Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Gräsfrågor, Så gräs eller köpa färdigt?
          tiso001
          Inlägg 07-11-2002, 10:02
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 21
          Medlem sedan:
          07-11-2002
          Medlem nr: 270



          Hej!

          Är verkligen novis på allt som har med trädgård att göra. Har (trots det) köpt ett nytt hus med en liten tomt på c:a 250 kvm. Tomten är "grovplanerad" vilket vad jag förstår bl a innebär att jag måste lägga på matjord innan jag sår gräs?

          När är bästa tiden för att så?

          Ungefär vad kostar det att fixa en gräsmatta inkl. ev. matjord?

          Är "färdigt gräs på rulle" ett vettigt och prisvärt alternativ? Också här måste jag väl först lägga på matjord?

          Tacksam för svar.
          huh.gif
           
          Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 10-11-2002, 12:28
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 18 590
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 31



          Vad du än väljer frö eller färdig gräsmatta så måste du göra ett bra underarbete.

          Priser varierar mycket över hela sverige så det får man nog ringa runt och kolla där man bor.

          Priset på färdig gräsmatta ligger ofta på 25-45kr per kvm men det kan ibland även bli billigare om man åker och hämtar gräset själv. Priserna brukar ofta variera kraftigt beroende på hur stor mängd man köper och om gräset ska levereras.

          Så gräs kan du göra på våren och hösten om du väljer det alternativet. Det går även att så på sommaren men det är då lätt att sådden torkar ut ifall sommaren är varm och solig.


          En hel del information om gräsmatteanläggning kan man hitta i trädgårdsböcker som finns på biblioteket. Låna några och ring runt och kolla priser du har ju ganska många månader kvar innan våren kommer.

          Här kan du läsa besvarade frågor om gräsmattor på Odla.nu:s frågor och svar.

          http://www.odla.nu/frgorsvar/old/grasmatta.shtml


          --------------------
          Mvh Åsa


          Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 29-03-2024, 09:40
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon