Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mungbönsgroddar, Bakterier
          Borr
          Inlägg 20-04-2018, 15:29
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem sedan:
          06-09-2008
          Medlem nr: 18 761



          Jag har börjat grodda mungbönor, men stött på ett problem. De första två gångerna jag groddade tog jag 150 gram bönor och blötlade dem ett dygn. Hällde dem sedan i ett durkslag och sköljde några gånger per dag. Efter nån vecka hade det vuxit ordentligt och groddarna såg ut som de skulle. Men från den tredje gången har det inte funkat alls. Har gjort precis som de två första gångerna, men efter bara nån dag eller två har groddarna börjat lukta illa och slutat växa. Vad kan vara felet? Har läst att värme kan påverka groddarna och om de ligger för tätt kan bakterier börja frodas. Ändå börjar de lukta illa om jag ställer dem på ett svalare ställe och vattnar lite mindre. Vad kan felet vara? Känns ju konstigt att det helt plötsligt blir dåligt även fast jag använder samma metod och samma på bönor.
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 19-04-2024, 20:56
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon