-02-2014, 10:04
          Länk hit: #14


          Medlem
          Antal inlägg: 132
          Medlem sedan:
          26-06-2011
          Medlem nr: 58 594



          jag köpte ett attract 1030 begagnat på blocket och det klarar 12km i timmen om man vill.

          gav själv bara 800 för det och det märkt ju att det inte är toppkvalite men tillräckligt bra om man ska köra nån mil i veckan totalt typ.

          det jag försökt med mitt band är att sträcka bandet lite extra inför träningen och sen släppa spänningen lika många varv på justerskruvarna för att bandet inte ska tänja ut sig på sikt och slira då.

          släpper 4:a varv på justerinsexskruvarna efteråt

          har väl joggat eller vad man kallar det ett 20-30 gånger sen september då jag skaffade det. Har kört 3-4,5km per gång.
           
          Citera
          theseraphim
          Inlägg 15-02-2014, 10:24
          Länk hit: #15


          Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem sedan:
          15-02-2008
          Medlem nr: 14 081



          Crosstrainern är ju ur motionssynpunkt överlägsen både cykel och gåband eftersom den tränar hela kroppen på ett sätt som de andra inte kan plus att det inte bara är ett motionsredskap förutsatt att man kan ställa in den. Har man dock svaga knän som inte beror att kan är otränad(vilket är väldigt vanligt dvs att knäna inte orkar med extravikten)så bör man testa att köra innan man köper då den belastar knäna mycket. Kör själv mycket x-trainer och roddmaskin plus kombinerat med muskelbygg tex skivstång, hantlar, sit-ups osv.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 16:10
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon