Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Dataspråket *lol*, Kan du chatta?
          Zarah P
          Inlägg 19-08-2005, 14:35
          Länk hit: #41


          Medlem
          Antal inlägg: 2 177
          Medlem sedan:
          17-07-2005
          Medlem nr: 6 191



          CITAT (Pirum @ 19-08-2005, 14:46)
          Beror ju lite på i vilket sammanhang det används...hoppas jag inte framstår som fåvitsk bara för att jag använder "iofs" och en del andra förkortningar wink.gif

          Tillägg : precis som i talspråk, skriftspråk, etc, så tycker jag att man i chattar kan ha en annan nivå på språket än här i ett forum... och så som jag skriver i forumet skulle jag inte skriva i en projektrapport. Folk som använder förkortningar, inte för att just förkorta, utan för att visa att de är "inne" etc, det är bara patetiskt såklart smile.gif

          *skriver under på alltsammans i hela inlägget*
          Just så tycker jag också. smile.gif
          Man bör skilja på talspråk, chatspråk och skriftspråk. Det är tre helt olika saker, och kan man bara hantera språket, tycker jag att man gott kan få leka lite med det också...! smile.gif


          --------------------
          "Det är roligare att vara glad!"
          /Alexander Hoffman
           
          Citera
          farbror B
          Inlägg 19-08-2005, 14:49
          Länk hit: #42


          Gäster
          Antal inlägg: 1 824
          Medlem sedan:
          11-03-2005
          Medlem nr: 5 152



          CITAT (Zarah P @ 19-08-2005, 15:35)
          CITAT (Pirum @ 19-08-2005, 14:46)
          Beror ju lite på i vilket sammanhang det används...hoppas jag inte framstår som fåvitsk bara för att jag använder "iofs" och en del andra förkortningar wink.gif

          Tillägg : precis som i talspråk, skriftspråk, etc, så tycker jag att man i chattar kan ha en annan nivå på språket än här i ett forum... och så som jag skriver i forumet skulle jag inte skriva i en projektrapport. Folk som använder förkortningar, inte för att just förkorta, utan för att visa att de är "inne" etc, det är bara patetiskt såklart smile.gif

          *skriver under på alltsammans i hela inlägget*
          Just så tycker jag också. smile.gif
          Man bör skilja på talspråk, chatspråk och skriftspråk. Det är tre helt olika saker, och kan man bara hantera språket, tycker jag att man gott kan få leka lite med det också...! smile.gif



          Ja typ gillar å ba använda typ chatt i vanlit srpåk oxå dårå..
          Liksom lättare å snacka då..
          WTF spar man in en massa såna där bokstäver på..
          typ


          --------------------
          kolla gärna www.turbokrull.net hjärndöd men gratis humor =)user posted image
           
          Citera
          yenny
          Inlägg 19-08-2005, 15:32
          Länk hit: #43


          Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem sedan:
          13-04-2005
          Medlem nr: 5 411



          jag änvänder nog mest sånna förkortningar i sms... där man vill få in så mycket som möjligt på bara ett fåtal rader... fast det blir väl mest e= är, d=de o= och .... fast det har kanske inte med dataspråk att göra unsure.gif


          --------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm




           
          Citera
          LadyG
          Inlägg 20-08-2005, 02:10
          Länk hit: #44


          Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem sedan:
          23-07-2005
          Medlem nr: 6 231



          CITAT (Zarah P @ 19-08-2005, 15:35)
          CITAT (Pirum @ 19-08-2005, 14:46)
          Beror ju lite på i vilket sammanhang det används...hoppas jag inte framstår som fåvitsk bara för att jag använder "iofs" och en del andra förkortningar wink.gif

          Tillägg : precis som i talspråk, skriftspråk, etc, så tycker jag att man i chattar kan ha en annan nivå på språket än här i ett forum... och så som jag skriver i forumet skulle jag inte skriva i en projektrapport. Folk som använder förkortningar, inte för att just förkorta, utan för att visa att de är "inne" etc, det är bara patetiskt såklart smile.gif

          *skriver under på alltsammans i hela inlägget*
          Just så tycker jag också. smile.gif
          Man bör skilja på talspråk, chatspråk och skriftspråk. Det är tre helt olika saker, och kan man bara hantera språket, tycker jag att man gott kan få leka lite med det också...! smile.gif

          Det går ju an för er som redan kan språket, har gått igenom grundreglerna och vet hur det ser ut egentligen. Det är inte fullt lika lyckat om tonåringar tar till sig det språket som ersättning för det "riktiga" skriftspråket, dvs det de bör kunna på svenskaprovet eller när de skriver sitt jobbsökarbrev senare i livet.

          Man måste kunna reglerna innan man får bryta dem.


          --------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
           
          Citera

          3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 28-03-2024, 19:24
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon