Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Trädgård och odling - dyr eller billig hobby för dig?
          Meriona
          Inlägg 28-10-2009, 21:53
          Länk hit: #21


          Gäster






          Vilken galen tråd. Jag har insett att jag avverkar en månadshyra på odlingar, usch det är INTE acceptabelt. Så antingen måste jag flytta till ett dyrare boende där växterna utgör mindre procent whistling.gif eller så får jag dra ner på antalet ihjälälskade växter... crying.gif
           
          Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 28-10-2009, 22:47
          Länk hit: #22


          Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem sedan:
          13-08-2005
          Medlem nr: 6 358



          CITAT (Meriona @ 28-10-2009, 21:53) *
          Vilken galen tråd.


          då passar jag ju in i denna tråd, känner mig lite galen giggle.gif
           
          Citera
          salikons
          Inlägg 30-10-2009, 15:02
          Länk hit: #23


          Medlem
          Antal inlägg: 96
          Medlem sedan:
          30-07-2005
          Medlem nr: 6 264



          För mig är det en halvdyr hobby. Jag gillar att satsa på rejäla saker, så när jag gör något kostar det ofta en del. Det beror nog också på att vi har ett helt nybyggt hus med tomt, och eftersom inget finns så kostar anläggningen av trädgården en del, men det får kosta. Det ger så otroligt mycket mer tillbaka, glädje, avslappning, lugn och ro, grönsaker, bär och frukter. Jag skulle inte vilja vara utan trädgård.


          --------------------
          Driver webshoppen Gardenhome.se - trädgårds och inredningsbutik
           
          Citera
          Överbölingen
          Inlägg 30-10-2009, 16:39
          Länk hit: #24


          Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem sedan:
          09-02-2003
          Medlem nr: 707



          Helt klart att det kostar för mycket. Men å andra sidan så måste man ju unna sig lite kul också.

          Anläggning är klart dyrast. Egen sådd och skolning av perenner ger massor av plant till oss själva och det som säljs täcker odlingskostnaden. Plantbytarträffar av olika slag är bra.

          Däremot kan träd och buskar svälja lite väl mycket.

          Jord och grus för anläggning är också stora kostnader. Påsjord och dito gödning går på frökontot.

          Till sommaren skall vi grusa och gjuta för lilla växthuset som har fått vila i förpackningen i tre år. Men vi har grus, markduk och leka och ett par säckar cement till betongblandningen och murningen. Får väl köpa till ett tiotal säckar. Att köpa en blandare var en hit. Kvar att snickra är räcke på en del av växthusaltanen. Annan byggnation ligger på huskostnanden. Badtunnegolv och altan till skotergaraget t ex. (Därför att därifrån har vi den vackraste utsikten över dalgången).

          Problemet är det det som tog ett par dagar att fixa förr tar numera större delen av sommaren. Och vattenkannan har blivit tyngre.
           
          Citera
          Peztis
          Inlägg 30-10-2009, 19:05
          Länk hit: #25


          Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem sedan:
          18-01-2009
          Medlem nr: 20 608



          Överbölingen: skönt att höra att det är fler som inte fått upp växthuset på en gång! Mitt har stått på uppfarten på pall sedan i våras - det har helt enkelt inte funnits tid!!!! Men ångest har jag då jag fick det i födelsedagspresent! hbd.gif (OK, jag fyllde i februari...)

          Men sockeln är fastgjuten, sedan får vi se om vi tar allt det andra nu i novemeber eller i vår.

          Meriona: det är inte tråden som är galen - det är vi!!! tongue.gif

          Redigerat av Peztis: 30-10-2009, 19:07


          --------------------


          * ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
           
          Citera

          2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 26-04-2024, 11:38
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon