Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

          > Hjälpämne
          Här är ämnet du valt att visa
          Fyll i sökord   

          > FAQ
          Här är ämnet du valt att visa
          Arkiverade PM är borta?
          Det blev fullt i inkorgen, jag tryckte på arkivera och trodde att jag skulle få mina PM i ett arkiv, där det gick att ta fram dem senare.

          - Dina PM sänds som en bilaga till din e-postadress vid arkiveringen.

          Automatisk inloggning?
          Automatisk inloggning, hur gör man det?

          - När du loggar in finns det en ruta "Kom ihåg mig?" se till att den är markerad. Fungerar det inte ändå måste du ändra inställningarna i din webbläsare så att informationen skrivs till din cookies. Om du använder Explorer går du in under verktyg och klickar på "Internet-alternativ" och väljer där fliken "Sekretess", ändra sedan där till att acceptera alla cookies. Då bör det fungera.

          Avdelning med olästa inlägg markeras som lästa?
          Ibland när jag kommer till forumet är en del avdelningar markerade som lästa, även om jag vet att jag inte läst alla inlägg i dem. Är det bara avdelningar till vilka det kommit nya inlägg sedan senaste besöket som ska markeras som olästa? Eller är det något annat som händer? Detta gäller även "aktiva ämnen" där jag får upp de ämnen jag inte läst sen mitt förra besök. Har jag bara läst hälften och lämnar forumet och går in igen efter några timmar, trycker på aktiva ämnen, så kommer endast de nytillkomna sen mitt förra besök.

          - När du lämnar forumet (kopplar ner) markeras alla tidigare inlägg som lästa oavsett om du läst dem eller ej. Det antas då att du ej är intresserad av att läsa de du inte läst. Om det inte vore så skulle det förmodligen bli rätt rörigt efter ett tag att se vilka som var nya. De du inte var intresserad av skulle ju då alltid vara markerade som olästa.

          Dubbla identiteter/namn?
          Jag har glömt mina inloggningsuppgifter och har skapat en ny användare. Nu finns jag med på två ställen i medlemslistan. Hur gör jag för att ta bort den identitet jag inte längre använder?

          - Kontakta en administratör om du vill ta bort en medlemsregistrering som du inte längre använder.

          Fel antal inlägg i statistiken?
          Det står på min sida att jag har skickat 9 inlägg men antalet jag skickat är 11.

          - Det beror på att det du skriver i Test- och Supportavdelningen inte räknas in.

          Felmeddelande?
          Detta fick jag efter att ha lagt in ett svar på ett inlägg: Följande är fel: För att undvika att någon medvetet överbelastar forumet måste det gå minst 10 sekunder mellan de inlägg du skickar.

          - Det betyder att du måste vänta minst 10 sekunder innan du skickar något igen för att ingen ska överbelasta forumet genom att använda ett program som automatiskt skickar inlägg för att sänka vår server.

          Automatiskt överst?
          Flyttas ett inlägg automatiskt överst när någon skriver något nytt i det, även om det är många dagar gammalt?

          - Ja, senaste inlägget eller en tråd som någon skriver svar i hamnar alltid överst.

          Från anonym till "synlig"?
          Om jag väljer att logga in som Anonym men vill ändra till "synlig", måste jag då logga ut för att ändra?

          - Ja.

          Hett inlägg?
          Vad är ett hett inlägg, och vem bestämmer det? Är det jag som skriver inlägget? I så fall, hur gör jag?

          - Ett inlägg med många svar, (beroende på vad vi har ställt in det på) där det händer mycket blir ett "hett inlägg".

          Svara på ett speciellt inlägg?
          Hur gör jag för att svara på ett speciellt inlägg i en tråd?

          - Istället för att använda knappen "Skriv svar" så har varje inlägg en knapp till höger som det står "Citera" på, använd den så får du med det inlägg du vill svara på.

          Signaturbild?
          Hur gör jag min egen signaturbild?

          - Du måste först ha någon lämplig bild i digitalt format i din dator? Öppna bilden i något bildbehandlingsprogram, minska storleken till 90x90 pixlar (=höjd x bredd) och kontrollera så bilden inte blir mer än 20 kb stor. Sedan sparar du den nya bilden i datorn med nytt namn (glöm inte adressen!) och går till din kontrollpanel här i Forumet. Klicka på "Ändra signaturbild" och "Bläddra" fram till den sparade bilden, öppna den och uppdatera din signaturbild.

          Inläggen som försvinner?
          Det inlägg man skrivit försvinner när man - förhandsgranskar och sedan går tillbaka med back-knappen i webbrowsern, och överhuvudtaget när man backar.

          - När du förhandsgranskar ska du INTE backa, utan knappen för att skicka finns på samma sida längre ner, så när du sett att det ser ok ut, eller du gjort eventuella ändringar klickar du på den knappen.

          Kan jag själv ta bort ett inlägg?
          Om det har kommit i fel forum, kan jag själv radera eller flytta det?

          - Du kan redigera inlägget inom fyra timmar, men inte ta bort eller flytta det själv. Men om det hamnat fel flyttar vi det till en lämplig kategori om vi uppmärksammas på det. Vill du bara ändra i det tittar du till höger ovanför ditt inlägg där ser du en penna och "ändra". Klicka på pennan och ändra det du inte är nöjd med!

          Nya inlägg?
          Markeras nya inlägg som kommer under tiden man är inne i forumet?

          - Alla nya olästa inlägg markeras med en fyrkant med en bock i när du läst dem så försvinner den symbolen.

          Redigera rubriken?
          Kan jag redigera rubriken på ett inlägg jag skickat?

          - Nej, vill du ha rubriken ändrad får du kontakta en administratör.

          Ta bort cookies?
          Är det så att man helt sonika blir utkastad om man klickar på "Ta bort cookies"? Helt plötsligt blev jag bara en gäst.

          - Ja så blir det eftersom alla uppgifter i cookisen raderas. Den funktionen bör bara användas om man får problem med sina inställningar.

          PM?
          Vad har jag för användning av PM?

          - PM = Personliga meddelanden du kan skicka till andra medlemmar i forumet utan att behöva lämna ut din e-postadress. Användbart om du tex. vill diskutera någon fråga närmare med en enskild person.

          Prenumerera på nya svar?
          Vad menas med "Prenumerera på nya svar"?

          - Funktionen "Prenumerera på nya svar" är till för att man ska kunna följa upp de inlägg man är intresserad av.

          Vad är dynamiska sidor?
          Ledsen, dynamiska sidor i IMG-taggar är inte tillåtet fick jag som felmeddelande när jag försökte bifoga en bild. Vad betyder det?

          - Det kan ha varit fel på länken, förmodligen var det adressen till sidan som bilden ligger på. Många sajter som t.ex. Yahoo kör med "dynamiska sidor" och adressen går till en sida som hämtar in bilden och lägger den där. Du måste lägga in adressen direkt till bilden som då slutar på något i stil med bild.gif eller bild.jpg. Högerklicka på bilden du vill ha med och välj egenskaper, markera där adressen (url) till bilden, kopiera den och klistra in den i rutan som kommer upp när du klickar på bildknappen.

          Hur många
          Var ser man hur många som är inne forumet just nu?

          - Informationen om hur många som är aktiva i forumet för stunden finns längst ner på första sidan i statistikrutan, klicka på länkarna vid "Visa hela listan" så ser du även vad varje person håller på med för tillfället.

          Varför markeras inte avdelningen som läst?
          Även om jag har läst alla nya inlägg i en viss avdelning så markeras inte den som läst om jag inte trycker på "markera alla ämnen som lästa".

          - De enskilda kategorierna markeras inte som lästa förrän vid nästa besök om man inte klickar på "markera alla ämnen som lästa", då sker det direkt.

          Logga in
          Varför måste jag alltid logga in?

          - När du loggar in finns där en ruta: "Vill du logga in automatiskt." Väljer du "Ja" där kommer du att loggas in automatiskt nästa gång du kopplar upp dig. Väljer du "Nej" loggas du ut när du kopplar ner, eller efter en timme om du inte är aktiv i forumet under den tiden (det innebär att du inte får klicka på någon länk eller göra någonting alls i forumet utan bara ha sidan uppe). Försöker du sen efter att det gått en timme tex. skicka ett inlägg kommer du att få logga in på nytt. Testa att logga ut och logga in på nytt så ser du alternativen. Jag rekommenderar dock att man alltid väljer "Ja" om det inte är så att man bara tillfälligt lånar en dator någonstans. Det värsta som kan hända är att någon hemma/på arbetsplatsen skriver i ditt namn.

          Vilka är det som är anonyma?
          ....i listan över vilka som är inne i forumet.

          - Det finns en ruta (Dölja identiteten?) du kan markera när du loggar in om du vill vara anonym. Det är alltså medlemmar som är anonyma, det kan ju finnas flera anledningar till detta, tex. någon som surfar under arbetstid och inte vill träffa på chefen i forumet.
          Enkel version Datum och tid: 19-03-2024, 08:38
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon