Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


           
          Skriv svarNytt inlägg
          > Klätterstöd fjärilskrasse
          myrtille
          Inlägg 11-05-2009, 17:52
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 324
          Medlem sedan:
          04-04-2005
          Medlem nr: 5 306



          Nu har jag sått fjärilskrasse som jag i en annan tråd läste kunde bli ett bra insynsskydd. Jag har tänkt spänna snören mellan min balkong och grannens ovanför. Räcker det till att klättra uppför? Det kanske blir lättare för den att få fäste om det är ett slags nät? Jag valde bort blomsterböna för att jag läst att den behöver en kraftigare spaljé, men det beror väl på att det blir för tungt när den väl får bönor?
           
          Citera
          Nix
          Inlägg 11-05-2009, 18:19
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 27
          Medlem sedan:
          28-04-2008
          Medlem nr: 15 652



          Min erfarenhet är att fjärilskrasse är tacksamma klättrare. De har inte varit så tunga eller kraftiga i stjälken hos mig och klättrat lätt och bra. Vi har innätad balkong och de var insynsskydd förra året, då klättrade de i nätet så fint.

          Bifogad fil  kl_ttrandefj_rilskrasse.JPG ( 108.76k ) Antal nedladdningar: 57


          Bifogad fil  N_rbildn_tkl_ttrare.JPG ( 43.82k ) Antal nedladdningar: 38


          Svårt att säga om det räcker med snören, beror ju på hur kraftiga snören, hur de sätts upp osv, men kan du spänna de som ett slags nät vore det kanske bäst.
          Hoppas det blir bra!! Fjärilskrasse är en av mina favoriter, jag har också sått det i år!
          tummenupp.gif
           
          Citera
          Ingrid Zon3
          Inlägg 11-05-2009, 18:26
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 1 228
          Medlem sedan:
          11-03-2005
          Medlem nr: 5 153



          Jag tycker det är snyggare med snören än med nät. Framför allt enklare när man ska ha bort det på hösten. Jag har dragit i skruvöglor i planket och trätt snöret i zickzack (upp, ner, upp, ner). Blev snyggt med grovt natursnöre.
          Den "spaljén" kostade väl 50 kr i material smile.gif


          --------------------
          Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.
           
          Citera
          myrtille
          Inlägg 12-05-2009, 05:13
          Länk hit: #4


          Medlem
          Antal inlägg: 324
          Medlem sedan:
          04-04-2005
          Medlem nr: 5 306



          Jag hade också tänkt mig ett system med snören genom öglor. På bilden ser det ut som att den skulle klara det. Den kanske till och med kan klänga runt sig själv när den vuxit till sig lite. Tack för era svar!
           
          Citera

          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 25-04-2024, 01:51
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon