Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Vitlök 2017
          Mjärden
          Inlägg 13-10-2016, 20:09
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Jag har inte köpt vitlök för utsättning än, då jag inte bestämt mig vilken sort jag skall köpa. Germidour och Theradour har jag haft, men de har inte övertygat. Tyvärr har jag missat vilken sort jag satte förra året, så därför tvekar jag, då årets skörd inte heller blev så bra.
          Tips på sorter med lite mer vitlöksmak ?
           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Mjärden
          Inlägg 18-10-2016, 22:37
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          Hade tänkt köpa Morado, men den var slut, så det blev Dukat i stället. Vad säger du om den sorten, Preussen ?

          Idag köpte jag en vitlök av spanskt ursprung på ICA Maxi, som jag tänker sätta i en rad bredvid Dukat för att jämföra växtkraften mellan matlök och sättlök, intressant !

          Redigerat av Mjärden: 19-10-2016, 22:10
           
          Citera
          Mjärden
          Inlägg 24-08-2017, 22:04
          Länk hit: #3


          Medlem
          Antal inlägg: 2 400
          Medlem sedan:
          10-10-2013
          Medlem nr: 79 127



          CITAT (Mjärden @ 18-10-2016, 23:37) *
          Hade tänkt köpa Morado, men den var slut, så det blev Dukat i stället. Vad säger du om den sorten, Preussen ?

          Idag köpte jag en vitlök av spanskt ursprung på ICA Maxi, som jag tänker sätta i en rad bredvid Dukat för att jämföra växtkraften mellan matlök och sättlök, intressant !

          ICA-löken "sket sig" redan i våras, så det blev inget av den. Dukaten kom igång bra i våras, men har sen haft lite dålig koll på den. Av någon anledning har det växt upp mycket blåklint runt vitlöken och den har blommat fint sista månaden. Nu lade sig blåklinten ner och kvar blev långa stänger vitlök med fröställning längst upp. Tog upp en vitlök, men den var inte stor, kan det vara så att blomställningen sugit musten ur löken och att det är därför den är liten. Borde jag klippt av den, så att den inte bildat fröställning ?
          Iaf tänkte jag ta upp den i nästa vecka och hänga den på tork på balkongen för den lär väl inte växa mer i år ?
           
          Citera



          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 20-04-2024, 06:41
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon