Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

          2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Sälja hus
          *Stintan*
          Inlägg 24-01-2013, 17:30
          Länk hit: #21


          Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem sedan:
          04-08-2005
          Medlem nr: 6 301



          Ja ska man ha visning på sitt hus och vill ha ut så mycket som möjligt för det är det nog inte så lyckat att visa upp ett hus fullt med "bråte". Men du kan ju börja med att sälja av så mycket du kan för det lär väl ta sin tid.


          --------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
           
          Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 24-01-2013, 17:58
          Länk hit: #22


          Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem sedan:
          01-11-2002
          Medlem nr: 45



          Minst 1 månad dubbel hyra/avgift måste man räkna med om inte 2

          Men malcolm jag tycker dina tnakegånger om en hyresrätt är dom rätta. Har man bostadsrätt har man ju igen reparationer samt om någon vitvara krånglar även kostnader.

          Visst är en liten plätt utanför dörren bra men den skall också skötas. Balkong är bra den med......

          Elisabeth
           
          Citera
          Christa
          Inlägg 24-01-2013, 18:36
          Länk hit: #23


          Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 894



          CITAT (malcolm @ 24-01-2013, 13:36) *
          Mäklaren som var här och tittade på mitt hus häromdagen ringde igår och jag fick ett preliminärt besked och det var mer än vad jag hade hoppats på men hon tyckte att jag skulle försöka tömma huset först innan försäljning vilket ställer till vissa problem eftersom det är svårt att få tag i lägenheter häromkring. Har i alla fall ställt mig i bostadskö men skall även luska runt lite på egen hand, risken är att jag kan råka ut för dubbla bostadskostnader under en tid vilket knappast gagnar min redan ansträngda ekonomi.


          Tömma är ju inte nödvändigt men du måste ju ha annan bostad ordnad innan du säljer.

          Det du behöver få bort är ju all bråte men den kan du ju inte ta med dig i alla fall. Ett helt tomt hus utan möbler är ingen fördel när man skall ha visning. Det ser kallt och trist ut.

          Jag har svårt att tro att mäklaren verkligen menade tömma så att du måste flytta först. Det bör vara rent och fräscht men lite mysigt och bebott.

          Gammalt ingrott fett i köket eller smuts i badrummet är ingen hit. Med tanke på vad du kan få ut för huset så har du ju råd att anlita en städfirma inför visningen om du inte orkar skrubba igenom allt själv.

          Man kan köpa styling av huset också om man inte är nöjd med inredningen. Lite kan göra mycket.
           
          Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 24-01-2013, 18:54
          Länk hit: #24


          Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem sedan:
          03-11-2002
          Medlem nr: 110



          Vissa mäklare har egna stylister, men man får inte ta dom för allvarligt.
          När mina söner skulle sälja sin lägenhet var stylisten inne på sådana detaljer som gardinstänger, badrumsmattor, tvålflaskor o d. Då har dom passerat gränsen
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 24-01-2013, 20:06
          Länk hit: #25


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          CITAT (Eva i Skåne @ 24-01-2013, 18:54) *
          Vissa mäklare har egna stylister, men man får inte ta dom för allvarligt.
          När mina söner skulle sälja sin lägenhet var stylisten inne på sådana detaljer som gardinstänger, badrumsmattor, tvålflaskor o d. Då har dom passerat gränsen

          Det var ett inslag om styling i något av hemmafixarprogrammen och jag tyckte det var tämligen överdrivet, de pratade om att låna krukväxter mm. för att göra bostaden attraktivare men det kommer inte på fråga här.
           
          Citera
          Christa
          Inlägg 24-01-2013, 20:50
          Länk hit: #26


          Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 894



          Såg du det jag skrev?
           
          Citera
          Motti
          Inlägg 25-01-2013, 00:14
          Länk hit: #27


          Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem sedan:
          03-06-2008
          Medlem nr: 16 563



          Vet inte vart du bor Malcom men det har ju också betydelse för hur mycket du kan få för radhuset sedan beror det ju på i vilket skick det är hur mycket renovering som behövs eller inte behövs osv .Bor du i Stockholm är ju priserna lite högre än i övriga landet ,men som sakt hur mycket som behöver göras på huset är avgörande på priset .Önskar dig lycka till i alla fall smile.gif
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 25-01-2013, 16:33
          Länk hit: #28


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          CITAT (Motti @ 25-01-2013, 00:14) *
          Vet inte vart du bor Malcom men det har ju också betydelse för hur mycket du kan få för radhuset sedan beror det ju på i vilket skick det är hur mycket renovering som behövs eller inte behövs osv .Bor du i Stockholm är ju priserna lite högre än i övriga landet ,men som sakt hur mycket som behöver göras på huset är avgörande på priset .Önskar dig lycka till i alla fall smile.gif

          Jag bor i en förort till Sthlm och priserna är därefter, en etta här kostar dryga miljonen och ett hus minst tre mille. Mitt radhus är tämligen nedgånget och det är en totalrenovering som gäller men jag tror inte jag får tillbaka pengarna om jag skulle göra en sådan.
           
          Citera
          Anma
          Inlägg 25-01-2013, 16:49
          Länk hit: #29


          Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem sedan:
          02-05-2005
          Medlem nr: 5 642



          CITAT (malcolm @ 25-01-2013, 16:33) *
          Jag bor i en förort till Sthlm och priserna är därefter, en etta här kostar dryga miljonen och ett hus minst tre mille. Mitt radhus är tämligen nedgånget och det är en totalrenovering som gäller men jag tror inte jag får tillbaka pengarna om jag skulle göra en sådan.

          Bättre att sälja till lägre pris och låta köparna renovera bäst de vill, då får de det som de vill ha det. smile.gif
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 25-01-2013, 16:52
          Länk hit: #30


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          CITAT (Anma @ 25-01-2013, 16:49) *
          Bättre att sälja till lägre pris och låta köparna renovera bäst de vill, då får de det som de vill ha det. smile.gif

          Tror jag också, har märkt att det inte spelar någon roll hur nyrenoverat och fint det är, folk vill göra om efter sin egen stil i alla fall.
           
          Citera
          KRT
          Inlägg 25-01-2013, 17:51
          Länk hit: #31


          Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem sedan:
          17-09-2009
          Medlem nr: 26 121



          CITAT (malcolm @ 25-01-2013, 16:52) *
          Tror jag också, har märkt att det inte spelar någon roll hur nyrenoverat och fint det är, folk vill göra om efter sin egen stil i alla fall.

          Jag tror du tänker helt rätt. Att kanske fräscha upp ett rum med ett lager förg är en sak, ibland kan ju barnen ha ritat på tapeten, eller katten använt en vägg som klösbräda och sådant ser trist ut och kan draner värdet bara genom att se tristut. Många verkar vilja ha ett hus som man KAN flytta in i, och renovera efter han - så hus som upplevs som obeboeliga betingar ett lägre pris.... Därför kan man tjäna på att göra småsaker men knappast helrenovera smile.gif


          --------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)
           
          Citera
          Huggorm
          Inlägg 25-01-2013, 21:06
          Länk hit: #32


          Moderator
          Antal inlägg: 18 361
          Medlem sedan:
          27-01-2007
          Medlem nr: 9 009



          CITAT (malcolm @ 25-01-2013, 16:52) *
          Tror jag också, har märkt att det inte spelar någon roll hur nyrenoverat och fint det är, folk vill göra om efter sin egen stil i alla fall.

          Ja, så är det. Jag har sett hur folk flyttat in i splitter nya lägenheter i helt nybyggda hus, och det första de gör är att riva ur allt av kök, golv och allting och låter installera helt andra grejer än det som satt där.
           
          Citera
          hattstugan
          Inlägg 26-01-2013, 01:37
          Länk hit: #33


          Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem sedan:
          19-12-2009
          Medlem nr: 27 097




          Sabla tur att jag slapp städa åt dessa då!!

          Var i torsdags på ett nybygge där de inte var riktigt rätt ute!

          Men för 17 malcolm sälj medan du kan och få ett vettigt liv medan du kan!

          Önskar dig stort lycka till med försäljningen!
           
          Citera
          Klint
          Inlägg 26-01-2013, 09:03
          Länk hit: #34


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          Ja Malcolm nu är det förändring på gång! Tror det ger dej en kick,nu har du börjat. kompiskram.gif

          Jag har sålt 2 hus,hade ditt hus varit i mitt område hade jag tipsat om att försöka utan mäklare först.
          Nu har du redan en mäklare och det är nog bra där du bor.
          Men det tar väldigt mycket för sitt jobb,så tycker iallafall jag.
          Vårt andra hus sålde vi själva,anlitade en jurist som skrev alla papper kostnad c:a 2000kr.

          Jag tror också på att lite fix av sådant som är väldigt slitet underlättar.Ett möblerat hus ja, men hellre tomt än övermöblerat.

          Vore jag i din situation skulle jag höra mej för om hjälp för att få en bostad åt din son,om han flyttar först försvinner väl en del möbler och det känns lugnare för dej att han är inflyttad och klar.
          Hoppas du hittar varsin lägenhet där ni kan trivas.Du bestämmer ju som säljare när köparna kan få tillgång till huset,men det kan minska spekulanter om det dröjer länge.

          Sätt ut det du kan på blocket med en gång,dels blir det mycket sen dels kör på nu när du känner att du har lust att förrändra så du gör något konkret. Tycker inte det låter så dumt med "garageförsäljning",men det kanske du inte orkar med rent fysiskt?



          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 26-01-2013, 16:16
          Länk hit: #35


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          CITAT (Klint @ 26-01-2013, 09:03) *
          Ja Malcolm nu är det förändring på gång! Tror det ger dej en kick,nu har du börjat. kompiskram.gif

          Jag har sålt 2 hus,hade ditt hus varit i mitt område hade jag tipsat om att försöka utan mäklare först.
          Nu har du redan en mäklare och det är nog bra där du bor.
          Men det tar väldigt mycket för sitt jobb,så tycker iallafall jag.
          Vårt andra hus sålde vi själva,anlitade en jurist som skrev alla papper kostnad c:a 2000kr.

          * Jag kommer nog att anlita en mäklare även om de tar bra betalt, runt 5% av försäljningspriset har jag hört. * Jag tror också på att lite fix av sådant som är väldigt slitet underlättar.Ett möblerat hus ja, men hellre tomt än övermöblerat.

          * Det finns en del småsaker jag skall åtgärda innan en framtida visning men det är sådant som inte kostar så mycket och inte tar så lång tid. *
          Vore jag i din situation skulle jag höra mej för om hjälp för att få en bostad åt din son,om han flyttar först försvinner väl en del möbler och det känns lugnare för dej att han är inflyttad och klar.

          * Sonen är berättigad till något som heter LSS och jag skall ringa till kommunen på måndag och höra mig f
          ör. *
          Hoppas du hittar varsin lägenhet där ni kan trivas.Du bestämmer ju som säljare när köparna kan få tillgång till huset,men det kan minska spekulanter om det dröjer länge.

          Sätt ut det du kan på blocket med en gång,dels blir det mycket sen dels kör på nu när du känner att du har lust att förrändra så du gör något konkret. Tycker inte det låter så dumt med "garageförsäljning",men det kanske du inte orkar med rent fysiskt?

          * Har redan börjat göra en lista på sådant jag skall lägga ut på Blocket men först skall jag röja lite annat. *
           
          Citera
          Klint
          Inlägg 26-01-2013, 17:06
          Länk hit: #36


          Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem sedan:
          06-08-2008
          Medlem nr: 18 069



          Gött å höre Malcolm! har du gjort en lista har du börjat. smiley_small_hug.gif

          5% tog mäklaren här när jag sålde mitt hus.
          Men gör du en vinst får du dra av den kostnaden före du skattar för vinsten.
          Gäller även ombyggdnad oc h reperationer,men det ska de kunna hjälpa dej med på mäklarfirman.

          Hoppas det går bra med kommun och att sonen ser fram emot att flytta.
          Du kommer säkert att bli skittrött många ggr. det blir man om man är frisk,så glöm inte att vila och finns det nån möjlighet till hjälp ta emot den.

          När vi köpte detta huset var vi ivriga,så vi sa ta med er det ni ska ha,resten kan vi ta hand om.
          Många lass till tippen har det blivit,och allt som är kvar i uthusen


          --------------------
          Blåklint

          Titta gärna in på bygg,

          http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60
           
          Citera
          malcolm
          Inlägg 01-02-2013, 09:13
          Länk hit: #37


          Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem sedan:
          18-05-2010
          Medlem nr: 30 311



          Arbetet har avstannat nu iom. att pannan sprang läck.
           
          Citera
          Christa
          Inlägg 01-02-2013, 17:45
          Länk hit: #38


          Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem sedan:
          02-01-2006
          Medlem nr: 6 894



          CITAT (malcolm @ 01-02-2013, 09:13) *
          Arbetet har avstannat nu iom. att pannan sprang läck.


          Så himla typiskt nu när du snart skall sälja!
           
          Citera

          2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 25-05-2024, 12:45
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon