Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

          > Material för gångar
          kolonist23
          Inlägg 16-12-2013, 23:27
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem sedan:
          16-12-2013
          Medlem nr: 79 284



          Hej!
          Planerar att rusta upp min kolonilott med ordentliga gångar. Detta året har jag nöjt mig med lergångar men det blir ju fullt med ogräs och är vare sig praktiskt eller snyggt. Frågan är bara vad jag ska ha för material. Lotten är en odlingslott på 50 kvm. Gissningsvis handlar med om 10 kvm gång som ska anläggas totalt. Det absolut viktigaste är att det måste vara billigt, därefter att det ska vara lätt. Gångarna blir för smala för gräs så det är uteslutet. Funderade på träflis men hur pass billigt är det? Någon som har erfarenhet? Och behöver man "fylla på" efter ett tag? Om man ska ha träflis/grus antar jag att man måste ha någon sorts avgränsning med plankor eller metalskenor, idéer om det? Kort sagt alla idéer om material till gångar.
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Eva i Västerås
          Inlägg 04-02-2014, 12:16
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 1 341
          Medlem sedan:
          26-08-2003
          Medlem nr: 2 208



          Tidningar och bark har fördelen att det är lätt att flytta grönsakssängarna när man vill ändra form och format.
          Jag har börjat med 3dm höga lådor av oimpregnerat, rätt tunt virke, och tidningar i gångarna. Räknar med att när lådorna ger sig, om3-5 år, är ogräset borta under tidningarna, och då kan jag börja göra lite roliga former på grönsakssängarna.
          Förr var jag lite mer högfärdig och hade inte så stor odlingsyta. Då lade jag tunt med täckbark ovanpå tidningarna för utseendets skull.


          --------------------
          Hälsningar
          Eva
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):


           

          Enkel version Datum och tid: 29-03-2024, 15:18
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon